Csökken a pezsgőfogyasztás?

Magyarországon évente átlagosan mintegy 28 millió palack pezsgő fogy el, ez a mennyiség az utóbbi időben stagnál a Henkell und Söhnlein cégcsoport szerint. Az idén a fogyasztás akár 3 százalékkal is visszaeshet.

A pezsgőpiac legutóbb Magyarországon az ezredfordulón élénkült meg némileg, ekkor 31 millió palackot adtak el egy évben, mondta a Henkell und Söhnlein magyarországi marketing vezetője, Vass Gábor. Ezt követően azonban visszaesett a fogyasztás a normál szintre. A piac állandóságát mutatja, hogy a múlt évben mintegy 4 százalékos növekedést tapasztaltak ebben a piaci szegmensben, ám az idén a fogyasztás várhatóan 2-3 százalékkal visszaesik, a szakember szerint.
A magyar pezsgőpiac kettészakadt az úgynevezett olcsóbb illetve drágább áruk kategóriájára. Az olcsóbb áruk közé a szakértők a habzóborokat és az olcsó saját márkás termékeket sorolják. Ez jelenleg a piac nyolc-tíz százalékát teszi ki.
A fennmaradó hányad az a 400-600 forintos pezsgőkategória, amelyet a legtöbben vásárolnak és a cégek is ezt tekintik márkás kínálatnak. A Henkell und Söhnlein cégcsoport a magyar pezsgőpiacon piacvezető 70 százalékos részesedésével. A társasághoz két ismert pezsgő termékcsalád tartozik, a BB és a Törley. A BB termékekből mintegy 25 százalék, a Törleyből pedig mintegy 40 százalék fogy. A 70 százalékból a fennmaradó hányad a Henkell und Söhnlein cégcsoport más márkáiból tevődik össze.
A cégcsoport Magyarországon a múlt évben 48 millió palack bort, illetve pezsgőt adott el. Ebben az évben a nettó árbevétel valamivel meghaladta a 11 milliárd forintot. Az idén az eladott mennyiség várhatóan 200 ezer palackkal haladja meg a múlt évit, a nettó árbevétel pedig előreláthatólag több lesz 12 milliárd forintnál. Jövőre a cégcsoportnál 12,6 milliárd forintos nettó árbevétellel számolnak, mivel az exportpiacokon az utóbbi években visszaesés volt, ezért a forgalom nem bővült a tervezett dinamikával. A Henkell und Söhnlein cégcsoport árbevételének 75 százaléka belföldön, a fennmaradó hányad külföldön realizálódik. A cégcsoport teljes árbevételének mintegy fele pezsgőeladásból származik.

Pezsgő üzlet

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo