Szintén érdekes megfigyelni a telekommunikációs tartozások változását, ami közel 16 százalékkal csökkent a teljes ügyfélkörre nézve 2019-hez képest. Míg a 20-39 éves korosztályban 36 százalékos, a 40-59 éveseknél csupán 7 százalékkos csökkenést tapasztaltak, a 60 év felettiek esetében pedig 12 százalékos növekedés történt. Ha az előző évet vizsgáljuk, akkor az összes ügyféldarabszámban 7 százalékos csökkenés történt. Ez a folyamatos lefelé ívelő tendencia is azt mutatja, hogy manapság az internet és az okostelefon térhódításának köszönhetően sokan előbb fizetik be ezeket a számlákat, mint akár a közműveket.
Ezzel szemben az elmúlt 5 évben az idősebb korosztályban növekvő ügyfélszám azzal magyarázható, hogy a 60 év felettiek ekkor szembesülnek az életkori költségek váratlan növekedésével, például egészségügyi ellátási vagy lakhatási költségekkel, amelyeket hitelfelvétellel próbálnak finanszírozni. Így sok esetben belekerülnek egy mókuskerékbe, pénzügyi ismeretek hiányában pedig az egyre többfelé ágazó kiadások könnyen eladósodáshoz vezetnek.
Hogyan alakultak az átlagbefizetések összegei?
Habár a banki tartozások esetében az ügyféldarabszámban 25 százalékos növekedés történt, a befizetett összegek mennyiségében mégis közel 5 százalékos csökkenés figyelhető meg az 5 évvel ezelőtti adathoz képest – az infláció ellenére is. A telekommunikációs tartozásokat tekintve minden korosztályban csökkenés tapasztalható, a teljes átlagot tekintve 20 százalékkal lett alacsonyabb a befizetett összeg.