Az Apenta és a környezetvédelem

Annak ellenére, hogy az ásványvíz forgalma az eldobható mûanyag palackban növekszik, az Apenta cég a visszaváltható kiszerelés iránti keresletet szeretné növelni.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

– Felelôsnek érzem magam azért, hogy a természetbôl vett ásványvízért cserébe próbáljuk a környezetet megóvni – indokolja törekvéseit Agárdi Ferenc igazgató. – – Ennek egyik bevált módja, hogy a vizet olyan visszaváltható palackban is forgalmazzuk, amit nem tisztítunk, hanem telephelyünkön ledaráljuk, és mûanyag tárgyak készülnek belôlük. Így egy palackot csak egyszer töltünk meg, a fogyasztó mindig új, nem kimosott palackban kapja az Apenta ásványvizeket.
A végfogyasztókat a 30 forintos betétdíj arra ösztönzi, hogy az Apenta palackjait visszavigyék a boltokba. Ennek a rendszernek köszönhetôen több százezren partnerek a környezet kímélésében.
Árpolitikájában az Apenta ezt a felfogást úgy érvényesíti, hogy a visszaváltható mûanyag palackban kapható ásványvíz 10 százalékkal olcsóbb, mint az eldobhatóban. Azzal is támogatja az Apenta a visszaváltható mûanyag palack iránti keresletet, hogy hat palackot egyszerre könnyû, praktikusan kezelhetô, szintén betétdíjas rekeszekben kínál.
Mindezzel Agárdi Ferenc arra törekszik, hogy a környezet védelméért tenni akaró fogyasztókat megnyerje az Apenta ásványvízért. Meggyôzôdése szerint az Apenta visszaváltható palackban forgalmazott ásványvizei iránt a kereslet növekszik, mert arra számít, hogy a környezettudatos magatartás tovább terjed, de a piac az eldobható terméket is igényli. Ezek alapján az Apenta Kft. a fogyasztót hagyja eldönteni, hogy milyen csomagolásban veszi meg az Apenta ásványvíz termékeket.
Az állam sajnos az Apenta Kft. egyedülálló törekvését, amely Európában sem nagyon jellemzô, és az Apenta már évek óta használja, nem jutalmazza, sôt ugyanúgy, mint a többi cégnek, egy úgynevezett „termékadó”-kell fizetnie.
– Abban reménykedem, hogy a közeljövôben – mint más nagy cég – én is kaphatok idôpontot a Környezetvédelmi Minisztériumnál, hogy ezt a Magyarországon egyedülálló termékmegóvást még egyszer elmondhassam, hiszen évek óta errôl senki nem vesz tudomást.
B. E.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo