Elektromos háztartási nagygépek forgalma

Idén is 80-90 milliárd forint között várható az elektromos háztartási nagygépek forgalma, ahogyan a múlt évben és tavalyelőtt. A GfK Piackutató Intézetnél idén február-márciusban olyan kiemelkedő forgalmat regisztráltak, mint más években csak karácsony előtt. A váratlanul kiugróan sok vásárlás megnehezíti az előrejelzést. Valószínű azonban, hogy azok közül, akik a szokatlanul olcsó árakon vettek hűtőgépet vagy mosógépet az év elején, azok jórészt későbbre tervezett vásárlásaikat hozták előbbre.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felnőtt lakosságot több szempontból reprezentáló 1000 fő tavaly decemberi személyes megkérdezése alapján többek között feltárták: Bár elektromos háztartási gépeket sokan vásároltak a legutóbbi években, a háztartások ellátottsága mégsem javult. Az esetek nagy többségében ugyanis ma már korszerűtlen, illetve elromlott készülékeket cseréltek, állapítja meg a GfK Piackutató Intézet. Ez különösen a hűtőgépekre és gáztűzhelyekre érvényes.

Viszonylag sokan tervezik mikrohullámú sütő vagy felül töltős mosógép vásárlását. Mivel ezekkel a háztartásoknak csak 50 százaléknál kisebb része rendelkezik, gyakrabban beszélhetünk az első készülék beszerzéséről.

A vásárlások színhelyeinek változása a kereskedelem átalakulásáról tanúskodik ebben a szektorban is. Mindegyik termék leggyakoribb beszerzési helye a szaküzlet, második az áruház, harmadik pedig vagy a hipermarket, vagy pedig a Cash&Carry áruház.

Jellemző az erőviszonyokra, hogy a vásárlások 50-60 százalékát szaküzletekben bonyolítják le. Mivel mind a szakkereskedők, mind a hipermarketek piaci részesedése növekszik, az áruházak jelentősége várhatóan egyre csökken a háztartási nagygépek forgalmazásában.

A kereskedelem versenyében felértékelődik a vevők szakszerű kiszolgálása. Ez a szaküzletek előnyös pozíciójának fő magyarázata. A széles és mély választék szintén vonzza a vevőket, hasonlóan a kedvező árhoz, és a vásárlások előrehozását megkönnyítő hitelfelvétel lehetőségéhez.
A háztartások ellátottsága két év alatt fagyasztóból, felültöltős és keverőtárcsás mosógépből csökken. Viszont növekedett mikrohullámú sütőből, elöltöltős mosógépből (a felültöltős kárára), elektromos kombinált tűzhelyből és mosogatógépből.

Idén vásárlási szándékot viszonylag nagy arányban jeleztek a háztartásokban. Hűtőgépet minden tizedik válaszadó említett. Utána a gáztűzhely és mikrohullámú sütő, felültöltős mosógép, fagyasztószekrény, szag- vagy páraelszívó, elöltöltős mosógép, végül 3-3 százalékos említéssel a forgótárcsás mosógép és centrifuga következik.

Jellemző a háztartások helyzetére, hogy a gáztűzhelyek, hűtőgépek és a felültöltős mosógépek egyharmadát 1990 előtt vásárolták. Viszont az elöltöltős mosógépek, továbbá mikrohullámú sütők felét a legutóbbi öt év során szerezték be a háztartások.




Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo