Csődbe ment az IKEA konkurenciája, 500 áruház eladó

Csődöt jelentett az Egyesült Államok egyik meghatározó bútor és lakberendezési áruház-lánca, a Bed Bath & Beyond.

A Bed Bath & Beyond-ot 1971-ben alapították, az egyik első üzletlánc volt, amely úgynevezett "lapraszerelt" bútorokat értékesített az Egyesült Államokban. 1985-ben még csak 17 üzletük volt New Yorkban és Kaliforniában, míg 2019-ben a céghez több, mint 1500 üzlet tartozott, amelyek közül 1070 volt a saját nevét viselő áruház.

A cég a vasárnap benyújtott csődvédelem idején már csak mintegy 360 Bed Bath & Beyond és 120 csecsemőbútort értékesítő Buy Buy Baby áruházat üzemeltetett. Részvényeinek árfolyama 2014-ben érte el legmagasabb értékét, amikor több mint 80 dollárt is értek, miközben pénteken már csak 0,29 dollárért kereskedtek velük a New York-i értéktőzsdén.

A vállalkozás a 2022. februári adatok szerint 32 ezer embernek adott munkát az Egyesült Államokban, Puerto Rico-ban, Mexikóban és Kanadában, de tavaly augusztusban már bejelentett egy 20 százalékos leépítést, idén pedig további 1300 embert küldött el, párhuzamosan üzleteinek bezárásával.

Közben az IKEA a héten bejelentette, hogy újabb áruházakat nyit az Egyesült Államokban egy több éves üzleti terv részeként. A svéd gyártóhoz tartozó Ingka Group csütörtökön azt közölte, hogy a következő három évben 2,19 milliárd dollárt (mintegy 780 milliárd forintot) szán 8 nagyobb áruház és 9 további értékesítőhely megnyitására az Egyesült Államokban, ami a cég történetében rekordértékű egyszeri befektetés egy országot tekintve. (MTI)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo