A kérdésre, hogy hol vásárolja leggyakrabban a bútort és lakberendezési cikkeket, legtöbben a nagyobb önkiszolgáló szakboltot nevezték meg. Utána a nem önkiszolgáló szakbolt, majd az áruház, kisebb szakbolt és hipermarket következik.
Egy-két évvel korábbi felmérésnél még az áruházat említők aránya kimagaslott a többi bolttípus közül. Bútorvásárlásnál az áruházat átlagon felüli mértékben részesítik előnyben a jó közepes jövedelmű háztartásban, illetve vidéki kisvárosban élők.
A vásárlási szokásokat feltáró kutatást a GfK a családok vásárlásait lebonyolító 1000 háziasszony személyes megkérdezésével bonyolítja le minden év novemberében. A minta több fontos szempontból reprezentálja a felnőtt népességet.
Ha a magyarországi bútorvásárlási szokásokat összehasonlítjuk régiónk többi országával, akkor mindenütt a szaküzletek dominanciáját látjuk. Lengyelországban legmagasabb azok aránya, akik első sorban ezt a bolttípust szokták választani, míg Csehországban, Szlovákiában és nálunk közel egyformák a szaküzletek mutatói. Az áruház említése sokkal gyakoribb Szlovákiában, és viszonylag Csehországban is.
Bútort legtöbben szakboltban szoktak venni
Bútorvásárlásnál erősödött a szakboltok pozíciója a korábbi évekhez képest. Ezt a bolttípust részesítik előnyben különösen az 50 évesnél fiatalabbak, legalább érettségizettek, havi nettó 100 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők, budapestiek és a Dunántúlon a Balaton vonalától északra lakók. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Shopping Monitor” című kutatása.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.