Az agrár árak 5,3%-kal nőttek 2003-ban

Az előző év azonos időszakához képest 2003. decemberben a mezőgazdasági termékek termelői árának színvonala 16,0 százalékkal, 2003. január–decemberben pedig 5,3 százalékkal nőtt (ezen belül a növénytermesztési és kertészeti termékek ára 13,4 százalékkal emelkedett, az élő állatoké és állati termékeké 5,5 százalékkal csökkent).

2003. január–decemberben a gabonafélék árszintje 32,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, ezen belül a kukorica ára nőtt a legnagyobb mértékben (40,7 százalékkal), de a gabonafélék értékesítésének felét kitevő búza áremelkedése is meghaladta a 30 százalékot. A sörárpa ára 8,5 százalékkal csökkent (az értékesített mennyiség fele az előző évinek).

A zöldségfélék ára átlagosan 7,1 százalékkal, a gyümölcsféléké 13,9 százalékkal haladta meg 2003-ban az előző év árait.

A vágóállatok termelői ára 9,9 százalékkal elmaradt a 2002 január–decemberétől, ezen belül a vágósertés termelői ára 17,5 százalékkal, a vágóbaromfié 3,7 százalékkal csökkent, a vágóborjú ára 10,1 százalékkal növekedett. A tehéntej termelői ára 0,6 százalékkal, a tyúktojásé 3,7 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2002. január–decemberben.

2003 decemberében a mezőgazdasági termékek termelői árának színvonala 16,0 százalékkal növekedett, amit elsősorban a gabonafélék 68,7 százalékos áremelkedése okozott.

A vágóállatok értékesítésének a felét kivető vágósertés ára a 2001. december és 2003. december között 30 százalékkal csökkent, ugyenezen időszakban a vágóbaromfi ára 4 százalékkal mérséklődött.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo