Banki feeling felmérés

A vállalkozók szeretik az elektronikus banki ügyintézést, precíznek, stabilnak és megbízhatónak tartják a bankokat. Ez az utóbbiaknak jól is jön, mert a kamat vagy a hitelezés gyorsasága egyébként csapnivaló – állapítja meg a GfK Piackutató Intézet felmérése.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A GfK Piackutató Intézet felmérése szerint idén a különböző banki termékek használatánál legnagyobb mértékben az internetes bankolás további terjedése várható a vállalatok körében. Szintén jelentősen bővül a beruházási hitel-felvétel, majd sorrendben a lízing, faktorálás és üzleti bankkártya következik. A finanszírozási formák közül a cégek 85 százaléka szokott felvenni banki hitelt belföldi pénzintézettől. Az EU-csatlakozás utáni időszakban viszont várhatóan 38 százalékra nő azoknak a cégeknek a részaránya, amelyek állami vagy uniós támogatású hitelre számítanak. Külföldi vagy nemzetközi banki finanszírozásban pedig a pénzügyi döntéshozók 20 százaléka gondolkozik.

A kutatás szerint az internetes bankolást legtöbben belföldi átutalásra (98%), illetve számlalekérdezésre (96%) használják. Több mint duplájára nőtt a saját számlák közti átutalás, és szintén jelentősen bővült a külföldi átutalás elektronikus úton. Az elektronikus tranzakciók fajtáinak átlagos száma az Interneten bankoló cégek körében két év alatt 2,8-ról 4-re nőtt – állapítja meg a GfK.

A piackutató kérdéseire válaszolva a bankokkal a jövőben fenntartandó kapcsolatról a nagyvállalati vezetők a számítógépes ügyintézés és a telefon sokkal gyakoribb használatát jelezték előre. A kisvállalatoknál szintén az elektronikus kapcsolat élvez majd előnyt, de számukra a telefon mellett a bankfiók is fontos lesz.

A GfK megállapítása szerint a bankok elvárt teljesítménye közül a válaszadók legkevésbé a kamatokkal, a banki szolgáltatások árazásával és a hitelezés gyorsaságával elégedettek. A legjobb megítélést a precízség, stabilitás és megbízhatóság kapta.

Megvizsgálta a GfK azt is, hogy a pénzügyi döntéshozók honnan szoktak tájékozódni a banki szolgáltatásokról. A nagyvállalatoknál a válaszadók legtöbbje az Internetről informálódik, majd a céglátogató banki alkalmazott, illetve a telefon következik. A kisvállalatok pénzügyi döntéshozói számára a bankfiókban a referens az első számú információforrás. Utána a telefont, majd a banki hírlevelet említették legnagyobb arányban.

A felmérést 1000 vállalati pénzügyi döntéshozó, köztük 145 cégtulajdonos személyes megkérdezésével végezte a GfK, 2003 októberében. A megkérdezettek összesen 4 170 milliárd forint árbevétel felett rendelkeznek

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo