Magyarország valaha volt legnagyobb diákvállalkozások vására lesz a Lurdy-Házban 2002. december 14-én 10.00-15.00 óra között, ahol 11 város képviseletében 82, 8-19 éves diákokból álló diákvállalkozás mutatja be és árulja termékeit, versenyzik az 5 kategóriában meghirdetett címekért (Legjobb diákvállalkozás, Legjobb eladó, Legötletesebb termék, Legjobb logo, Leghatásosabb marketing munka). Most először hirdetjük meg a “A versenytársak megbecsülése” díjat, a csapatok saját maguk választják ki az általuk legfelkészültebbnek, legötletesebbnek és legügyesebbnek tartott diákvállalkozást.
A vásár célja, hogy a diákoknak lehetőségük legyen arra, hogy a saját készítésű termékeiket valódi, piaci körülmények között mutathassák be és árusíthassák.
A versenyző általános- és középiskolás diákok mindegyike a JAM oktatási programon keresztül ismerkedik meg a vállalkozás alapításának, működtetésének szabályaival, fortélyaival. A diákok a tanár segítségével a tanórákon megismerkednek az üzlet elméletével, egy számítógépes szimulációs programon keresztül, minden kockázat nélkül kipróbálhatják a vállalkozás piaci stratégiáit.
A program "csúcsa", amikor a tanulók élesben vállalkoznak. Ők állíthatnak elő termékeket vagy nyújtatnak valamilyen szolgáltatást. A diákok menedzselik a vállalkozást, maguk közül választanak elnököt, vezető tisztségviselőket, ötleteik megvalósítása által eddig nem ismert sikereket érhetnek el.
A diákvállalkozási program célja, hogy segítse a közösségben való gondolkodás kialakulását, hogy a vállalkozás résztvevői egymásért felelősek legyenek, de ugyanakkor önálló és felelősségteljes döntéseket is tudjanak hozni.
A lelkes vállalkozók, nemcsak ötletes termékekkel, egyedi karácsonyi dísztárgyakkal várják a látogatókat, de a vásárlóik szórakoztatásáról is gondoskodnak. A Lurdy-Ház színpadán a diákvállalkozók egy másik oldalukat is megmutatják, karácsonyi hangulatú műsorral tánccal, énekkel színesítik a programot.
A Junior Achievement Magyarország célja elméleti és gyakorlati ismeretek oktatása diákoknak a piac által ösztönzött gazdaságok fontosságáról, a vállalkozások szerepéről és a gazdaság saját jövőjükre gyakorolt hatásáról.
További információ kérhető: Jávorszky Iván, ügyvezető igazgató, Junior Achievement Magyarország, Tel.: 30/9489-610.
Diákvállalkozások bemutatkozása
Új vállalkozások jelentek meg a magyar piacon, többek között a Zsákusz-Fabrikusz Kft., a Kreatív UjJAM Bt. a Csillámló Hópihék, JAM-BOREE vagy a Kőrös Gyöngye csapata. Hogy kik is ők, kik a diákvállalkozók? Milyen új és egyedi termékekkel drukkoltak elő? Megtudhatják a Junior Achievement Magyarország és a Young Enterprise közös rendezvényén, az országos Diákvállalkozások Kiállításán és Vásárán.
Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében
A ketchup ártalmatlannak bizonyult.

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra
Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.

Atrocitás érte a prágai magyar nagykövetséget, miután Orbán Viktor az oroszok győzelméről beszélt
Orbán Viktor ellenszenves Európában.

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak
Bajban a kulturális és innovációs miniszter.