El se hinné, mivel töltenek a magyarok naponta 15 percet

Álláskereséssel. A Profession.hu friss felmérésének adataiból kiderül hogyan keresünk állást 2020-ban? Mennyi időt töltünk kereséssel, jellemzően mely napokon és milyen napszakban válogatunk a munkalehetőségek között? Mikor jelentkezünk rájuk, és vajon milyen eszközről tesszük ezt?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ahogyan a hírolvasás, a szállásfoglalás vagy éppen a társkeresés, úgy az álláskeresés is egyre inkább mobilon zajlik manapság. Magyarország vezető állásportáljának felmérése szerint a magyar internetezők 74 százaléka keres munkát mobiltelefonon, és 77 százaléka számítógépen. Bár a két csoport között jelentős az átfedés, az elmúlt három év adatait vizsgálva a trend egyértelmű: az okoseszközök térnyerése ezen a területen is látványos. A mobilon állást keresők aránya az elmúlt három évben 8 százalékkal emelkedett, ezzel szemben az erre a célra számítógépet használók 19 százalékkal lettek kevesebben.

Mennyit? Mikor? Miért?

Ha valaki azt gondolná, az álláskeresők hosszasan böngésznek az ajánlatok között, az nagyot téved. Felgyorsult világunkban egy átlagos jelentkező egy nap nem tölt 15 percnél többet ezzel a tevékenységgel. Jellemző, hogy reggel otthon, vagy út közben gyorsan átfutják az álláshírleveleket, este vagy hétvégén aztán részletesebben átnézik a szimpatikus találatokat. De akadtak olyan típusú emberek is, akik a munkahelyükön nyíltan nézelődtek az állásportálon: monoton feladatok között kikapcsolódásként, vagy ebéd utáni sziesztaként böngésztek új kihívásokat keresve. Illetve előfordult, hogy akkor fogtak állások közötti válogatásba, amikor sérelem érte őket a munkahelyükön.

depositphotos.com

A kutatók összefüggést találtak az álláskeresési kedv, a hét napjai és az általános munkahelyi hangulat között is. Az emberek általában hét elején még komolyabban gondolják, hogy megváltoztatják az életüket, ilyenkor keresnek a legaktívabban munkát. Hétvége felé a helyzetet egyre rózsásabbnak ítélik, így egyre csökken az igényük az azonnali váltásra, így csökken az álláskeresési kedv.

Hogyan?

A Profession.hu látogatóinak 65 százaléka mobiltelefonról érkezik, ám a jelentkezések 69 százalékát egyelőre még hagyományos eszközökről küldik el a pályázók. De egyre többen adják le jelentkezésüket okostelefonjukon keresztül: a tavaly év eleji 30 százalékról év végére 35 százalékra nőtt arányuk.

De mitől függ, hogy laptopról vagy mobilról jelentkezünk? A válaszadók között volt, aki azt mondta, hogy megfontoltan szeret dönteni, és úgy érzi, ezt a laptopja előtt jobban meg tudja tenni. Más bonyolultnak gondolja a fájlok csatolását okostelefonról, vagy éppen fél, hogy ha véletlenül valamit rosszul csinál a mobilos felületen, örökre elvágja magát az álommunkahelye előtt. Aki viszont a mobilos jelentkezés mellett teszi le a voksát, az éppen a dolog rugalmasságával, könnyen rutinná váló mivoltával, egyszerűségével, gyorsaságával indokolja választását. De olyan válaszadó is volt, akinek egyszerűen nincs is más erre a célra alkalmas eszköze otthon, mint az okostelefonja.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo