Az óceánjárók pontossága rosszabb, mint a MÁV-é

Jelentős torlódások alakultak ki a legnagyobb kikötőkben, késésekre igen, de áruhiányra várhatóan nem kell számítani.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pontatlan érkezés és a geopolitikai kihívások egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy számos jelentős kikötőben legalább néhány, de akár több mint 10 napos várakozási idővel is számolhatnak a teherhajók. A torlódás Európában inkább az északi kikötőket sújtja, azonban a mediterrán térségben is gondot okoz.

„A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a teherhajók gyakran kénytelenek a kikötők közelében lehorgonyozva várakozni, amíg felszabadul elegendő kapacitás a konténerek le- és felrakodásához. Ehhez az akár 10 napos várakozási időhöz hozzáadódik az Afrika megkerülése miatt megnövekedett hajózási idő, így összességében akár egy hónapnyi plusz szállítási idő is kialakulhat. Ennek következtében például egy alkatrész a korábban megszokotthoz képest akár egy hónappal később érkezhet meg egy európai gyártóhoz, ami felkészülés hiányában komoly fennakadásokat okozhat a termelésben” – emelte ki a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke, aki azt is elárulta, hogy áruhiányra viszont várhatóan nem kell számítani.

A teherhajókat sújtó forgalmi dugók azonban nemcsak az adminisztrációt, a gyártási kapacitástervezést terhelik, hanem jelentős költségnövekedést is teremtenek. A kikötők kapacitásának érdemi növelése pedig rövid távon nem lehetséges, hosszú hónapokba, de évekbe is telhet egy ekkora kaliberű beruházás.

A közel-keleti konfliktus továbbra is többletterhet eredményez a logisztikai szereplőknek

A Vörös-tenger térségében továbbra is intenzív támadások zajlanak: júliusban a húszi lázadók megtámadták például a görög tulajdonú Magic Seas teherhajót, amely ennek eredményeként kigyulladt. A térség ráadásul nem csak a tűzharcok miatt vált kockázatossá, ezért elkerülése továbbra is várható.

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo