Az ügyfelek meg(nem)tartása

Bármennyire is furcsának tűnhet, szinte egyetlen szolgáltató sem fordít kellő energiát a saját ügyféladatbázis elemzésére – mondta Gecser Ottó a 6. Távközlési konferencián. A növekedés időszakában a gyűjtögetésre fordítják a hangsúlyt, így tipikusan nagyon rosszak, "szemetesek" az adatok.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Mivel ilyenkor a minél nagyobb piaci részesedés megszerzése a cél, azzal sem törődnek, hogy esetleg a drága pénzen megszerzett ügyfelek jelentős részét könnyen el is veszíthetik. A későbbiekben is fontosabb célnak tűnik, hogy még valakinek eladjanak ugyanabból a termékből, ahelyett, hogy a már megszerzett ügyfeleknek adjanak el újra valamit.

A szegmentáció egyik alapkövetelménye, hogy csak olyan csoportokat válogassunk ki, akiknek képesek vagyunk igényeiknek leginkább megfelelő termékskálát illetve kiszolgálást biztosítani. Fontos szempont, hogy tisztában legyünk azzal, melyik az célcsoport, amelyiket a konkurenciánal jobban és gazdaságosabban tudunk elérni, illetve kiszolgálni. Minden cégnek a saját statégiai célkitűzéseinek megfelelően kell a válogatást elvégezni, az erőforrások és az adott piaci helyzet figyelembevételével.

Az ügyfélérték legalább ennyire iparág, illetve helyzet specifikus. Mindenki a tehetősebb, nagyobb eldobható jövedelemmel rendelkező ügyfélben véli megtalálni az igazit. A valóság ezzel szemben az, hogy számunkra mindig az adott körülmények között gazdaságosan megtartható, illetve ami talán ennél is fontosabb "továbbfejleszhető" ügyfél a legfontosabb. Jó példa erre a szélessávú internet elérést vásárlók esete. Ez a szegmens köztudottan nem a legtehetősebbek célcsoport része, azok hajlandók a lehetőségeiknél is többet áldozni egy gyorsabb összeköttetésre, akik munka, hobby vagy érdeklődés szinten sokat barangolnak a hálón. Nyilvánvaló, ha például alanyi jogon járna mindenkinek egy korlátlan hozzáférés, akkor alapvetően megváltozna a célcsoport jellege - előtérbe kerülhetne a fizetős tartalom, a vásárlás iránti igény, illetve annak lehetősége.

Ami az ügyfélszolgálatok minőségét illeti, itt is a gazdaságosság kell, hogy legyen a fő szempont. Nem érdemes olyan minőségi követelményt támasztanunk saját magunkkal szemben, amelyet vagy nem tudunk gazdaságosan megvalósítani, vagy amelyet egyszerűen nem értékel az ügyfél. Tipikus példa erre a számítógépek illet más hardware eszközök javítási ideje. Úgy általában mindenki azt szeretné ha azonnal kiszállna a szerviz és kijavítaná a hibát, de ha hibaelhárítás megkezdésének ideje jelentős mértékben függ az ártól, akkor az ügyfél kétszer is meggondolja, hogy milyen szintű szolgáltatást igényelne illetve tudna megengedni magának.

Általánosságban véve vezérlő szempont kell, hogy legyen az a kettősség, miszerint az ügyfélérték egyrészt jelenti számunkra a meglévő vagy megszerzendő ügyfeleink piaci értékét, ugyanakkor szem előtt kell tartanunk, hogy mit tekint az ügyfél értéknek és e szerint kell megszervezni ügyfélszolgálatunk tevékenységét.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo