Átáll az Euro 4-esre a Rába

Európában kelendőbb, mint itthon a Rába midibusza, melyet - jelentették be - Euro 4-es motorokkal kezdenek el szerelni.

A Rába Jármű Kft. győri üzemcsarnokában elkészült az első Euro 4-es kivitelű önjáró midibusz alváz és előállították az utolsó szériás Euro 3-as alvázakat, hiszen 2006. október 1-jétől már csak az Euro4 előírásoknak megfelelő járműveket lehet forgalomba helyezni.

A Rába Jármű Kft a H-típusú katonai járműcsalád mellett kellő figyelmet szentel az üzletág

polgári célú felhasználásra szánt termékeinek fejlesztésére és gyártására is. A Rába Jármű Kft., mint autóbusz alvázgyártó, a fejlesztési koncepcióját két gondolatra építette: a kötelező

emissziós normák elérésén túl a midibusz alváznak alkalmasnak kell lennie arra, hogy vevői

igény szerinti motorral és sebességváltóval szerelve tetszőleges karosszéria kialakításokat

tegyen lehetővé. Ennek biztosítására a társaság átalakította az alváz hátsó traktusát, a motorteret.

Az Euro3-as motorokhoz képest az Euro4-esek gázemissziója 30 százalékkal kevesebb és a

szilárd részecskéket gyakorlatilag teljesen semlegesítik. A káros anyagok megkötése és átalakítása az AdBlue megoldás alkalmazásával, az úgynevezett SCRelven (szelektív katalitikus redukció) történik. A legkomolyabb fejlesztési feladat a katalitikus folyadékrendszer kiépítése volt, ami a műszaki újszerűségén túl kihívást jelentett azért is, mert a járműszerelvény-gyártók palettáján szériatartozékként ez még nem jelent meg.

A futóművek és kormányzás nem igényelt változtatást, ugyanis az eddigi tapasztalatok alapján

a Rába független mellső és merev hátsó futóművekkel a járművek a legszélsőségesebb

útviszonyok és terhelések mellett is kiválóan viselkednek. Az autóbuszok vezethetősége a

norvég, a lett és a görög üzemeltetők tapasztalata szerint is kiváló.

Egyelőre a magyar utakon alig találkozhatunk Rába alvázra épített midibusszal, holott Európában közel 200 üzemel. Az alváz fő- és segédgépészete lehetővé teszi 36-44 fő kényelmes és biztonságos utazását. A komfort berendezések mellett olyan alkalmazások beépítésére is lehetőség van, mint például a megállóhelyi padlószint-süllyesztés vagy a mozgássérültek fel- és leszállását segítő elektromos működtetésű rámpa.

A midi autóbusz alvázon megvalósított Euro4-es megoldás csak az első lépés. A Rába Jármű

Kft. folytatja a fejlesztést a hagyományos méretű autóbuszalváz, valamint a Rába teherautók

esetében is.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo