Mivel ilyenkor a minél nagyobb piaci részesedés megszerzése a cél, azzal sem törődnek, hogy esetleg a drága pénzen megszerzett ügyfelek jelentős részét könnyen el is veszíthetik. A későbbiekben is fontosabb célnak tűnik, hogy még valakinek eladjanak ugyanabból a termékből, ahelyett, hogy a már megszerzett ügyfeleknek adjanak el újra valamit.
A szegmentáció egyik alapkövetelménye, hogy csak olyan csoportokat válogassunk ki, akiknek képesek vagyunk igényeiknek leginkább megfelelő termékskálát illetve kiszolgálást biztosítani. Fontos szempont, hogy tisztában legyünk azzal, melyik az célcsoport, amelyiket a konkurenciánal jobban és gazdaságosabban tudunk elérni, illetve kiszolgálni. Minden cégnek a saját statégiai célkitűzéseinek megfelelően kell a válogatást elvégezni, az erőforrások és az adott piaci helyzet figyelembevételével.
Az ügyfélérték legalább ennyire iparág, illetve helyzet specifikus. Mindenki a tehetősebb, nagyobb eldobható jövedelemmel rendelkező ügyfélben véli megtalálni az igazit. A valóság ezzel szemben az, hogy számunkra mindig az adott körülmények között gazdaságosan megtartható, illetve ami talán ennél is fontosabb "továbbfejleszhető" ügyfél a legfontosabb. Jó példa erre a szélessávú internet elérést vásárlók esete. Ez a szegmens köztudottan nem a legtehetősebbek célcsoport része, azok hajlandók a lehetőségeiknél is többet áldozni egy gyorsabb összeköttetésre, akik munka, hobby vagy érdeklődés szinten sokat barangolnak a hálón. Nyilvánvaló, ha például alanyi jogon járna mindenkinek egy korlátlan hozzáférés, akkor alapvetően megváltozna a célcsoport jellege - előtérbe kerülhetne a fizetős tartalom, a vásárlás iránti igény, illetve annak lehetősége.
Ami az ügyfélszolgálatok minőségét illeti, itt is a gazdaságosság kell, hogy legyen a fő szempont. Nem érdemes olyan minőségi követelményt támasztanunk saját magunkkal szemben, amelyet vagy nem tudunk gazdaságosan megvalósítani, vagy amelyet egyszerűen nem értékel az ügyfél. Tipikus példa erre a számítógépek illet más hardware eszközök javítási ideje. Úgy általában mindenki azt szeretné ha azonnal kiszállna a szerviz és kijavítaná a hibát, de ha hibaelhárítás megkezdésének ideje jelentős mértékben függ az ártól, akkor az ügyfél kétszer is meggondolja, hogy milyen szintű szolgáltatást igényelne illetve tudna megengedni magának.
Általánosságban véve vezérlő szempont kell, hogy legyen az a kettősség, miszerint az ügyfélérték egyrészt jelenti számunkra a meglévő vagy megszerzendő ügyfeleink piaci értékét, ugyanakkor szem előtt kell tartanunk, hogy mit tekint az ügyfél értéknek és e szerint kell megszervezni ügyfélszolgálatunk tevékenységét.
Az ügyfelek meg(nem)tartása
Bármennyire is furcsának tűnhet, szinte egyetlen szolgáltató sem fordít kellő energiát a saját ügyféladatbázis elemzésére – mondta Gecser Ottó a 6. Távközlési konferencián. A növekedés időszakában a gyűjtögetésre fordítják a hangsúlyt, így tipikusan nagyon rosszak, "szemetesek" az adatok.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.