Banki kapcsolatok 2001-ben

A gazdálkodó szervezetek pénzügyeinek lebonyolításában a legnagyobb szerepet három pénzintézet játssza: OTP Bank, Kereskedelmi és Hitelbank, továbbá Budapest Bank. Többek között ezt állapította meg a GfK „Pénzügypiaci Adatszolgáltatás – Gazdálkodó Szervezetek 2001” című kutatása, amit 1995 óta immár negyedszer végeztek el.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Átlagosan a banki költségek a vállalatok árbevételének 2,3 százalékát teszik ki. A felénél kisebb rész kamat jellegű, nagyobb rész pedig nem kamat jellegű költség.
Legelterjedtebb banki szolgáltatások a kötelező folyószámla-vezetés mellett a devizaszámla-vezetés, folyószámlahitel, elektronikus bankolás és beruházási hitel. Ezt tárta fel az 1000 gazdálkodó szerv pénzügyekért felelős vezetőjének személyes megkérdezése alapján végzett vizsgálat.
A szolgáltatások jövőbeni trendjei azt mutatják, hogy az igények növekedésére lehet számítani a beruházási hitel, folyószámla-hitel és az elektronikus bankolás iránt.
Időt takarít meg, elősegíti az információ gyors áramlását és könnyíti az adminisztrációt. Ezek az elektronikus bankolás fő előnyei a megkérdezettek szerint. Ellenérzést vált ki viszont, hogy egyrészt a rendszer kiépítése túl költséges, másrészt pedig szétrombolja a személyes kapcsolatokat. Jelenleg a megkérdezett vállalatok 27 százaléka él az Internetes bankolás lehetőségével.
A sokak által fontosnak tartott ügyintéző személyétől elvárják, hogy tapasztalt, becsületes és segítőkész legyen.
A válaszok alapján kialakuló általános vélemények szerint koncentrálódik a piac. A gazdálkodó szervezetek ugyanis a többpólusú banki kapcsolattartással szemben arra törekednek, hogy lehetőleg csak egy pénzintézettel álljanak kapcsolatban.
A gazdálkodó szervezetek fő pénzintézetükkel leggyakrabban még mindig személyesen tartják a kapcsolatot, a bankfiókban. Ez a megkérdezett cégek 92 százalékára jellemző. Telefonon keresztül, operátor révén közel kétharmad intézi pénzügyeit, ahogyan levelezés útján is.
A pénzintézetek megítélésénél jellemző, hogy a megkérdezett ügyfelek általában elégedettek. Kisebb panaszok fordulnak csak elő, de azok is ritkán.
A kutatás választ keresett olyan kérdésekre, amelyek átfogó képet adnak a gazdálkodó szervezetek mint ügyfelek véleményének, attitűdjeinek megítélésére. Az így kapott információk hathatós támogatást adhatnak a bankok számára a marketing-kommunikáció, termékpolitika és az akvizíció tervezéséhez, továbbá a marketing-stratégia alakításához.
Két kérdés vonatkozott a névismertségre. Ebből a szempontból fontosak a válaszadó által ismert bankok között az elsőként említettek. Angolul „top of mind” az elsőként megnevezettekre használt kifejezés. Szakmai tartalma szerint ugyanaz, mint a márkanév, témánk szempontjából a pénzintézet nevének értékét jelzi. De jelentése közelít a goodwill-hez, magyarul jó hírnévhez is.
A „top of the mind” szempontjából a gazdálkodó szervezetek pénzügyi vezetői körében azok a bankok a legismertebbek, amelyek ebben a körben a legtöbb ügyféllel rendelkeznek.
Érdekes viszont, hogy a legnagyobb bankok ismertségi mutatója valamivel magasabb a kisebb vállalatok, mint a közepesek és nagyok körében. Fordított a helyzet a kisebb bankoknál. Például a CIB Bank vagy Raiffeisen Bank első említési aránya magasabb a nagyobb cégek pénzügyi vezetői körében, mint a kisebb cégekében.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo