Botka László (MSZP) polgármester és Szalóki Flórián, a Közlekedési Operatív Program Irányító Hatóságának vezetője - Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter jelenlétében - vasárnap aláírta a szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztésére irányuló 29 milliárd forintos összköltségvetésű nagyprojekt támogatási szerződését.
A Szeged történetében eddigi legnagyobb uniós forrásból megvalósuló beruházás hosszabbik, négy-ötéves előkészítő szakasza lezárult a támogatási szerződés aláírásával - mondta Botka, hozzátéve, hogy a 2011-re megvalósuló fejlesztés évtizedekig megfelelően kiszolgálja majd az itt lakók igényeit és megteremti az európai-szintű közösségi közlekedés feltételeit Szegeden. (Egyéb tervek szerint 2009 márciusában kezdődhet el a mintegy 35 ezer négyzetméteres bérbe adható alapterületű Árkád bevásárlóközpont építése a csongrádi megyeszékhelyen.)
Bajnai Gordon elmondta, a beruházásnak köszönhetően megújul Szeged tömegközlekedése, de ezzel párhuzamosan már zajlik az M43-as autópálya építése is, amely kiviszi a városból azt a teherforgalmat, amely egy korábbi fejlesztés, az M5-ös autópálya elkészülte nyomán áthalad a csongrádi megyeszékhelyen.
A 29 milliárd forintos fejlesztés során - amelynek költségeiből mintegy négymilliárd forintot saját forrásaiból fedez az önkormányzat - korszerűsítik Szeged mindhárom meglévő villamos vonalát, s elkészül egy új, 2 kilométeres szárnyvonal. Meghosszabbítanak egy trolibuszvonalat, s troli váltja föl a város egyik legforgalmasabb autóbuszjáratát is.
Korszerűsítik a villamosremízt, a trolitelepet és a rendszer energiaellátását is. Kilenc új alacsony padlós villamossal és tíz korszerű trolibusszal bővül a járműpark. Hat csomópont épül át, a végállomások közelében pedig kerékpártárolókat alakítanak ki.