Az üzleti életben nem létezik uborkaszezon: így pörgesd fel vállalkozásod a nyáron!

Hamarabb lelépő kollégák, elhalasztott döntések, megkésett projektek és a szabadságok miatt megfeleződött munkaállomány. Ismerős? Csupa olyan jelenség, mellyel a vállalkozások a nyári szezonban szembesülnek, és sokan el is fogadják, hogy ez a melegebb hónapok természetes velejárója. A kutatások azonban figyelmeztetnek: nyáron átlagosan ötödével esik vissza a munkahelyi produktivitás, a projektek 13 százalékkal tovább futnak, a kollégák pedig gyakran figyelmetlenek és alulmotiváltak, ez pedig jelentős veszteségeket okozhat a cégeknek. Avidor András, vállalkozásfejlesztési és networking szakértő szerint érdemes külön stratégiával készülni erre az időszakra, kiemelt figyelmet fordítani a munkaerő-menedzsmentre, valamint olyan marketingfogásokat bevetni, melyekkel nyáron is megverhetjük a konkurenciát a piacunkon.

A szezonalitás kétségkívül jelentős szerepet játszik az üzleti életben, bár különbözőképpen érintheti az egyes szektorokat. Míg a turizmusban vagy a vendéglátásban hagyományosan kiemelt időszak a nyár, a gyártásban vagy a B2B szolgáltatások terültén ez gyakran egyet jelent a lassulással, sok esetben tervezett leállással. 

„Ilyenkor azt tapasztaljuk, hogy a cégek egyfajta alapvetésként tekintenek arra, hogy nyaranta akár 1-1,5 hónapot is csupán félgőzzel működnek, holott ezek a hetek éppen arra adnak lehetőséget, hogy előnyhöz jussunk a versenytársakkal szemben saját piacunkon. Sikeresen motiválhatjuk a kollégákat, taníthatunk be új munkaerőt, miközben építhetjük a márkánkat vagy akár új termék bevezetésével erősíthetjük pozíciónkat” – mondja Avidor András, a BNI Magyarország alapítója és vezetője. A világ legnagyobb üzleti kapcsolatépítő szervezetének csak hazánkban közel 1100 vállalat a tagja, őket a nyári időszakban is közel 350 networking eseménnyel várják, idén augusztusban pedig egy nagyszabású, vitorlázással egybe kötött nyári programot is szerveznek.

Nincs olyan, hogy uborkaszezon: legyen külön stratégiánk a nyári időszakra!

Érdemes tehát jó előre, már a tavaszi hetekben felmérni, hogy milyen lépésekkel tudunk majd kitűnni a piacon a nyári hónapokban és gondosan felépíteni az erre vonatkozó stratégiánkat. Időzíthetünk például egy közösségi média kampányt erre a szezonra, mellyel erősíthetjük a munkáltatói márkánkat, hirdethetünk nyereményjátékokat vagy a nyaralós tematikához igazított kihívásokat az ügyfelek számára. Szintén szezonális fogás valamilyen helyi fesztivál vagy népszerű rendezvény támogatása, esetleg saját nyílt napok, szabadidős programok szervezése. Amennyiben régóta fontolgatjuk egy új termék vagy szolgáltatás bevezetését, nem kell tartanunk a csendesebb időszakoktól, sőt, több előnye is van a nyárra időzített piacra lépésnek: ekkor könnyebben felmérhetjük a fogyasztói visszajelzéseket, az őszi pörgést pedig már finomhangolt kampánnyal indíthatjuk el.

Véleményvezér

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo