Decemberben átrendeződik a boltok piaci részesedése

A háztartások decemberi vásárlásaiból egyre nagyobb hányad jut a hipermarketekre az év többi időszakához képest, az utóbbi időben. Tavalyelőtt a legnagyobb eladóterű üzletek részesedése novemberről decemberre 16-ról 18 százalékra, múlt évben viszont már jóval nagyobb mértékben, 18-ról 22 százalékra nőtt. A GfK Piackutató Intézet adatai szerint a karácsony előtt időszakban a szervezetlen kereskedelem különböző formái szoktak veszíteni a pozíciójukból az év többi időszakaihoz képest a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseinél.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Elektromos háztartási készülékek aktuális trendjei: Mosogatógép, DVD, elektromos fogkefe a sláger


A legutóbbi évek 80-90 milliárd forint körül stagnáló forgalma után idén az elektromos háztartási nagygépeknél jelentős növekedés várható. Az első félév során, február-július között értékben 10, mennyiségben pedig 20 százalék körül nőtt az értékesítés, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A különbség fő oka, hogy csökkennek az árak, állapítja meg Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet területvezetője.

Az idei év érdekessége, hogy a GfK február-márciusban olyan kiemelkedő forgalmat regisztrált, mint más években csak karácsony előtt. A váratlanul kiugróan sok vásárlás megnehezíti az előrejelzést.

Amíg korábban a mikrohullámú sütő iránt növekvő kereslet húzta a piacot, addig idén eddig a nyárnak köszönhetően a hűtőgépek, illetve a mosogatógépek eladása nőtt a legnagyobb mértékben, mind az értéket, mind a mennyiséget tekintve. Úgy látszik, mikrohullámú sütőből a háztartások ellátottsága közeledik a telítettséghez.
A szórakoztató elektronikai készülékek iránt korábban emelkedő kereslet most kezd alábbhagyni. Forgalmuk ugyanis vagy stagnál ebben az évben, vagy esetleg elmarad a tavalyi 100-110 milliárd forinttól. Feltehetően mennyiségben sem beszélhetünk majd pozitív trendről. Annak ellenére, hogy az árak tovább csökkennek.

Ezt a piaci szegmenst egyelőre hátrányosan érinti, hogy a háztartások költései az otthon berendezése vagy korszerűsítése felé fordultak.

Fellendülés a DVD-nél tapasztalható, mind mennyiségben, mind értékben. Ugyanígy a CD-vel összekapcsolható készülékeknél is.
A háztartási kisgépek piaca várhatóan idén is 20 milliárd forint körül alakul, ahogyan a múlt évben is.
Mennyiségben stagnál a hajszárító, gőzölős vasaló és a különböző konyhai kisgépek értékesítése. Mind mennyiségben, mind értékben leginkább az elektromos szájápolás eszközeinek, azon belül pedig különösen a fogkefe értékesítése növekszik. De pozitív trend jellemzi az év első felében a hajnyírót és az elektromos vízforralót is.

Az adatokat a GfK kiskereskedelmi panelkutatása, hivatalos nevén Non-Food Tracking tárta fel. Ez a terület kíséri figyelemmel többek között a háztartási- és szerszámgépek, így a háztartási kisgépek kiskereskedelmi értékesítését. A kutatás a készlet, beszerzés és eladás darabszámát, valamint az árat méri fel.

Az adatfelvétel kéthavonta, reprezentatív üzleti mintán, Magyarország teljes területén történik, a releváns kiskereskedelmi egységekben, illetve a láncok boltjaiban.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo