Befektetni vágyó kiskereskedelmi láncok

A Cushman & Wakefield Healey & Baker kutatása szerint Magyarország - közép-európai szomszédaival együtt - az elsők között szerepel a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok célországai között. A kiskereskedelmi értékesítésre szakosodott nemzetközi cégek vonzónak találják a közép-európai régió országait, ezen belül Csehországban 102%-os, Magyarországon 85%-os, míg Lengyelországban 65%-os növekedés prognosztizálható a következő öt évre.

Magyarország az előkelő ötödik helyet foglalja el abban a rangsorban, amely a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok legkedveltebb célországait állítja sorrendbe az elkövetkező öt év előrejelzése alapján, vagyis 2008-ig. A közép-európai régió országai között a tízmillió lakosú Magyarországon a legmagasabb az egy főre eső nemzetközi kereskedők száma: mintegy 164 cég már jelenleg is Magyarországon tevékenykedik, és további 139 cég szeretne üzletet nyitni az elkövetkező öt évben.

A felmérés szerint Európa legnagyobb piaca, Németország a legkeresettebb helyszín az új piacra belépő kiskereskedő cégek számára. Közel 400 cég tervezi, hogy újként lép a német piacra a következő öt év során.
Nagy Britanniába – Európa legnagyobb kiskereskedelmi piacára - pedig újabb 150 cég tervezi a belépést 2008-ig, és ezzel 667-re nő a nemzetközi cégek száma a szigetországban.

A Cushman & Wakefield Healey & Baker 10 éve folyamatosan figyelemmel követi a nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok terjeszkedésének irányát. Ezek az információk a cég Európában működő 24 teljes tulajdonú és 22 partner irodájának együttműködésével kerülnek összegyűjtésre minden évben.

Charles Taylor, a Cushman & Wakefield Healey & Baker magyarországi irodájának ügyvezető igazgatója így értékelte a kutatás eredményét: az utóbbi időben több nemzetközi kiskereskedelmi cég figyelme fordult Közép-Európa piacai felé. Ezeket a cégeket csábítja a térség gazdasági stabilitása, a magas vásárlóerő és az új bevásárló központok fejlesztése.
A már korábban üzletet nyitó kiskereskedők először Budapestet célozták meg, a főváros legjobb bevásárló központjaiban és a belvárosban jelentek meg. Mára ezek a cégek további terjeszkedési lehetőségeket keresnek Magyarország vidéki városaiban is. A kereskedőházak között már szerepel a Mango, Springfield, Promod, Benetton, Mexx, Morgan, Esprit, Giacomelli Sport, New Yorker, InWear, Gant, C&A, Marks & Spencer, Debenhams, Dixons és Tesco, ám sok cég még keresi a lehetőségeket. Ezek a tények bizonyítják a közép-európai piacba vetett folyamatos bizalmat és alátámasztják azt a tényt, hogy az elkövetkezendő öt évben további keresletnövekedésre számíthatunk a kiskereskedelem területén.

A kiskereskedelem fejlődése a kilencvenes évek közepétől kezdett megindulni ebben a három közép-európai országban. Összehasonlítva Nyugat-Európa érett piacaival, a térségnek van mód a fejlődésre, így ezeken a piacokon még rengeteg lehetőség rejlik.
Csehország, Lengyelország és Magyarország a 2004-ben esedékes Uniós csatlakozásra vár, mivel ez magában hordozza a sokkal nyitottabb országhatárokkal és a bérlési feltételek átláthatóságával járó előnyöket.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo