Egyre többen járnak autóval vásárolni

Továbbra is Tesco, Penny Market és Coop a legismertebb hazai boltláncok sorrendje. Többek között ezt állapítja meg a GfK “Shopping Monitor” című tanulmánya a vásárlási szokásokról. A magyar háziasszonyok a legtöbb pénzt élelmiszerre még mindig a kisebb önkiszolgáló boltokban adják ki, de a hipermarketek szerepe ugrásszerűen megnőtt az utóbbi évben.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Amíg az első felmérés idején, 1999-ben a megkérdezett háziasszonyok 32 százaléka kisebb önkiszolgáló boltokban költötte a legtöbbet élelmiszerre, addig tavaly ősszel 29 százalék. A hipermarketet megnevezők aránya viszont 10-ről 26 százalékra növekedett.
A gyors változás többek között az autó használatával is összefügg. Három év alatt ugyanis a vásárolni gyakran autóval járók aránya 15-ről 24 százalékra ment fel. Ugyanakkor a megkérdezettek 43-45 százaléka sohasem szokott boltba menni gépkocsival – mert nincs neki.
Ugyanakkor nőtt a hipermarketben történő vásárlások gyakorisága is, a heti átlagos 0,6 alkalomról 1,2-re.

A “Shopping Monitor” című kutatást a GfK Piackutató Intézet 2002 őszén immár negyedszer végezte el, hogy feltárja a vásárlási szokások legfontosabb jellemzőit. A háztartások bevásárlásáért felelős személyek körében 1 000 főt kérdeztek meg, akik több fontos szempontból reprezentálják a 3,8 millió magyarországi háztartást. A megkérdezettek zöme természetesen nő.
Milyen tényezőket tart fontosnak élelmiszer vásárlása során? A kérdésre adott válaszok rangsorát, fontosság szerint az áru frissessége, minősége és az árszínvonal vezeti, hajszálra egyforma értékeléssel. Utána a választék, a kiszolgálás gyorsasága következik, majd a figyelmesség-udvariasság.
Ha azonban a kedvenc bolttal való elégedettséget nézzük, akkor a fentiek közül legkisebb mértékben az árszínvonallal elégedettek a válaszadók, de a kiszolgálás gyorsasága is kevés dicséretet kap.
A vásárlók leginkább kedvenc boltjuk nyitva tartási idejét díjazzák, majd azt, hogy hazai termékek is kaphatók benne. A megszokottság is elismert erény, ahogyan a tisztaság, a márkás boltnév és a választék is.
Ami a szórólapok hatékonyságát illeti: kap szórólapot, átnézi, és az alapján vásárol a megkérdezettek egyharmada. Arányuk a legutóbbi két év során majdnem megduplázódott. További jó egyharmad kap szórólapot, és át is nézi, de nem feltétlenül az alapján vásárol. Kap ugyan szórólapot, de nem nézi meg 9 százalék. Ugyanakkor egyenletesen 22 százalék körüli részt tesznek ki azok, akik nem szoktak kapni szórólapot.

Bajai Ernő

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo