Egyre kevesebb fekete fogy

Az elmúlt években folyamatosan formálódtak a teafogyasztási szokások Magyarországon, mely változások a fogyasztási adatokban is tetten érhetők. A GfK Hungária Piackutató Intézet szerint a hazai teakereslet több mint fele immáron nem a hagyományos fekete teák, hanem a teinmentes herba-, illetve dinamikusan növekvő zöldteák felé irányul.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon is nagy népszerűségnek örvend a tea - saját bevallásuk szerint tízből nyolcan különösen szívesen fogyasztják ezt az italt. A GfK Hungária étkezési szokásokat felmérő kutatása szerint a tea révén hol élénkségre, hol inkább nyugalomra, esetleg átmelegedni vágyó honfitársaink 44 százaléka minden nap, de 81 százalék legalább hetente teázik.

A teafogyasztás mindazonáltal átalakulóban van. Az elmúlt években a hagyományos fekete teákkal szemben egyre nagyobb teret hódítottak a korábban kevésbé ismert zöldteák, a sokszor konkrét egészségvédő, vagy éppen házi gyógyászati céllal fogyasztott herba-, továbbá valódi gyümölcsteák. E tendencia 2007-ben tovább folytatódott - állapítható meg a GfK Hungária Piackutató Intézet által a hazai háztartások privát fogyasztását vizsgáló ConsumerScan adatbázisból származó információk alapján.

Zöldül a teapiac

A piac átalakulásának eredményeképpen az idei évben a fent említett zöld-, herba- és valódi gyümölcsteákra a fogyasztók az összes teára kiadott forintösszeg 53 százalékát költötték, míg az eddig többségi értékbeli piaci részesedéssel bíró fekete teákra az összes teára költött összeg 47 százaléka jutott. A tradicionális és a gyümölcsízesítésű fekete teák szegmensének részesedése 1,5 százalékponttal, illetve 0,9 százalékponttal csökkent a 2006 októbere és 2007 szeptembere között eltelt időszakban az ezt megelőző 12 hónaphoz viszonyítva.

A gyógynövény- és - főként a még mindig kétszámjegyű növekedést felmutatni képes - zöldteák tovább erősödtek, az irántuk megmutatkozó kereslet folyamatosan nő. A valódi gyümölcsteák korábbi szárnyalása ellenben kissé megtorpant. Korábban ez a szegmens bővült gyorsabban.

Kevesebb fekete fogy

A teapiac átrendeződését elsősorban a vásárlói hatókör, azaz a teát vásárló háztartások arányának, alakulása befolyásolja. A hagyományos és gyümölcsízesítésű feketeteák a vizsgált időszakban nem voltak képesek újabb vásárlókat meghódítani. A teavásárló háztartásoknak jelenleg több mint fele - 55, illetve 50 százaléka - vásárol tradicionális, illetve gyümölcsízesítésű feketeteákat - arányuk pedig az elmúlt években folyamatos csökkentést mutat.

A feketeteákkal szemben a gyógynövény alapú herbateák idén jelentős mennyiségű új vásárlót nyertek, és a háztartások privát fogyasztását mutató adatok szerint a valódi gyümölcsteákhoz hasonlóan a zöldteák is egyre több háztartásban megtalálhatók.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo