Klinka László szerint a fuvarozók egyeztetést kezdeményeznek a fővárossal a behajtási rendszerrel kapcsolatban. A érdekképviseletek célja, hogy ne az egész főváros legyen fizetős és az engedélyeket - a korábbi gyakorlat szerint - ne rendszámra adják ki, hogy a fuvarozó cég maga dönthesse el, hogy az adott munkát melyik teherautóval végezi.
Minden plusz költség amit a fuvarozókra hárítanak, a fogyasztói árak növekedését hozza magával. Az ügyvezető már a jövő héten megkezdené az egyeztetést a fővárossal. A fuvarozók korábban már többször tiltakoztak demonstrációval a behajtási díj idei módosításai ellen.
Márciusban az 56-osok terén vonult fel mintegy 100 teherautó, majd azt követően - a szervezők adatai szerint - 500-600 teherautó közlekedett budapesti Hungária Körúton, azt demonstrálva, hogy milyen következménnyel jár ha a teherautók csak bizonyos útvonalakat használhatnak ingyenesen.
Az MTI korábban közölte: Forgács Imre, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal vezetője szerint jogszerűen nem szedhet behajtási díjat a fővárosi önkormányzat, arra viszont van jogi lehetősége, hogy parkolási díjat szedjen, s hogy korlátozza vagy tiltsa bizonyos területeken a járművek behajtását.