A forgalomba helyezési statisztika szerint ugyanis június végéig 84 736 gépkocsi kapott rendszámot, tízezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban. Különösen a május sikerült rosszul az autókereskedők számára, amikor a bázishoz képest közel 20 százalékos volt az eladáscsökkenés. Az elmúlt hónapban kissé javult a helyzet, csupán 11 százalékos volt a visszaesés, tehát korántsem fordult meg a trend.
Ami leginkább feltűnők, hogy a legtöbbet eladott márkák egyike sem tudta tartani a tavalyi első féléves értékesítési szintet, és különösen riasztó a Renault 30 százalékot meghaladó zuhanása. A piac vitathatatlan vesztese azonban az 50 százalékos forgalomesést elszenvedett Hyundai, amely csak 570 kocsit értékesített, míg leányvállalata, a KIA a legnagyobb, 61 százalékos bővülést produkálva 1460 autót helyezett forgalomba.
A felső osztályban szintén nem panaszkodhat az 1127 darabos Mercedes (+ 8,4 százalék) és az 1025 darabos Audi (+ 3,1 százalék). A Chrysler 18 százalékkal, 192-re, az Alfa Romeo pedig 39 százalékkal, 142-re emelte eladásait a magyar piacon. A Porsche is jó fél évet zárt, hiszen a tavalyi azonos időszakban forgalomba helyezett 18-cal szemben az idén 28 sportkocsija kapott rendszámot Magyarországon - értesült a lap.