Bölcsőtől a sírig: 70 liter sör fejenként

Ha a magyar borászok fel akarják venni a versenyt sörpiaci szereplőkkel, akkor nekik is ki kell mozdulniuk pincéikből, hiszen a nyári fesztiváloknak és melegnek köszönhetően már júniusban több millió literrel több sör fogy, miközben a palackos borok fogyasztása csökken. Most hat borászat a hétvégi, Zamárdiban megrendezendő Balaton Sound fesztiválon próbálja felvenni a versenyt a sörösökkel.

A Varga Pincészet fogyasztási szokásainkat vizsgáló elemzése (amelyet KSH adatokra alapozva készített el) rámutat arra: a magyar háztartások évente kb. 700 millió liter sört fogyasztanak el. Borból azonban csak kb. 300 millió litert. Ez az oka annak, hogy egyre több pincészet keres kitörési pontot a nyári recessziós hullámból, amikor is az átlagos hónapoknál több sör fogy el, gyakran a borok rovására.  Most Varga Pincészet mellett, az Ikon, Hill Top, a Tokajikum, Taschner Pincészet és a Don Pepe Borház a Balaton Sound fesztiválon próbálja erősíteni a magyar borok piaci pozícióit. Itt külön boros "negyedet" hoznak létre, ahol papírdobozos sörök helyett, minőségi magyar borokkal ismerkedhetnek a vendégek. A borászok a meleg nyári időszakban elsősorban a fröccsözés kultúrájának erősítésére koncentrálnak, éppen ezért e negyedben "tilos" lesz a boros kóla árusítása is!  

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo