Citroën Hungária Kft. - Dinamizmus és siker

A Citroën, a legfiatalabb nagy francia autógyár mintegy 10 ezer kirendeltségén keresztül az egész világon jelen van, értékesítésének 70 százalékát az export teszi ki. Mindez nem véletlen, hiszen a Citroën személyautó- és könnyűhaszongépjármű-kínálata rendkívül gazdag.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A személyautók kategóriájában a Saxo, a Xsara, a Xsara Picasso, a Berlingo, a C5 és az Evasion, a vállalati és könnyű haszongépjárművek kategóriájában a C15, a Berlingo, a Jumpy és a Jumper képviselik a gyárat az autópiacon, amelynek kelet-közép-európai szegmense stratégiai fontosságú a gyár számára. Ezt bizonyítja az is, hogy mára a térség minden országában létrehozta saját, százszázalékos tulajdonú leányvállalatát.
Az 1994 elején alapított Citroën Hungária Kft. indulásakor azt a célt tűzte maga elé, hogy a márka hagyományaihoz hűen dinamikus üzletpolitikát folytat. A számok is tanúsítják, hogy elérte célját: a magyarországi leányvállalat alapításának évében 250 autót értékesített, 2001-ben viszont már ennek több mint 33-szorosát, 8310-et, és ezzel piaci részesedése elérte az 5 százalékot.
S míg tavaly a magyar autópiac 8-9 százalékkal bővült, addig a Citroën Hungária 30 százalékkal több autót adott el, mint 2000-ben – számol be a márka hazai sikereiről Balkányi György, a cég kereskedelmi igazgatója. Ezen belül is az alsó-középkategória képviselői, a Xsara, a Xsara Picasso és a Berlingo volt különösen népszerű: piaci részesedésük megközelíti a 10 százalékot. A felső-középkategória legnépszerűbbje, a Citroën C5-ös szintén sikermodellnek számít. A haszongépjárművek is átlagon fölül szerepeltek 7 százalékos piaci teljesítményükkel. A márka kiválóságát jelzi eredménye a hazai ralin: a Citroën-Total Rallye Team versenyzőpárosa, Bútor Róbert és Tóth Vilmos Citroën Saxo kit-carral megnyerte az F2-es (kétkerék-hajtású) csoport bajnokságát.
Mindezek a sikerek Balkányi György szerint elsősorban annak tudhatók be, hogy az egész országot lefedő márkakereskedői hálózat és a folyamatosan bővülő, magas színvonalú szolgáltatások a Citroën minden modelljét magában foglaló modellválasztékkal párosulnak. A francia cég mindig is azt vallotta, hogy az új autó átadása csupán a kezdete a márka és az ügyfél kapcsolatának. A Citroën Hungária Kft. számára az a legfontosabb, hogy akik ezt a márkát választják, minden tekintetben meg legyenek elégedve a pénzükért kapott ellenértékkel. Az emberek nemcsak azért döntenek e márka mellett, mert az adott modell tetszik nekik, hanem azért is, mert tudják, hogy a Citroën-márkakereskedőket mindenütt megtalálják.
A kereskedelmi igazgató külön kiemeli a hálózatfejlesztést, a hálózat megújulását, hangsúlyozva: nem új cégek léptek be, hanem a meglévők fejlődtek mind külsejükben, mind szolgáltatásaik színvonalában. Egy világhírű cég ugyanis semmilyen körülmények között nem engedheti meg magának, hogy ügyfelei ne a legjobb minőségű szolgáltatásban részesüljenek.
Miután 2000-ben a Citroën Hungária Kft. a magyarországi autós vezérképviseletek közül elsőként bizonyította, hogy az akkor vadonatúj ISO 9001:2000 norma szerint is tökéletesen felkészült ügyfelei és üzleti partnerei fogadására, tavaly megkezdte teljes hálózatának felkészítését a tanúsítvány megszerzésére, s az év végéig már tizenkilenc márkakereskedés megszerezte a szigorú ISO 9001:2000-es minősítést. Mivel a munkafázisokat írásban rögzített előírások szabályozzák, a döntésekből származó hibák lehetősége minimálisra csökkenthető. A munkatársak személyesen felelnek az egyes munkafolyamatokért, nevüket adják a szalonban vagy a szervizben végzett munkájukhoz, s ez növeli felelősségtudatukat. Az ISO-tanúsított kereskedésekben lépésről lépésre végigkövethető az ügyintézés menete, így akár évekkel később sem okozhat problémát egy-egy dokumentum visszakeresése. A Citroën-hálózat ISO norma szerinti tanúsítása várhatóan ez év decemberére fejeződik be.
A Citroën Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója optimista a jövőt illetően: minden jel arra mutat, hogy ez a trend, a dinamikus fejlődés ez évben is jellemzője marad a márkának.

Citroën Hungária Kft.
1112 Budapest,
Budaörsi út 31/C.
Tel.: 309-3000
Fax: 309-3090
Weboldal: www.citroen.hu
E-mail: [email protected]

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo