Egyre többet fizetünk kártyával

A kártyabirtokosok bő egynegyede minden lehetséges esetben igyekszik készpénzmentesen fizetni, ami tízszázalékos növekedést jelent a korábbiakhoz képest – a Nézőpont Intézet felmérése szerint.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg két évvel ezelőtt 800 ezer ember használt lehetőség szerint minden fizetéskor bankkártyát, manapság már 1,4 milliónyian.

A kártyabirtokosok további 35 százaléka - majdnem 2 millió ember - állította, hogy szokott kártyával fizetni egyes esetekben, de közel sem mindig.

Kép:PP archív

A felmérés szerint a kártyával rendelkezők hattizede nevezhető a készpénzmentes fizetési megoldások iránt nyitottnak, ami 5 százalékpontos emelkedés 2016-hoz képest. A kártyabirtokosok negyede csak ritkán, 14 százaléka pedig lehetőleg egyáltalán nem használja kártyáját - mind a két csoport aránya csökkent, olvasható a közleményben.

Online vásárolunk, de még készpénzben fizetünk
Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem.

A kártyás fizetés növekedésének hátterében az intézet szerint a pénzügyi kultúra kormányzati intézkedésekkel ösztönzött lassú átalakulása, illetve a kártyaelfogadóhelyek számának évi 25 százalékos növekedése állhat.

A kényelmes és gyors, érintéses kártyás fizetés használatában 2017 volt az áttörés éve: a kártyák több mint 70 százaléka, a POS terminálok 80 százaléka támogatja ezt a funkciót..

A magyarok leggyakrabban szupermarketekben vásárolnak bankkártyával, és egyre gyakoribb a gyógyszertárak, vendéglátóipari egységek és egyéb üzletekben is az elektronikus fizetési mód használata - olvasható a közleményben.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo