Átáll az Euro 4-esre a Rába

Európában kelendőbb, mint itthon a Rába midibusza, melyet - jelentették be - Euro 4-es motorokkal kezdenek el szerelni.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Rába Jármű Kft. győri üzemcsarnokában elkészült az első Euro 4-es kivitelű önjáró midibusz alváz és előállították az utolsó szériás Euro 3-as alvázakat, hiszen 2006. október 1-jétől már csak az Euro4 előírásoknak megfelelő járműveket lehet forgalomba helyezni.

A Rába Jármű Kft a H-típusú katonai járműcsalád mellett kellő figyelmet szentel az üzletág

polgári célú felhasználásra szánt termékeinek fejlesztésére és gyártására is. A Rába Jármű Kft., mint autóbusz alvázgyártó, a fejlesztési koncepcióját két gondolatra építette: a kötelező

emissziós normák elérésén túl a midibusz alváznak alkalmasnak kell lennie arra, hogy vevői

igény szerinti motorral és sebességváltóval szerelve tetszőleges karosszéria kialakításokat

tegyen lehetővé. Ennek biztosítására a társaság átalakította az alváz hátsó traktusát, a motorteret.

Az Euro3-as motorokhoz képest az Euro4-esek gázemissziója 30 százalékkal kevesebb és a

szilárd részecskéket gyakorlatilag teljesen semlegesítik. A káros anyagok megkötése és átalakítása az AdBlue megoldás alkalmazásával, az úgynevezett SCRelven (szelektív katalitikus redukció) történik. A legkomolyabb fejlesztési feladat a katalitikus folyadékrendszer kiépítése volt, ami a műszaki újszerűségén túl kihívást jelentett azért is, mert a járműszerelvény-gyártók palettáján szériatartozékként ez még nem jelent meg.

A futóművek és kormányzás nem igényelt változtatást, ugyanis az eddigi tapasztalatok alapján

a Rába független mellső és merev hátsó futóművekkel a járművek a legszélsőségesebb

útviszonyok és terhelések mellett is kiválóan viselkednek. Az autóbuszok vezethetősége a

norvég, a lett és a görög üzemeltetők tapasztalata szerint is kiváló.

Egyelőre a magyar utakon alig találkozhatunk Rába alvázra épített midibusszal, holott Európában közel 200 üzemel. Az alváz fő- és segédgépészete lehetővé teszi 36-44 fő kényelmes és biztonságos utazását. A komfort berendezések mellett olyan alkalmazások beépítésére is lehetőség van, mint például a megállóhelyi padlószint-süllyesztés vagy a mozgássérültek fel- és leszállását segítő elektromos működtetésű rámpa.

A midi autóbusz alvázon megvalósított Euro4-es megoldás csak az első lépés. A Rába Jármű

Kft. folytatja a fejlesztést a hagyományos méretű autóbuszalváz, valamint a Rába teherautók

esetében is.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo