Az Apenta és a környezetvédelem

Annak ellenére, hogy az ásványvíz forgalma az eldobható mûanyag palackban növekszik, az Apenta cég a visszaváltható kiszerelés iránti keresletet szeretné növelni.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

– Felelôsnek érzem magam azért, hogy a természetbôl vett ásványvízért cserébe próbáljuk a környezetet megóvni – indokolja törekvéseit Agárdi Ferenc igazgató. – – Ennek egyik bevált módja, hogy a vizet olyan visszaváltható palackban is forgalmazzuk, amit nem tisztítunk, hanem telephelyünkön ledaráljuk, és mûanyag tárgyak készülnek belôlük. Így egy palackot csak egyszer töltünk meg, a fogyasztó mindig új, nem kimosott palackban kapja az Apenta ásványvizeket.
A végfogyasztókat a 30 forintos betétdíj arra ösztönzi, hogy az Apenta palackjait visszavigyék a boltokba. Ennek a rendszernek köszönhetôen több százezren partnerek a környezet kímélésében.
Árpolitikájában az Apenta ezt a felfogást úgy érvényesíti, hogy a visszaváltható mûanyag palackban kapható ásványvíz 10 százalékkal olcsóbb, mint az eldobhatóban. Azzal is támogatja az Apenta a visszaváltható mûanyag palack iránti keresletet, hogy hat palackot egyszerre könnyû, praktikusan kezelhetô, szintén betétdíjas rekeszekben kínál.
Mindezzel Agárdi Ferenc arra törekszik, hogy a környezet védelméért tenni akaró fogyasztókat megnyerje az Apenta ásványvízért. Meggyôzôdése szerint az Apenta visszaváltható palackban forgalmazott ásványvizei iránt a kereslet növekszik, mert arra számít, hogy a környezettudatos magatartás tovább terjed, de a piac az eldobható terméket is igényli. Ezek alapján az Apenta Kft. a fogyasztót hagyja eldönteni, hogy milyen csomagolásban veszi meg az Apenta ásványvíz termékeket.
Az állam sajnos az Apenta Kft. egyedülálló törekvését, amely Európában sem nagyon jellemzô, és az Apenta már évek óta használja, nem jutalmazza, sôt ugyanúgy, mint a többi cégnek, egy úgynevezett „termékadó”-kell fizetnie.
– Abban reménykedem, hogy a közeljövôben – mint más nagy cég – én is kaphatok idôpontot a Környezetvédelmi Minisztériumnál, hogy ezt a Magyarországon egyedülálló termékmegóvást még egyszer elmondhassam, hiszen évek óta errôl senki nem vesz tudomást.
B. E.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo