A személyautók kategóriájában a Saxo, a Xsara, a Xsara Picasso, a Berlingo, a C5 és az Evasion, a vállalati és könnyű haszongépjárművek kategóriájában a C15, a Berlingo, a Jumpy és a Jumper képviselik a gyárat az autópiacon, amelynek kelet-közép-európai szegmense stratégiai fontosságú a gyár számára. Ezt bizonyítja az is, hogy mára a térség minden országában létrehozta saját, százszázalékos tulajdonú leányvállalatát.
Az 1994 elején alapított Citroën Hungária Kft. indulásakor azt a célt tűzte maga elé, hogy a márka hagyományaihoz hűen dinamikus üzletpolitikát folytat. A számok is tanúsítják, hogy elérte célját: a magyarországi leányvállalat alapításának évében 250 autót értékesített, 2001-ben viszont már ennek több mint 33-szorosát, 8310-et, és ezzel piaci részesedése elérte az 5 százalékot.
S míg tavaly a magyar autópiac 8-9 százalékkal bővült, addig a Citroën Hungária 30 százalékkal több autót adott el, mint 2000-ben – számol be a márka hazai sikereiről Balkányi György, a cég kereskedelmi igazgatója. Ezen belül is az alsó-középkategória képviselői, a Xsara, a Xsara Picasso és a Berlingo volt különösen népszerű: piaci részesedésük megközelíti a 10 százalékot. A felső-középkategória legnépszerűbbje, a Citroën C5-ös szintén sikermodellnek számít. A haszongépjárművek is átlagon fölül szerepeltek 7 százalékos piaci teljesítményükkel. A márka kiválóságát jelzi eredménye a hazai ralin: a Citroën-Total Rallye Team versenyzőpárosa, Bútor Róbert és Tóth Vilmos Citroën Saxo kit-carral megnyerte az F2-es (kétkerék-hajtású) csoport bajnokságát.
Mindezek a sikerek Balkányi György szerint elsősorban annak tudhatók be, hogy az egész országot lefedő márkakereskedői hálózat és a folyamatosan bővülő, magas színvonalú szolgáltatások a Citroën minden modelljét magában foglaló modellválasztékkal párosulnak. A francia cég mindig is azt vallotta, hogy az új autó átadása csupán a kezdete a márka és az ügyfél kapcsolatának. A Citroën Hungária Kft. számára az a legfontosabb, hogy akik ezt a márkát választják, minden tekintetben meg legyenek elégedve a pénzükért kapott ellenértékkel. Az emberek nemcsak azért döntenek e márka mellett, mert az adott modell tetszik nekik, hanem azért is, mert tudják, hogy a Citroën-márkakereskedőket mindenütt megtalálják.
A kereskedelmi igazgató külön kiemeli a hálózatfejlesztést, a hálózat megújulását, hangsúlyozva: nem új cégek léptek be, hanem a meglévők fejlődtek mind külsejükben, mind szolgáltatásaik színvonalában. Egy világhírű cég ugyanis semmilyen körülmények között nem engedheti meg magának, hogy ügyfelei ne a legjobb minőségű szolgáltatásban részesüljenek.
Miután 2000-ben a Citroën Hungária Kft. a magyarországi autós vezérképviseletek közül elsőként bizonyította, hogy az akkor vadonatúj ISO 9001:2000 norma szerint is tökéletesen felkészült ügyfelei és üzleti partnerei fogadására, tavaly megkezdte teljes hálózatának felkészítését a tanúsítvány megszerzésére, s az év végéig már tizenkilenc márkakereskedés megszerezte a szigorú ISO 9001:2000-es minősítést. Mivel a munkafázisokat írásban rögzített előírások szabályozzák, a döntésekből származó hibák lehetősége minimálisra csökkenthető. A munkatársak személyesen felelnek az egyes munkafolyamatokért, nevüket adják a szalonban vagy a szervizben végzett munkájukhoz, s ez növeli felelősségtudatukat. Az ISO-tanúsított kereskedésekben lépésről lépésre végigkövethető az ügyintézés menete, így akár évekkel később sem okozhat problémát egy-egy dokumentum visszakeresése. A Citroën-hálózat ISO norma szerinti tanúsítása várhatóan ez év decemberére fejeződik be.
A Citroën Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója optimista a jövőt illetően: minden jel arra mutat, hogy ez a trend, a dinamikus fejlődés ez évben is jellemzője marad a márkának.
Citroën Hungária Kft.
1112 Budapest,
Budaörsi út 31/C.
Tel.: 309-3000
Fax: 309-3090
Weboldal: www.citroen.hu
E-mail: [email protected]
Citroën Hungária Kft. - Dinamizmus és siker
A Citroën, a legfiatalabb nagy francia autógyár mintegy 10 ezer kirendeltségén keresztül az egész világon jelen van, értékesítésének 70 százalékát az export teszi ki. Mindez nem véletlen, hiszen a Citroën személyautó- és könnyűhaszongépjármű-kínálata rendkívül gazdag.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény
A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”
A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért
Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?