Kiss Péter bejelentette, hogy az állam a balatoni hajózás egészének felelősségét átadja ezzel annak a 22 kikötővel rendelkező tóparti önkormányzatnak, amely többségi tulajdonosként az elmúlt években már bebizonyította, hogy jó gazdája a vagyonnak. A feltételek közt szerepel a cég közfeladat-ellátásának - például személyhajó-közlekedés - további, minimum 10 évig tartó garantálása. Továbbá az érintett önkormányzatoknak kétmilliárd forintos tőkeemelést kell végrehajtaniuk négy éven belül, amelyből 576 millió forintot 90 napon belül kell átutalniuk.
A kancelláriaminiszter azt mondta, a döntéshozóknak meggyőződése, hogy az önkormányzatok által nem a költségvetésbe, hanem a közfeladatokat is ellátó balatoni cég számára befizetett pénz jobban kamatozik majd az ország számára, az ezáltal lehetővé váló fejlesztések révén.
Balázs Árpád, a balatoni önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség elnöke rendkívülinek, de nem váratlannak nevezte a bejelentést, amelyre négy éve vártak az önkormányzatok. Mint kifejtette: az állam feladata az állami vagyon megtartása, ami nem egy kockázatvállaló szerep, ezért eddig nem tudott komoly fejlesztésekbe kezdeni a cég. Az önkormányzatok nevében megköszönte a kormány bizalmát és Suchman Tamás (a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke) szocialista politikus munkáját, amivel 2,5 éven át eredményt hozóan közvetített a balatoniak és a kormány között. Ígéretet tett arra, hogy az önkormányzatok úgy tesznek majd eleget a rájuk bízott feladatnak, hogy a döntéshozók utólag is büszkék lehessenek döntésükre.
Kiss Péter az MTI-nek elmondta, hogy azt remélik, hogy a cég teljes önkormányzati tulajdonba adásával lehetővé válnak újabb kikötőfejlesztések és a második kompjárat megvalósítása. Hozzátette, a tulajdonosok számára megnyílt a lehetőség magánbefektetők bevonására is.