Alkoholmentes szomjoltó italok az első tíz hónapban

A tavalyi csökkenés után újra növekszik a szénsavas üdítőitalok fogyasztása. Az ásványvíz fellendülése folytatódik, míg a gyümölcslé a melegebb hónapok pozitív trendjei után újra visszaesést mutat. Ez a háztartások italbeszerzéseinél az első tíz hónap mérlege, az előző év hasonló időszakához képest, a GfK Piackutató Intézet felmérései szerint.

Amíg az év korábbi időszakában a hőmérsékleti rekordokat döntő meleg február és a nyár eleji kánikula hatására jelentősen megnőtt az italfogyasztás, addig a hűvös ősz nyomán csökkent.

A legnagyobb mennyiséget a háztartások sorrendben ásványvízből, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből fogyasztják.

Ásványvízből január-októberben a háztartások fogyasztásának növekedés üteme mennyiségben 16, értékben pedig 20 százalék az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest.

Az első tíz hónap adatai alapján az alkoholmentes szomjoltó italok fogyasztása a háztartásokban, éves szinten 2001-ben várhatóan meghaladja értékben a 60 milliárd forintot.

Szénsavas üdítőitalból az idei növekedési ütem január-október között mennyiségben 10, értékben pedig 12 százalékos.

A gyümölcslé mennyiségi fogyasztásánál ugyanebben az időszakban 5 % csökkenést regisztráltak a háztartásokban, értékben pedig plusz 4 százalékot.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo