A miniszter a részletekről szólva ismertette, hogy a 2,5 milliárdos forintos keretből novembertől olyan (legfeljebb 700 millió forintos nettó árbevételt, illetve 500 millió forintos mérlegfőösszeget felmutató) magyar kisvállalkozásokat kívánnak hitelhez juttatni, amelyek máskülönben nehezen tudnának kölcsönt felvenni. A kamat 7,75 %, ami alacsonyabb, mint amennyi ebben a kategóriában szokásos. Az igényelhető összeg felső határa az eddigi 3 millióról 10 millióra növekszik. Budapest 1 milliárdot ad az alapba. Megkötés, hogy a lehetőséggel csak azok a cégek élhetnek, amelyeknek nincs köztartozásuk, illetve lejárt, de vissza nem fizetett hitelük. A pénzből álló- és forgóeszközöket lehet vásárolni, béreket, vagy adókat azonban nem lehet fizetni belőle. A konstrukció a számítások szerint – az előírt önrészt figyelembe véve – 5 milliárdos összberuházást gerjeszt. A hitelkérelmek elbírálásánál az üzleti terveket veszik alapul, vagyis a rosta nem annyira szigorú, mint más esetekben. (A zsűrizésben egyébként a BKIK szakemberei is részt vesznek, a GKM a kezességvállalás díjának felét fizeti.)
A tárgyalás másik témája Budapest közlekedése volt, miután a kormány a múlt héten egyetértését fejezte ki a főváros hosszú távú fejlesztési programjával, ideértve az anyagi forrásokat is. Ez ügyben Csillag István kifejtette: a gazdasági és közlekedési tárca azon dolgozik, hogy fordulat álljon be Budapest közlekedési helyzetében. Ennek megfelelően előreláthatólag a jövő tavasszal meghirdetik az M0-ás továbbépítését, a munkálatok pedig várhatóan ősszel kezdődnek, egyszerre négy irányban, hogy Keleten mielőbb létrejöjjön az összeköttetés az M3-as és az M5-ös között. Mint hozzátette, az északi részen a 2-es, a 10-es és a 11-es út között hidat kell emelni, ehhez az engedélyeket be kell szerezni, a konkrét munkához valószínűleg 2003 őszén, vagy 2004 tavaszán láthatnak hozzá. A sokszor “halálútnak” nevezett M0-ást pedig 2006 végéig 2x3 sávossá akarják bővíteni. Tervezik azt is, hogy a gyűrűvel továbbhaladnak majd az M1-es felé, erre az ütemterv már rendelkezésre áll, de sok részlet még bizonytalan.
Ami Budapest tömegközlekedését illeti, arról Csillag István azt hangsúlyozta, hogy Demszky Gáborral megállapodtak abban: előkészítő bizottságot állítanak fel a 4-es metró nyomvonalának, az építés finanszírozásának és megvalósíthatóságának vizsgálatára. Ezzel kapcsolatban a főpolgármester közölte, hogy a Bosnyák tér és a Kelenföldi pályaudvar közti szakasz elkészítéséhez szükséges hitel 75 %-át az Európai Beruházási Bank adja, a többit pedig kereskedelmi bankoktól veszik fel. A visszafizetés a következő ciklusban a főváros és a kormány együttes feladata lesz. Ehhez azonban még tisztázni kell a tehermegosztást, amihez előreláthatólag még az idén kidolgozzák és egyeztetik a szerződéstervezetet.
Jó hír a régóta húzódó egyesített budapesti bérletrendszer (BKV, Volán, MÁV) ügyében, hogy a szükséges állami támogatást már előteremtették, és az szerepelni fog a jövő évi költségvetésben.
Budapest Kisvállalkozói Hitel Program
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium segít még működőképesebbé tenni a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központ Programját, amely a hasonló magyarországi intézmények közül egyedül volt képes folyamatos állami mankó nélkül funkcionálni – mondta Csillag István a fővárosi főpolgármesterrel lezajlott találkozó után, szeptember 30-án.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.