Az óceánjárók pontossága rosszabb, mint a MÁV-é

Jelentős torlódások alakultak ki a legnagyobb kikötőkben, késésekre igen, de áruhiányra várhatóan nem kell számítani.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

„A Perzsa-öbölnél jelentős GPS-zavarok is tapasztalhatóak. 24 órán belül volt, amikor a kereskedelmi hajók 23 százaléka GPS-zavarokat szenvedett. Az amerikai–iráni ellentét is szintén növeli a feszültséget: a húszi lázadók után már Irán is megfenyegette a kereskedelmi hajókat. Mindezeknek köszönhetően az áruszállítás továbbra is kiemelten kockázatos jelenleg a térségben, rendszerint elkerülik inkább a logisztikai szereplők” – hangsúlyozta Dr. Doór Zoltán.

Az ENSZ és az USA több célzott szankciót is hozott már a húszi lázadók ellen. Ez annak is köszönhető, hogy a támadássorozatok száma a térségben már 100 fölé emelkedett. Érdemi javulás ráadásul továbbra sem látszik.

Hazai helyzet: akár nagyobb raktárkészlettel is védekezhetnek a gyártóvállalatok

„A logisztikai szektor szereplői tehát igencsak nehezített pályán mozognak. A geopolitikai kihívások, a különböző háborús konfliktusok egyaránt folyamatos újratervezésre kényszerítik a szereplőket. Az USA és az EU között friss vámegyezmény született, ez kiszámíthatóbb kereskedelmet eredményezhet, de a globális logisztikában továbbra is sok a bizonytalanság. Mindez azonban a helyi raktározás szerepét erősítheti” – hívta fel a figyelmet a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.

Több ezer kilométeres ellátási láncok esetén a jelenlévő különböző nehezítő körülmények továbbra is kiszámíthatatlanságot és pontatlan érkezéseket generálhatnak. Éppen ezért a gyártóvállalatok az alapanyagaikból nagyobb készleteket is felhalmozhatnak helyeben, a gyártósorok közelében a továbbiakban. Ezzel pedig elé mehetnek az esetleges késve beérkező alapanyagok okozta leállási kényszernek. Persze a raktározásnak is megvan a maga költsége és kockázata, de egy gyártásleállás szintén érdemi rizikót jelenthet. A naprakész tudással rendelkező logisztikai szakemberek szerepe nemzetközi és hazai szinten egyaránt fontos, hiszen a költségeket optimalizálhatjuk és a leállás veszélyét is csökkenthetjük megfelelő intézkedéseikkel.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo