Alkoholmentes szomjoltó italok az első tíz hónapban

A tavalyi csökkenés után újra növekszik a szénsavas üdítőitalok fogyasztása. Az ásványvíz fellendülése folytatódik, míg a gyümölcslé a melegebb hónapok pozitív trendjei után újra visszaesést mutat. Ez a háztartások italbeszerzéseinél az első tíz hónap mérlege, az előző év hasonló időszakához képest, a GfK Piackutató Intézet felmérései szerint.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Amíg az év korábbi időszakában a hőmérsékleti rekordokat döntő meleg február és a nyár eleji kánikula hatására jelentősen megnőtt az italfogyasztás, addig a hűvös ősz nyomán csökkent.

A legnagyobb mennyiséget a háztartások sorrendben ásványvízből, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből fogyasztják.

Ásványvízből január-októberben a háztartások fogyasztásának növekedés üteme mennyiségben 16, értékben pedig 20 százalék az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest.

Az első tíz hónap adatai alapján az alkoholmentes szomjoltó italok fogyasztása a háztartásokban, éves szinten 2001-ben várhatóan meghaladja értékben a 60 milliárd forintot.

Szénsavas üdítőitalból az idei növekedési ütem január-október között mennyiségben 10, értékben pedig 12 százalékos.

A gyümölcslé mennyiségi fogyasztásánál ugyanebben az időszakban 5 % csökkenést regisztráltak a háztartásokban, értékben pedig plusz 4 százalékot.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo