Alkoholmentes szomjoltó italok az első tíz hónapban

A tavalyi csökkenés után újra növekszik a szénsavas üdítőitalok fogyasztása. Az ásványvíz fellendülése folytatódik, míg a gyümölcslé a melegebb hónapok pozitív trendjei után újra visszaesést mutat. Ez a háztartások italbeszerzéseinél az első tíz hónap mérlege, az előző év hasonló időszakához képest, a GfK Piackutató Intézet felmérései szerint.

Amíg az év korábbi időszakában a hőmérsékleti rekordokat döntő meleg február és a nyár eleji kánikula hatására jelentősen megnőtt az italfogyasztás, addig a hűvös ősz nyomán csökkent.

A legnagyobb mennyiséget a háztartások sorrendben ásványvízből, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből fogyasztják.

Ásványvízből január-októberben a háztartások fogyasztásának növekedés üteme mennyiségben 16, értékben pedig 20 százalék az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest.

Az első tíz hónap adatai alapján az alkoholmentes szomjoltó italok fogyasztása a háztartásokban, éves szinten 2001-ben várhatóan meghaladja értékben a 60 milliárd forintot.

Szénsavas üdítőitalból az idei növekedési ütem január-október között mennyiségben 10, értékben pedig 12 százalékos.

A gyümölcslé mennyiségi fogyasztásánál ugyanebben az időszakban 5 % csökkenést regisztráltak a háztartásokban, értékben pedig plusz 4 százalékot.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo