Drámai ugrás, 40 százalékkal többet költöttünk Ausztriában, mintha enni is odajárnánk

A hatalmasat növekvő Görögország lett a magyarok tengerparti kedvence, másfélszer annyi időt töltöttünk el ott, mint Horvátországban. A legtöbb pénzt Ausztriában költöttük el. A kimondottan bevásárlási céllal külföldre utazók nagyjából 232 milliárd forintnyi összeget hagyhattak a határon túli kasszákban - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

A koronavírus-járványt követően 2023-ra pörögtek fel igazán a magyarok külföldi utazásai: a KSH frissített adatai szerint 2023-ban többször, több napot utaztunk és sokkal többet költöttünk külföldön, mint 2022-ben. Az utazások száma 17 százalékkal (21,1 millióra), a kint tartózkodási idő 25 százalékkal (65,9 millió napra), az utazásokon elköltött összeg pedig 47 százalékkal (1585 milliárd forintra) nőtt egy év alatt.

Az utak száma még nem éri el a 2019-es turisztikai rekordév 24,8 millióját, de a költés már több mint másfélszeres, ami a forint azóta bekövetkezett árfolyamromlásával és a külföldön is jelentős inflációval, a szolgáltatások árának emelkedésével magyarázható a Bank360.hu elemzői szerint.

Ausztriába szinte hazajártunk

A magyarok kedvenc célország tavaly is Ausztria volt: 7,2 millió utat és 11,1 millió ott töltött napot regisztrált a KSH. Ez 14, illetve 11 százalékos növekedés az előző évhez képest. A nyugati szomszédunknál elköltött összeg viszont 41 százalékkal ugrott egy év alatt, 268 milliárd forintra. Ausztria után a legtöbbször Szlovákiába, Romániába és Horvátországba utaztunk, de a legtöbb időt Ausztriát követően Németországban, Szlovákiában és Görögországban töltöttük el.

A magyarok külföldi turisztikai célpontjai közül tavaly Görögország robbantott: az utazások száma 69 százalékkal, az ott tartózkodási idő 70 százalékkal, a költés pedig 85 százalékkal haladta meg az előző évit. Ehhez képest az olaszországi utak száma csak 6 százalékkal, a kint tartózkodási idő pedig 1 százalékkal haladta meg az előző évit. A horvátországi kiutazások ugyan nőttek 16 százalékkal, de a kint töltött idő 5 százalékkal kevesebb volt, mint 2022-ben.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo