Drágul a sör

A magyar sörgyártókat is érinti a mezőgazdasági termékek világpiacán tapasztalható áremelkedés, mivel nagy mennyiségben használnak fel elsősorban árpát és komlót, de búzát és kukoricát is.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbb európai piacon, így: Németországban, Hollandiában, Szlovákiába már hetek óta hallani, hogy elkerülhetetlen az áremelés, mivel a sörgyárak már nem tudják tovább vállalni az alapanyag és energiaárak emelkedéséből fakadó többletköltséget.

A villamos energia árának jelentős emelkedése mellett a söripar fő alapanyagának tekinthető maláta árának fajtától függő 40-86 százalék közötti emelkedése érzékenyen érinti a hazai gyártókat. A keserű ízt adó komló ára átlagosan 25-40 százalékkal, de bizonyos fajtáinak az ára 100 százalékkal emelkedik. A nyersanyagok árának emelkedése a sörös dobozok beszerzési árában is jelentkezik.

A magyar sörgyártók az áremelkedéseket már nem tudják átszervezésekkel és kockázatcsökkentő piaci műveletekkel ellensúlyozni, ezért ezeket a többletterheket fokozatosan át kell, hogy hárítsák a fogyasztókra, melynek első lépéseként várható a piacon egy 5-10% közötti áremelkedés.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo