Bútort legtöbben szakboltban szoktak venni

Bútorvásárlásnál erősödött a szakboltok pozíciója a korábbi évekhez képest. Ezt a bolttípust részesítik előnyben különösen az 50 évesnél fiatalabbak, legalább érettségizettek, havi nettó 100 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők, budapestiek és a Dunántúlon a Balaton vonalától északra lakók. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Shopping Monitor” című kutatása.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A kérdésre, hogy hol vásárolja leggyakrabban a bútort és lakberendezési cikkeket, legtöbben a nagyobb önkiszolgáló szakboltot nevezték meg. Utána a nem önkiszolgáló szakbolt, majd az áruház, kisebb szakbolt és hipermarket következik.

Egy-két évvel korábbi felmérésnél még az áruházat említők aránya kimagaslott a többi bolttípus közül. Bútorvásárlásnál az áruházat átlagon felüli mértékben részesítik előnyben a jó közepes jövedelmű háztartásban, illetve vidéki kisvárosban élők.

A vásárlási szokásokat feltáró kutatást a GfK a családok vásárlásait lebonyolító 1000 háziasszony személyes megkérdezésével bonyolítja le minden év novemberében. A minta több fontos szempontból reprezentálja a felnőtt népességet.

Ha a magyarországi bútorvásárlási szokásokat összehasonlítjuk régiónk többi országával, akkor mindenütt a szaküzletek dominanciáját látjuk. Lengyelországban legmagasabb azok aránya, akik első sorban ezt a bolttípust szokták választani, míg Csehországban, Szlovákiában és nálunk közel egyformák a szaküzletek mutatói. Az áruház említése sokkal gyakoribb Szlovákiában, és viszonylag Csehországban is.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo