Felhasználói és munkavállalói élmény, gamification
A HR terület egyik legfontosabb feladata a munkaerő folyamatos utánpótlásának biztosítása, ami a mai versenyhelyzetben nagy kihívást jelent. A toborzási, illetve az azzal szorosan összefüggő onboarding tevékenységek kezeléséhez ideális egy olyan élmény alapú, digitális megoldásokkal támogatott, felhasználó barát end-to-end folyamat kialakítása, melyet több HR IT modul egymással összhangban támogat. A legjobb munkavállalók megszerzéséért folytatott versenyben ez komoly előnyt biztosíthat a szervezet számára.
Míg a gamification elemek alkalmazása a munkavállalói élmény különböző területein ma már nem számít újdonságnak, addig a kiforrottabb „push” megoldásokkal való kombinációja annál izgalmasabb. Az eddig alkalmazott megoldások úgynevezett „pull” típusú megközelítésben működtek, amelyben a munkavállaló keresi azt az információt, amihez a HCM rendszernek köszönhetően gyorsan és hatékonyan hozzáfér. Ezzel szemben a “push” megoldások mesterséges intelligencia segítségével az intranetes keresések elemzése alapján, vagy a munkavállalói életciklus bizonyos pontjaihoz kapcsolódóan felajánlhatnak az adott egyénre és szituációra szabott tartalmakat, megoldásokat.
A HCM rendszerek előnyei home office idején
A COVID-19 hatására és a „next normal”-ra való átállás miatt a szervezetek akár szerették volna, akár nem, kénytelenek voltak tömegesen átszervezni munkavállalóikat otthoni vagy rugalmas munkavégzésre.
A home office-ra való átállás nem csak a munkavállalók számára jelentett kihívást. Munkáltatói szemszögből aggodalomra adhatott okot, hogy az irodai jelenlét hiányában a vezetők mennyire képesek hatékonyan ellenőrizni csapattagjaik produktivitását. Ezeknek az aggályoknak a megszüntetésére, de legalábbis enyhítésére született számos technológiai megoldás, amelyek integrálhatók akár CRM, akár projektmenedzsment szoftverekkel. Ezeknek a programoknak a telepítésével többek között lehetőség nyílik a felkeresett weboldalak, megnyitott alkalmazások, az egyes alkalmazásokban töltött idő és a kijelentkezések számának folyamatos követésére. E megoldások célja a munkavégzési hatékonyság fenntartásának támogatása, személyre szabott, részletes információk nyújtásán keresztül mind a vezetők, mind akár a munkavállalók számára, akik így könnyedén nyomon követhetik saját teljesítményüket, és akár tippeket is kaphatnak személyes hatékonyságuk javításához.