Csődbe ment az IKEA konkurenciája, 500 áruház eladó

Csődöt jelentett az Egyesült Államok egyik meghatározó bútor és lakberendezési áruház-lánca, a Bed Bath & Beyond.

Az 1971-ben alapított nagyvállalkozás vasárnap kért csődvédelmet a székhelyének megfelelő New Jersey állam egy kerületi bíróságán. Közleményében jelezte, hogy ezzel páhuzamosan fokozatosan leépíti üzleti tevékenységét, és egyben, vagy részletekben vevőt keres mintegy 500 megmaradt áruházára. A csődkérelemben azt is jelezte, hogy várhatóan június 30-ig minden üzletét bezárja.

Könnyebb lesz a tervezett amerikai terjeszkedés (Fotó: depositphotos.com)
Könnyebb lesz a tervezett amerikai terjeszkedés (Fotó: depositphotos.com)

A Bed Bath & Beyond vezetősége már januárban jelezte, hogy a közeljövőben csődvédelmet kérhet, majd februárban azt közölte, hogy működőképességének megőrzéséhez 1 milliárd dollár plusz tőkére van szüksége. Ehhez képest március végéig csak alig több, mint 400 millió dollárt ajánlottak fel befektetők a kereskedőcég megmentése érdekében.

A tevékenység leépítése részeként az üzletlánc napokon belül leállítja egyik legnépszerűbb üzleti modelljét, a 20 százalékos kedvezménykuponok elfogadását, és egyéb marketingakcióit is lezárja, ugyanakkor már hétfőtől kedvezményesen kezdi árulni megmaradt készleteit.

A Bed Bath & Beyond évek óta küzd eladásainak csökkenésével, ami drámaivá vált a koronavírus-járvány idején, amikor mintegy 200 áruházának bezárásáról volt kénytelen dönteni, és az elmúlt hónapokban további üzletekre is lakat került.

Eladásai 2020-ban 17 százalékkal, majd 2021-ben további 14 százalékkal estek vissza. Piaci elemzők arra hívták fel a figyelmet, hogy a vállalkozás számára az internetes kereskedőcégek felfutása jelentette a legnagyobb kihívást, amelyre nem tudott üzleti modelljének módosításával reagálni.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo