Az International Service Check, nemzetközi minőség- és szolgáltatás-ellenőrző vállalat Horvát-, Cseh-, Magyar-, Lengyel-, Oroszországra, valamint Romániára, Szlovéniára kiterjedő vizsgálatot végzett el a szupermarketek szolgáltatási színvonalának felmérésére.
A felmérésben összesen 61 üzletlánc üzleteit tesztelték 60 városban. Magyarországon három élelmiszerdiszkont - Lidl, Penny Market, Plus - üzleteit vonták be a felmérésbe, és hat szupermarketlánc - Auchan, CBA, Coop, Match, Spar, Tesco - kirendeltségeit. Az érintett városok Budapest, Budaőrs, Kecskemét, Székesfehérvár, Miskolc és Szombathely. A nyolc országon belül a magyarországi szupermarketek az összesítésben a negyedik helyen állnak 84, 6%-kal, amely valamivel az átlag (82,3%) fölötti teljesítmény. A magyar szupermarketek két kategóriát leszámítva átlag alatti eredményeket értek el.
A magyarországi élelmiszerdiszkontok a vizsgált hat ország összesítésében a harmadik helyen állnak 85,5%-kal. Az élelmiszerdiszkontok Magyarországon magasabb értékelést kaptak, mint a szupermarketek, minden kategóriában átlag fölötti teljesítménnyel.
A legjobb eredményt a magyar élelmiszerdiszkontok közül a Lidl üzletei érték el (91,5%), míg a szupermarketek szolgáltatását az Auchan vásárlói értékelték a legmagasabbra (89,7%). A magyar üzletláncok közül a CBA minden kategóriában, a Coop pedig a négyből kettőben a Magyarországon működő vállalatok közül az első három között van, a CBA a pénztárnál való kiszolgálás kategóriájában a legjobb eredményt érte el.
Az élelmiszerdiszkontokban egyetlen egyszer sem nyitottak új kasszát abban az esetben, ha a vásárló 5 percnél tovább várakozott a sorban. A pénztárnál az esetek mindössze 22,2%-ában hangzott el a "kérem" vagy "legyen szíves" mondat a fizetendő összeg közlésekor, és az alkalmazottaknak csak 33,3%-a viselt névtáblát. A szupermarketekben sem nyitottak új kasszát egyetlen egyszer sem öt percnél hosszabb várakozás esetén, a csemege-, hal- vagy húspult dolgozóinak mindössze 11%-a kísérelte meg tényleges vásárlásra ösztönözni az érdeklődő vevőt, és az alkalmazottak csak 16%-ban viseltek névtáblát.
Az üzltek egyértelmű erősségei: 100%-ra értékelt külső-beslő tisztaság mind a szupermarket, mind az élelmiszerdiszkont felmérésben. Szintén mindkét típusú üzletben minden esetben kapható volt megfelelő állapotú friss zödség és gyümölcs, és a szúrópróbaszerűen ellenőrzött termékek mindegyike szavatossági időn belül volt.