1991 őszén, 10 évre szóló, határozott idejű együttműködési megállapodást írtunk alá a Hungexpo Rt.-vel, amelynek értelmében, 2001. szeptember 4-ig közösen szervezzük a kiállításokat. Ez a szerződés csak a szervezési együttműködést tartalmazta, a rendezvények médiajogát a Haris Kereskedőház Kft. magánál tartotta.
A megállapodás lejárta előtt egy évvel, 2000. januárjában a Hungexpo Rt. megvásárolta az Automobil Budapesti Autószalon kiállítás szervezési jogait, és előszerződés-tartalmú szándéknyilatkozatot írt alá a Haris Kereskedőház Kft.-vel az Automobil-Autótechnika kiállítás megvételére is. (A két kiállítás nyilvánvalóan csak együtt értékesíthető, külön-külön sem az egyiket, sem a másikat nem kívántuk eladni.)
2000. októberében a Hungexpo Rt. élén vezetőváltás történt. Tóthné dr. Pásztor Zsuzsát – Petykó Zoltán váltotta a vezérigazgatói székben. Az új vezérigazgató azonban már nem kívánta aláírni a 2001. január 31-ig előszerződésben vállalt Automobil-Autótechnika adásvételi szerződést. Ugyancsak nem kívánta kifizetni a Haris Kereskedőház Kft.-vel korábban kötött Budapesti Autószalon megrendezésére vonatkozó szakértői vállalkozási szerződés ellenértékét sem, erre csupán csak az után mutatott hajlandóságot, miután a Haris Kereskedőház Kft. felszámolási eljárást kezdeményezett a Hungexpo Rt. ellen.
A Haris Kereskedőház Kft., annak érdekében, hogy legalább az Automobil 2001 Budapesti Autószalon megvalósuljon, illetve létrejöttét a morálisan is megélt kötelezettségének megfelelően segítse, eddig nem tárta fel a Hungexpo Rt.-vel fennálló konfliktusa részleteit. Most azonban, hogy a Hungexpo Rt., a tisztázatlan jogi helyzet ellenére marketing programjában szerepelteti az Automobil-Autótechnika 2002 kiállítást – megjegyezve, hogy cégünkkel társszervezésben rendezi azt – tovább már nem hallgathatunk.
Miután a Hungexpo Rt. nem vásárolta meg a rendezvényt, és nincs közöttünk érvényes megállapodás a közös szervezésre vonatkozóan sem, a kiállítás ebben a formában jogsértő módon szerepel a programban.
Jogi útra kellett tereljük az Automobil-Autótechnika előszerződés érvényesítését is, miután több békés megoldási kísérletünket követően, Petykó Zoltán vezérigazgató minden kommunikációtól elzárkózott. Ezért a Haris Kereskedőház Kft. 2001. májusában pert indított a Hungexpo Rt. ellen. (A következő tárgyalás 2002. áprilisában lesz.)
Bízunk a magyar igazságszolgáltatásban, illetve abban, hogy gyors ítélet születik perünkben. Abban ugyanis a jelek szerint már nem igen bízhatunk, hogy a Hungexpo Rt. nem kívánja az általunk 13 éven keresztül szervezett kiállítást, amely a látogatók, a résztvevők, illetve a sajtó számára egyértelműen cégünkhöz kötődik, jogsértő módon, a rendezvény ötletét, nevét, know-how-ját elorozva, egyedül megrendezni.
Haris Kereskedőház Kft.
Automobil kiállítások – kié a jog?
A Haris Kereskedőház Kft. 1988-ban indította útjára az Automobil kiállításokat. Az évek során az egyik legnagyobb szakkiállítássá fejlődött rendezvényt – a nemzetközi normáknak megfelelően – kettéválasztottuk: 1993-tól, évente változtatva rendezzük meg az Automobil Budapesti Autószalont, illetve az Automobil-Autótechnika kiállítást, mindkettőt Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás néven.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?

Csak nálunk vannak árrésstoppok, mégis Magyarországon a legmagasabb a térségben az élelmiszerinfláció
Rejtélyes a magyar infláció.