A hivatalos közlés szerint a költségvetési hiányt mintegy százmilliárd forinttal növelő tétel hátterében olyan ügy áll, "amelyet a kormány üzleti érdekeit szem előtt tartva nem kíván nyilvánosságra hozni".
A kanadai reptér-üzemeltető pert indított, és a Londonban nemzetközi választott bíróság előtt folyó eljárás a végéhez közeledik, egy-két hónapon belül megszülethet az ítélet. Szakértők szerint a magyar állam vesztésre áll. A felperes korábban jóval kevesebbel is megelégedett volna, de a peren kívüli egyezség végül nem jött létre.
A 2002 előtti üzemeltető azért terelte jogi útra az ügyet, mert a 12 évre megkötött szerződése ellenre mindösze 3 év után egy furcsa kormányrendeletre hivatkozva kitessékelték Ferihegyről. Az Orbán-kormány közlekedési minisztere 2002. január elsejével rendeletben szüntette meg az ADC kanadai konzorcium és a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) által alapított Ferihegyi Utasterminál Fejlesztő Kft. tevékenységét, a repülőtér üzemeltetése ekkor került a Budapest Airporthoz.
További részletek a privatbnkar.hu-n.