Elektromos háztartási készülékek aktuális trendjei: Mosogatógép, DVD, elektromos fogkefe a sláger
A legutóbbi évek 80-90 milliárd forint körül stagnáló forgalma után idén az elektromos háztartási nagygépeknél jelentős növekedés várható. Az első félév során, február-július között értékben 10, mennyiségben pedig 20 százalék körül nőtt az értékesítés, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. A különbség fő oka, hogy csökkennek az árak, állapítja meg Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet területvezetője.
Az idei év érdekessége, hogy a GfK február-márciusban olyan kiemelkedő forgalmat regisztrált, mint más években csak karácsony előtt. A váratlanul kiugróan sok vásárlás megnehezíti az előrejelzést.
Amíg korábban a mikrohullámú sütő iránt növekvő kereslet húzta a piacot, addig idén eddig a nyárnak köszönhetően a hűtőgépek, illetve a mosogatógépek eladása nőtt a legnagyobb mértékben, mind az értéket, mind a mennyiséget tekintve. Úgy látszik, mikrohullámú sütőből a háztartások ellátottsága közeledik a telítettséghez.
A szórakoztató elektronikai készülékek iránt korábban emelkedő kereslet most kezd alábbhagyni. Forgalmuk ugyanis vagy stagnál ebben az évben, vagy esetleg elmarad a tavalyi 100-110 milliárd forinttól. Feltehetően mennyiségben sem beszélhetünk majd pozitív trendről. Annak ellenére, hogy az árak tovább csökkennek.
Ezt a piaci szegmenst egyelőre hátrányosan érinti, hogy a háztartások költései az otthon berendezése vagy korszerűsítése felé fordultak.
Fellendülés a DVD-nél tapasztalható, mind mennyiségben, mind értékben. Ugyanígy a CD-vel összekapcsolható készülékeknél is.
A háztartási kisgépek piaca várhatóan idén is 20 milliárd forint körül alakul, ahogyan a múlt évben is.
Mennyiségben stagnál a hajszárító, gőzölős vasaló és a különböző konyhai kisgépek értékesítése. Mind mennyiségben, mind értékben leginkább az elektromos szájápolás eszközeinek, azon belül pedig különösen a fogkefe értékesítése növekszik. De pozitív trend jellemzi az év első felében a hajnyírót és az elektromos vízforralót is.
Az adatokat a GfK kiskereskedelmi panelkutatása, hivatalos nevén Non-Food Tracking tárta fel. Ez a terület kíséri figyelemmel többek között a háztartási- és szerszámgépek, így a háztartási kisgépek kiskereskedelmi értékesítését. A kutatás a készlet, beszerzés és eladás darabszámát, valamint az árat méri fel.
Az adatfelvétel kéthavonta, reprezentatív üzleti mintán, Magyarország teljes területén történik, a releváns kiskereskedelmi egységekben, illetve a láncok boltjaiban.
Decemberben átrendeződik a boltok piaci részesedése
A háztartások decemberi vásárlásaiból egyre nagyobb hányad jut a hipermarketekre az év többi időszakához képest, az utóbbi időben. Tavalyelőtt a legnagyobb eladóterű üzletek részesedése novemberről decemberre 16-ról 18 százalékra, múlt évben viszont már jóval nagyobb mértékben, 18-ról 22 százalékra nőtt. A GfK Piackutató Intézet adatai szerint a karácsony előtt időszakban a szervezetlen kereskedelem különböző formái szoktak veszíteni a pozíciójukból az év többi időszakaihoz képest a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseinél.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek
A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.