Az üzleti életben nem létezik uborkaszezon: így pörgesd fel vállalkozásod a nyáron!

Hamarabb lelépő kollégák, elhalasztott döntések, megkésett projektek és a szabadságok miatt megfeleződött munkaállomány. Ismerős? Csupa olyan jelenség, mellyel a vállalkozások a nyári szezonban szembesülnek, és sokan el is fogadják, hogy ez a melegebb hónapok természetes velejárója. A kutatások azonban figyelmeztetnek: nyáron átlagosan ötödével esik vissza a munkahelyi produktivitás, a projektek 13 százalékkal tovább futnak, a kollégák pedig gyakran figyelmetlenek és alulmotiváltak, ez pedig jelentős veszteségeket okozhat a cégeknek. Avidor András, vállalkozásfejlesztési és networking szakértő szerint érdemes külön stratégiával készülni erre az időszakra, kiemelt figyelmet fordítani a munkaerő-menedzsmentre, valamint olyan marketingfogásokat bevetni, melyekkel nyáron is megverhetjük a konkurenciát a piacunkon.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szezonalitás kétségkívül jelentős szerepet játszik az üzleti életben, bár különbözőképpen érintheti az egyes szektorokat. Míg a turizmusban vagy a vendéglátásban hagyományosan kiemelt időszak a nyár, a gyártásban vagy a B2B szolgáltatások terültén ez gyakran egyet jelent a lassulással, sok esetben tervezett leállással. 

„Ilyenkor azt tapasztaljuk, hogy a cégek egyfajta alapvetésként tekintenek arra, hogy nyaranta akár 1-1,5 hónapot is csupán félgőzzel működnek, holott ezek a hetek éppen arra adnak lehetőséget, hogy előnyhöz jussunk a versenytársakkal szemben saját piacunkon. Sikeresen motiválhatjuk a kollégákat, taníthatunk be új munkaerőt, miközben építhetjük a márkánkat vagy akár új termék bevezetésével erősíthetjük pozíciónkat” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország alapítója és vezetője. A világ legnagyobb üzleti kapcsolatépítő szervezetének csak hazánkban közel 1100 vállalat a tagja, őket a nyári időszakban is közel 350 networking eseménnyel várják, idén augusztusban pedig egy nagyszabású, vitorlázással egybe kötött nyári programot is szerveznek.

Nincs olyan, hogy uborkaszezon: legyen külön stratégiánk a nyári időszakra!

Érdemes tehát jó előre, már a tavaszi hetekben felmérni, hogy milyen lépésekkel tudunk majd kitűnni a piacon a nyári hónapokban és gondosan felépíteni az erre vonatkozó stratégiánkat. Időzíthetünk például egy közösségi média kampányt erre a szezonra, mellyel erősíthetjük a munkáltatói márkánkat, hirdethetünk nyereményjátékokat vagy a nyaralós tematikához igazított kihívásokat az ügyfelek számára. Szintén szezonális fogás valamilyen helyi fesztivál vagy népszerű rendezvény támogatása, esetleg saját nyílt napok, szabadidős programok szervezése. Amennyiben régóta fontolgatjuk egy új termék vagy szolgáltatás bevezetését, nem kell tartanunk a csendesebb időszakoktól, sőt, több előnye is van a nyárra időzített piacra lépésnek: ekkor könnyebben felmérhetjük a fogyasztói visszajelzéseket, az őszi pörgést pedig már finomhangolt kampánnyal indíthatjuk el.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo