Mivel ilyenkor a minél nagyobb piaci részesedés megszerzése a cél, azzal sem törődnek, hogy esetleg a drága pénzen megszerzett ügyfelek jelentős részét könnyen el is veszíthetik. A későbbiekben is fontosabb célnak tűnik, hogy még valakinek eladjanak ugyanabból a termékből, ahelyett, hogy a már megszerzett ügyfeleknek adjanak el újra valamit.
A szegmentáció egyik alapkövetelménye, hogy csak olyan csoportokat válogassunk ki, akiknek képesek vagyunk igényeiknek leginkább megfelelő termékskálát illetve kiszolgálást biztosítani. Fontos szempont, hogy tisztában legyünk azzal, melyik az célcsoport, amelyiket a konkurenciánal jobban és gazdaságosabban tudunk elérni, illetve kiszolgálni. Minden cégnek a saját statégiai célkitűzéseinek megfelelően kell a válogatást elvégezni, az erőforrások és az adott piaci helyzet figyelembevételével.
Az ügyfélérték legalább ennyire iparág, illetve helyzet specifikus. Mindenki a tehetősebb, nagyobb eldobható jövedelemmel rendelkező ügyfélben véli megtalálni az igazit. A valóság ezzel szemben az, hogy számunkra mindig az adott körülmények között gazdaságosan megtartható, illetve ami talán ennél is fontosabb "továbbfejleszhető" ügyfél a legfontosabb. Jó példa erre a szélessávú internet elérést vásárlók esete. Ez a szegmens köztudottan nem a legtehetősebbek célcsoport része, azok hajlandók a lehetőségeiknél is többet áldozni egy gyorsabb összeköttetésre, akik munka, hobby vagy érdeklődés szinten sokat barangolnak a hálón. Nyilvánvaló, ha például alanyi jogon járna mindenkinek egy korlátlan hozzáférés, akkor alapvetően megváltozna a célcsoport jellege - előtérbe kerülhetne a fizetős tartalom, a vásárlás iránti igény, illetve annak lehetősége.
Ami az ügyfélszolgálatok minőségét illeti, itt is a gazdaságosság kell, hogy legyen a fő szempont. Nem érdemes olyan minőségi követelményt támasztanunk saját magunkkal szemben, amelyet vagy nem tudunk gazdaságosan megvalósítani, vagy amelyet egyszerűen nem értékel az ügyfél. Tipikus példa erre a számítógépek illet más hardware eszközök javítási ideje. Úgy általában mindenki azt szeretné ha azonnal kiszállna a szerviz és kijavítaná a hibát, de ha hibaelhárítás megkezdésének ideje jelentős mértékben függ az ártól, akkor az ügyfél kétszer is meggondolja, hogy milyen szintű szolgáltatást igényelne illetve tudna megengedni magának.
Általánosságban véve vezérlő szempont kell, hogy legyen az a kettősség, miszerint az ügyfélérték egyrészt jelenti számunkra a meglévő vagy megszerzendő ügyfeleink piaci értékét, ugyanakkor szem előtt kell tartanunk, hogy mit tekint az ügyfél értéknek és e szerint kell megszervezni ügyfélszolgálatunk tevékenységét.
Az ügyfelek meg(nem)tartása
Bármennyire is furcsának tűnhet, szinte egyetlen szolgáltató sem fordít kellő energiát a saját ügyféladatbázis elemzésére – mondta Gecser Ottó a 6. Távközlési konferencián. A növekedés időszakában a gyűjtögetésre fordítják a hangsúlyt, így tipikusan nagyon rosszak, "szemetesek" az adatok.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban
Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.