A személyautók kategóriájában a Saxo, a Xsara, a Xsara Picasso, a Berlingo, a C5 és az Evasion, a vállalati és könnyű haszongépjárművek kategóriájában a C15, a Berlingo, a Jumpy és a Jumper képviselik a gyárat az autópiacon, amelynek kelet-közép-európai szegmense stratégiai fontosságú a gyár számára. Ezt bizonyítja az is, hogy mára a térség minden országában létrehozta saját, százszázalékos tulajdonú leányvállalatát.
Az 1994 elején alapított Citroën Hungária Kft. indulásakor azt a célt tűzte maga elé, hogy a márka hagyományaihoz hűen dinamikus üzletpolitikát folytat. A számok is tanúsítják, hogy elérte célját: a magyarországi leányvállalat alapításának évében 250 autót értékesített, 2001-ben viszont már ennek több mint 33-szorosát, 8310-et, és ezzel piaci részesedése elérte az 5 százalékot.
S míg tavaly a magyar autópiac 8-9 százalékkal bővült, addig a Citroën Hungária 30 százalékkal több autót adott el, mint 2000-ben – számol be a márka hazai sikereiről Balkányi György, a cég kereskedelmi igazgatója. Ezen belül is az alsó-középkategória képviselői, a Xsara, a Xsara Picasso és a Berlingo volt különösen népszerű: piaci részesedésük megközelíti a 10 százalékot. A felső-középkategória legnépszerűbbje, a Citroën C5-ös szintén sikermodellnek számít. A haszongépjárművek is átlagon fölül szerepeltek 7 százalékos piaci teljesítményükkel. A márka kiválóságát jelzi eredménye a hazai ralin: a Citroën-Total Rallye Team versenyzőpárosa, Bútor Róbert és Tóth Vilmos Citroën Saxo kit-carral megnyerte az F2-es (kétkerék-hajtású) csoport bajnokságát.
Mindezek a sikerek Balkányi György szerint elsősorban annak tudhatók be, hogy az egész országot lefedő márkakereskedői hálózat és a folyamatosan bővülő, magas színvonalú szolgáltatások a Citroën minden modelljét magában foglaló modellválasztékkal párosulnak. A francia cég mindig is azt vallotta, hogy az új autó átadása csupán a kezdete a márka és az ügyfél kapcsolatának. A Citroën Hungária Kft. számára az a legfontosabb, hogy akik ezt a márkát választják, minden tekintetben meg legyenek elégedve a pénzükért kapott ellenértékkel. Az emberek nemcsak azért döntenek e márka mellett, mert az adott modell tetszik nekik, hanem azért is, mert tudják, hogy a Citroën-márkakereskedőket mindenütt megtalálják.
A kereskedelmi igazgató külön kiemeli a hálózatfejlesztést, a hálózat megújulását, hangsúlyozva: nem új cégek léptek be, hanem a meglévők fejlődtek mind külsejükben, mind szolgáltatásaik színvonalában. Egy világhírű cég ugyanis semmilyen körülmények között nem engedheti meg magának, hogy ügyfelei ne a legjobb minőségű szolgáltatásban részesüljenek.
Miután 2000-ben a Citroën Hungária Kft. a magyarországi autós vezérképviseletek közül elsőként bizonyította, hogy az akkor vadonatúj ISO 9001:2000 norma szerint is tökéletesen felkészült ügyfelei és üzleti partnerei fogadására, tavaly megkezdte teljes hálózatának felkészítését a tanúsítvány megszerzésére, s az év végéig már tizenkilenc márkakereskedés megszerezte a szigorú ISO 9001:2000-es minősítést. Mivel a munkafázisokat írásban rögzített előírások szabályozzák, a döntésekből származó hibák lehetősége minimálisra csökkenthető. A munkatársak személyesen felelnek az egyes munkafolyamatokért, nevüket adják a szalonban vagy a szervizben végzett munkájukhoz, s ez növeli felelősségtudatukat. Az ISO-tanúsított kereskedésekben lépésről lépésre végigkövethető az ügyintézés menete, így akár évekkel később sem okozhat problémát egy-egy dokumentum visszakeresése. A Citroën-hálózat ISO norma szerinti tanúsítása várhatóan ez év decemberére fejeződik be.
A Citroën Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója optimista a jövőt illetően: minden jel arra mutat, hogy ez a trend, a dinamikus fejlődés ez évben is jellemzője marad a márkának.
Citroën Hungária Kft.
1112 Budapest,
Budaörsi út 31/C.
Tel.: 309-3000
Fax: 309-3090
Weboldal: www.citroen.hu
E-mail: [email protected]
Citroën Hungária Kft. - Dinamizmus és siker
A Citroën, a legfiatalabb nagy francia autógyár mintegy 10 ezer kirendeltségén keresztül az egész világon jelen van, értékesítésének 70 százalékát az export teszi ki. Mindez nem véletlen, hiszen a Citroën személyautó- és könnyűhaszongépjármű-kínálata rendkívül gazdag.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.