Befektetni vágyó kiskereskedelmi láncok

A Cushman & Wakefield Healey & Baker kutatása szerint Magyarország - közép-európai szomszédaival együtt - az elsők között szerepel a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok célországai között. A kiskereskedelmi értékesítésre szakosodott nemzetközi cégek vonzónak találják a közép-európai régió országait, ezen belül Csehországban 102%-os, Magyarországon 85%-os, míg Lengyelországban 65%-os növekedés prognosztizálható a következő öt évre.

Magyarország az előkelő ötödik helyet foglalja el abban a rangsorban, amely a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok legkedveltebb célországait állítja sorrendbe az elkövetkező öt év előrejelzése alapján, vagyis 2008-ig. A közép-európai régió országai között a tízmillió lakosú Magyarországon a legmagasabb az egy főre eső nemzetközi kereskedők száma: mintegy 164 cég már jelenleg is Magyarországon tevékenykedik, és további 139 cég szeretne üzletet nyitni az elkövetkező öt évben.

A felmérés szerint Európa legnagyobb piaca, Németország a legkeresettebb helyszín az új piacra belépő kiskereskedő cégek számára. Közel 400 cég tervezi, hogy újként lép a német piacra a következő öt év során.
Nagy Britanniába – Európa legnagyobb kiskereskedelmi piacára - pedig újabb 150 cég tervezi a belépést 2008-ig, és ezzel 667-re nő a nemzetközi cégek száma a szigetországban.

A Cushman & Wakefield Healey & Baker 10 éve folyamatosan figyelemmel követi a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok terjeszkedésének irányát. Ezek az információk a cég Európában működő 24 teljes tulajdonú és 22 partner irodájának együttműködésével kerülnek összegyűjtésre minden évben.

Charles Taylor, a Cushman & Wakefield Healey & Baker magyarországi irodájának ügyvezető igazgatója így értékelte a kutatás eredményét: az utóbbi időben több nemzetközi kiskereskedelmi cég figyelme fordult Közép-Európa piacai felé. Ezeket a cégeket csábítja a térség gazdasági stabilitása, a magas vásárlóerő és az új bevásárló központok fejlesztése.
A már korábban üzletet nyitó kiskereskedők először Budapestet célozták meg, a főváros legjobb bevásárló központjaiban és a belvárosban jelentek meg. Mára ezek a cégek további terjeszkedési lehetőségeket keresnek Magyarország vidéki városaiban is. A kereskedőházak között már szerepel a Mango, Springfield, Promod, Benetton, Mexx, Morgan, Esprit, Giacomelli Sport, New Yorker, InWear, Gant, C&A, Marks & Spencer, Debenhams, Dixons és Tesco, ám sok cég még keresi a lehetőségeket. Ezek a tények bizonyítják a közép-európai piacba vetett folyamatos bizalmat és alátámasztják azt a tényt, hogy az elkövetkezendő öt évben további keresletnövekedésre számíthatunk a kiskereskedelem területén.

A kiskereskedelem fejlődése a kilencvenes évek közepétől kezdett megindulni ebben a három közép-európai országban. Összehasonlítva Nyugat-Európa érett piacaival, a térségnek van mód a fejlődésre, így ezeken a piacokon még rengeteg lehetőség rejlik.
Csehország, Lengyelország és Magyarország a 2004-ben esedékes Uniós csatlakozásra vár, mivel ez magában hordozza a sokkal nyitottabb országhatárokkal és a bérlési feltételek átláthatóságával járó előnyöket.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo