Az Apró az aprókért zárása

A résztvevő bankok és a Posta képviselői február 28-án adták át az apróval telt utolsó pénzes zsákokat a Magyar Nemzeti Bankot képviselő Riecke Werner alelnöknek. A kezdeményezés célja az volt, hogy az UNICEF támogatására 2001. november 15. és 2002. február 15. között minél nagyobb mennyiségben gyűjtse össze azt az aprópénzt, amely az euró 2002. január 1-jével történő bevezetése kapcsán Magyarországon gyakorlatilag értékét veszti.

A program eredményeként összegyűjtött aprópénzeket egymás mellé helyezve az Egyenlítő hosszát közelítő, mintegy 39.600 km hosszú pénzsort kaphatunk. A jótékonysági programot a Magyar Nemzeti Bank szakmai támogatásával a PeppeR Kommunikációs Ügynökség kezdeményezte és koordinálta.

Az EU-n kívüli országok egyikében sem volt ilyen átfogó kezdeményezés a megszűnő aprópénzek hasznosítására. Első ízben fogott össze 13 kereskedelmi bank (BNP Paribas, Budapest Bank, CIB Bank, Credit Lyonnais, HVB Hungary, ING Bank, Inter-Európa Bank, Kereskedelmi és Hitelbank, Magyar Külkereskedelmi Bank, OTP Bank, Postabank, Raiffeisen Bank, Volksbank), valamint a Magyar Posta, hogy összesen 560 fiókjában közös célra, az UNICEF javára gyűjtsön és erre az ügyfelek figyelmét is felhívja.

2001. december 6-án az iskolások is gyűjteni kezdtek. Jelenleg is feldolgozás alatt állnak azok a feladott mennyiségekről szóló igazolások, melyekkel az osztályok neveztek a versenybe. Ezek alapján már látható, mintegy 200 kg aprópénzzel maguk az iskolások is segítenek apróbb társaikon. A győztes osztály várhatóan márciusban veheti át a díjakat az UNICEF-től.

A bankfiókokon és a postahivatalokon kívül különböző munkahelyek, baráti társaságok, valamint bálozók is gyűjtötték az aprókat. A program végéig az összes gyűjtőhelyről 5,5 tonna aprópénzt szállítottak az MNB-be. Az, hogy pontosan mekkora összeg kerül az UNICEF számlájára, a különböző váltópénzek hivatalos szétválogatása után derül ki. Az azonban biztosan állítható, hogy a gyűjtés eredményeként 20 millió forintot meghaladó összeg kerekedik ki. A pénz egyik felét az UNICEF nemzetközi programokra fordítja, a másik feléből pedig a nyár elején hazai kistelepülések óvodái és bölcsödéi részére vásárolnak készségfejlesztő játékokat.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo