A kormány 2006. december 6. ülésén javaslatokat fogadott el, amelyek megteremtik a feltételeket a magyar fogyasztóvédelmi hatóságok számára, hogy szorosabban működjenek együtt az Európai Unió tagállamainak társszervezeteivel. A magyar hatóságok a jövőben nemcsak a hazai jogsértések, hanem az Európai Közösségen belüli ügyekben is eljárhatnak majd.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az uniós tagállamokban vásárolt termékekkel, vagy igénybe vett szolgáltatásokkal kapcsolatos minőségi kifogásokat nem csak abban a tagállamban lehet érvényesíteni, ahol a terméket vásárolták vagy a szolgáltatási igénybe vették, hanem itthon, a hazai hatóságokon keresztül is.
A törvénymódosítás eredményeképp minden olyan ügyben itthon is lehet intézkedni, amelyben a Gazdasági Versenyhivatal, a fogyasztóvédelmi felügyelőségek, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, a Nemzeti Hírközlési Hatóság és az Országos Gyógyszerészeti Intézet illetékes. Az összekötő hatóság feladatait a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség látja majd el.
A szavatossági és jótállási igény elsősorban a vásárlás helyén érvényesíthető. Előfordulhat, hogy egyes cégek üzletszabályzata lehetővé teszi a vásárlók számára azt, hogy más üzletükben, akár esetleg más országban is érvényesíteni tudják jogaikat, ám erre vonatkozóan nincs jogszabályi kötelezettségük.
Amennyiben a vásárló nem tudja rendezni az ügyet az értékesítővel eddig az Európai Unión belül valamelyik Európai Fogyasztói Központtól kaphatott segítséget.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata egy európai szintű szerveződés, mely a fogyasztói bizalom erősödését kívánja elősegíteni jogi tanácsadással és a jogorvoslathoz való könnyebb hozzáférés biztosításával, különösebb azokban az esetekben, amikor a fogyasztó egy másik tagállamban vásárolt valamilyen terméket.