A miniszter a részletekről szólva ismertette, hogy a 2,5 milliárdos forintos keretből novembertől olyan (legfeljebb 700 millió forintos nettó árbevételt, illetve 500 millió forintos mérlegfőösszeget felmutató) magyar kisvállalkozásokat kívánnak hitelhez juttatni, amelyek máskülönben nehezen tudnának kölcsönt felvenni. A kamat 7,75 %, ami alacsonyabb, mint amennyi ebben a kategóriában szokásos. Az igényelhető összeg felső határa az eddigi 3 millióról 10 millióra növekszik. Budapest 1 milliárdot ad az alapba. Megkötés, hogy a lehetőséggel csak azok a cégek élhetnek, amelyeknek nincs köztartozásuk, illetve lejárt, de vissza nem fizetett hitelük. A pénzből álló- és forgóeszközöket lehet vásárolni, béreket, vagy adókat azonban nem lehet fizetni belőle. A konstrukció a számítások szerint – az előírt önrészt figyelembe véve – 5 milliárdos összberuházást gerjeszt. A hitelkérelmek elbírálásánál az üzleti terveket veszik alapul, vagyis a rosta nem annyira szigorú, mint más esetekben. (A zsűrizésben egyébként a BKIK szakemberei is részt vesznek, a GKM a kezességvállalás díjának felét fizeti.)
A tárgyalás másik témája Budapest közlekedése volt, miután a kormány a múlt héten egyetértését fejezte ki a főváros hosszú távú fejlesztési programjával, ideértve az anyagi forrásokat is. Ez ügyben Csillag István kifejtette: a gazdasági és közlekedési tárca azon dolgozik, hogy fordulat álljon be Budapest közlekedési helyzetében. Ennek megfelelően előreláthatólag a jövő tavasszal meghirdetik az M0-ás továbbépítését, a munkálatok pedig várhatóan ősszel kezdődnek, egyszerre négy irányban, hogy Keleten mielőbb létrejöjjön az összeköttetés az M3-as és az M5-ös között. Mint hozzátette, az északi részen a 2-es, a 10-es és a 11-es út között hidat kell emelni, ehhez az engedélyeket be kell szerezni, a konkrét munkához valószínűleg 2003 őszén, vagy 2004 tavaszán láthatnak hozzá. A sokszor “halálútnak” nevezett M0-ást pedig 2006 végéig 2x3 sávossá akarják bővíteni. Tervezik azt is, hogy a gyűrűvel továbbhaladnak majd az M1-es felé, erre az ütemterv már rendelkezésre áll, de sok részlet még bizonytalan.
Ami Budapest tömegközlekedését illeti, arról Csillag István azt hangsúlyozta, hogy Demszky Gáborral megállapodtak abban: előkészítő bizottságot állítanak fel a 4-es metró nyomvonalának, az építés finanszírozásának és megvalósíthatóságának vizsgálatára. Ezzel kapcsolatban a főpolgármester közölte, hogy a Bosnyák tér és a Kelenföldi pályaudvar közti szakasz elkészítéséhez szükséges hitel 75 %-át az Európai Beruházási Bank adja, a többit pedig kereskedelmi bankoktól veszik fel. A visszafizetés a következő ciklusban a főváros és a kormány együttes feladata lesz. Ehhez azonban még tisztázni kell a tehermegosztást, amihez előreláthatólag még az idén kidolgozzák és egyeztetik a szerződéstervezetet.
Jó hír a régóta húzódó egyesített budapesti bérletrendszer (BKV, Volán, MÁV) ügyében, hogy a szükséges állami támogatást már előteremtették, és az szerepelni fog a jövő évi költségvetésben.
Budapest Kisvállalkozói Hitel Program
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium segít még működőképesebbé tenni a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központ Programját, amely a hasonló magyarországi intézmények közül egyedül volt képes folyamatos állami mankó nélkül funkcionálni – mondta Csillag István a fővárosi főpolgármesterrel lezajlott találkozó után, szeptember 30-án.
Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében
A ketchup ártalmatlannak bizonyult.

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra
Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.

Atrocitás érte a prágai magyar nagykövetséget, miután Orbán Viktor az oroszok győzelméről beszélt
Orbán Viktor ellenszenves Európában.

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak
Bajban a kulturális és innovációs miniszter.