Átáll az Euro 4-esre a Rába

Európában kelendőbb, mint itthon a Rába midibusza, melyet - jelentették be - Euro 4-es motorokkal kezdenek el szerelni.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Rába Jármű Kft. győri üzemcsarnokában elkészült az első Euro 4-es kivitelű önjáró midibusz alváz és előállították az utolsó szériás Euro 3-as alvázakat, hiszen 2006. október 1-jétől már csak az Euro4 előírásoknak megfelelő járműveket lehet forgalomba helyezni.

A Rába Jármű Kft a H-típusú katonai járműcsalád mellett kellő figyelmet szentel az üzletág

polgári célú felhasználásra szánt termékeinek fejlesztésére és gyártására is. A Rába Jármű Kft., mint autóbusz alvázgyártó, a fejlesztési koncepcióját két gondolatra építette: a kötelező

emissziós normák elérésén túl a midibusz alváznak alkalmasnak kell lennie arra, hogy vevői

igény szerinti motorral és sebességváltóval szerelve tetszőleges karosszéria kialakításokat

tegyen lehetővé. Ennek biztosítására a társaság átalakította az alváz hátsó traktusát, a motorteret.

Az Euro3-as motorokhoz képest az Euro4-esek gázemissziója 30 százalékkal kevesebb és a

szilárd részecskéket gyakorlatilag teljesen semlegesítik. A káros anyagok megkötése és átalakítása az AdBlue megoldás alkalmazásával, az úgynevezett SCRelven (szelektív katalitikus redukció) történik. A legkomolyabb fejlesztési feladat a katalitikus folyadékrendszer kiépítése volt, ami a műszaki újszerűségén túl kihívást jelentett azért is, mert a járműszerelvény-gyártók palettáján szériatartozékként ez még nem jelent meg.

A futóművek és kormányzás nem igényelt változtatást, ugyanis az eddigi tapasztalatok alapján

a Rába független mellső és merev hátsó futóművekkel a járművek a legszélsőségesebb

útviszonyok és terhelések mellett is kiválóan viselkednek. Az autóbuszok vezethetősége a

norvég, a lett és a görög üzemeltetők tapasztalata szerint is kiváló.

Egyelőre a magyar utakon alig találkozhatunk Rába alvázra épített midibusszal, holott Európában közel 200 üzemel. Az alváz fő- és segédgépészete lehetővé teszi 36-44 fő kényelmes és biztonságos utazását. A komfort berendezések mellett olyan alkalmazások beépítésére is lehetőség van, mint például a megállóhelyi padlószint-süllyesztés vagy a mozgássérültek fel- és leszállását segítő elektromos működtetésű rámpa.

A midi autóbusz alvázon megvalósított Euro4-es megoldás csak az első lépés. A Rába Jármű

Kft. folytatja a fejlesztést a hagyományos méretű autóbuszalváz, valamint a Rába teherautók

esetében is.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo