Az Apenta és a környezetvédelem

Annak ellenére, hogy az ásványvíz forgalma az eldobható mûanyag palackban növekszik, az Apenta cég a visszaváltható kiszerelés iránti keresletet szeretné növelni.

– Felelôsnek érzem magam azért, hogy a természetbôl vett ásványvízért cserébe próbáljuk a környezetet megóvni – indokolja törekvéseit Agárdi Ferenc igazgató. – – Ennek egyik bevált módja, hogy a vizet olyan visszaváltható palackban is forgalmazzuk, amit nem tisztítunk, hanem telephelyünkön ledaráljuk, és mûanyag tárgyak készülnek belôlük. Így egy palackot csak egyszer töltünk meg, a fogyasztó mindig új, nem kimosott palackban kapja az Apenta ásványvizeket.
A végfogyasztókat a 30 forintos betétdíj arra ösztönzi, hogy az Apenta palackjait visszavigyék a boltokba. Ennek a rendszernek köszönhetôen több százezren partnerek a környezet kímélésében.
Árpolitikájában az Apenta ezt a felfogást úgy érvényesíti, hogy a visszaváltható mûanyag palackban kapható ásványvíz 10 százalékkal olcsóbb, mint az eldobhatóban. Azzal is támogatja az Apenta a visszaváltható mûanyag palack iránti keresletet, hogy hat palackot egyszerre könnyû, praktikusan kezelhetô, szintén betétdíjas rekeszekben kínál.
Mindezzel Agárdi Ferenc arra törekszik, hogy a környezet védelméért tenni akaró fogyasztókat megnyerje az Apenta ásványvízért. Meggyôzôdése szerint az Apenta visszaváltható palackban forgalmazott ásványvizei iránt a kereslet növekszik, mert arra számít, hogy a környezettudatos magatartás tovább terjed, de a piac az eldobható terméket is igényli. Ezek alapján az Apenta Kft. a fogyasztót hagyja eldönteni, hogy milyen csomagolásban veszi meg az Apenta ásványvíz termékeket.
Az állam sajnos az Apenta Kft. egyedülálló törekvését, amely Európában sem nagyon jellemzô, és az Apenta már évek óta használja, nem jutalmazza, sôt ugyanúgy, mint a többi cégnek, egy úgynevezett „termékadó”-kell fizetnie.
– Abban reménykedem, hogy a közeljövôben – mint más nagy cég – én is kaphatok idôpontot a Környezetvédelmi Minisztériumnál, hogy ezt a Magyarországon egyedülálló termékmegóvást még egyszer elmondhassam, hiszen évek óta errôl senki nem vesz tudomást.
B. E.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo