A kérdésre, hogy hol vásárolja leggyakrabban a bútort és lakberendezési cikkeket, legtöbben a nagyobb önkiszolgáló szakboltot nevezték meg. Utána a nem önkiszolgáló szakbolt, majd az áruház, kisebb szakbolt és hipermarket következik.
Egy-két évvel korábbi felmérésnél még az áruházat említők aránya kimagaslott a többi bolttípus közül. Bútorvásárlásnál az áruházat átlagon felüli mértékben részesítik előnyben a jó közepes jövedelmű háztartásban, illetve vidéki kisvárosban élők.
A vásárlási szokásokat feltáró kutatást a GfK a családok vásárlásait lebonyolító 1000 háziasszony személyes megkérdezésével bonyolítja le minden év novemberében. A minta több fontos szempontból reprezentálja a felnőtt népességet.
Ha a magyarországi bútorvásárlási szokásokat összehasonlítjuk régiónk többi országával, akkor mindenütt a szaküzletek dominanciáját látjuk. Lengyelországban legmagasabb azok aránya, akik első sorban ezt a bolttípust szokták választani, míg Csehországban, Szlovákiában és nálunk közel egyformák a szaküzletek mutatói. Az áruház említése sokkal gyakoribb Szlovákiában, és viszonylag Csehországban is.
Bútort legtöbben szakboltban szoktak venni
Bútorvásárlásnál erősödött a szakboltok pozíciója a korábbi évekhez képest. Ezt a bolttípust részesítik előnyben különösen az 50 évesnél fiatalabbak, legalább érettségizettek, havi nettó 100 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők, budapestiek és a Dunántúlon a Balaton vonalától északra lakók. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Shopping Monitor” című kutatása.
Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?
Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!
2025. június 25. 15:30
Véleményvezér

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek
A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.