A turizmus helyzete az első félévben – KSH jelentés

Május végéig a kereskedelmi szálláshelyeket 1,9 millió vendég 5,2 millió vendégéjszakára vette igénybe. Sem a vendégek, sem a vendégéjszakák, sem a szállásdíj-bevételek alakulásában nem történt lényeges változás az előző év első öt havi forgalmához képest.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Január–májusban közel 3 millió vendégéjszakát töltöttek el külföldi állampolgárok az ország kereskedelmi szálláshelyein, ami megegyezik a 2001. év első öt hónapjában mért adattal. A vendégforgalom szerkezeti átalakulását jellemzi, hogy az öt- és négycsillagos szállodákban a külföldi vendégéjszakák száma 6, illetve 8%-kal emelkedett, miközben jelentős visszaesést tapasztaltak a két- és egycsillagos szállodák, a turistaszállók és az ifjúsági szállók. Az Európai Unió országaiból érkezők a tavalyihoz hasonló számú vendégéjszakát töltöttek el. A külföldiek átlagos tartózkodási ideje január–májusban a kereskedelmi szálláshelyeken 3,2 éjszaka volt, a leghosszabb időt a német vendégek töltötték a szálláshelyeken.

A 2,2 millió belföldi vendégéjszakát 1 millió vendég töltötte el a kereskedelmi szálláshelyeken, 4%-kal több belföldi vendég 1%-kal kevesebb vendégéjszakát töltött el. A belföldiek leghosszabb ideig Sopron-Kőszeghegyalján, legrövidebb ideig a Velencei-tónál és a Közép-Tisza-vidéken tartózkodtak.

Május végéig a szállodák szobakihasználtsága átlagosan 40% volt. Az év első öt hónapjában 28 milliárd forint szállásdíj-bevétel keletkezett a kereskedelmi szálláshelyeken. Az egyéb bevételek 11,2 milliárd forintot tettek ki. A kereskedelmi szálláshelyek üzemeltetésében működő vendéglátóipari egységek 14,6 milliárd forint bevételt realizáltak, 14%-kal többet, mint tavaly ilyenkor.

Az év első öt hónapjában a Határőrség 10,5 millió külföldi látogatót regisztrált a határátkelőhelyeken, ami 5%-os visszaesést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A külföldi látogatók egynegyede az Európai Unióból érkezett. Az elmúlt év azonos időszakához hasonlítva a magyar állampolgárok 6%-kal több – 4,3 millió – alkalommal lépték át az ország határait.

2002. első negyedév végén 1023 utaztató szervezet foglalkozhatott utaztatással, ezen belül 665 vállalkozás jelölte meg főtevékenységként az utazásszervezést. A negyedév folyamán az utazási irodák szervezésében 54 ezer külföldi látogatott Magyarországra, 17%-kal kevesebben, mint egy évvel korábban. A január–március között eltelt időszakban szervezetten 75 ezer magyar állampolgár utazott külföldre, 12%-kal többen, mint az előző év első negyedévében. Az év eltelt időszakában több mint másfélszeresre nőtt a belföldi szervezett utazásokon részt vevő magyar állampolgárok száma. Az év első negyedévében az utazási irodák 126 kongresszust, illetve konferenciát szerveztek, 23-mal többet, mint az előző év hasonló időszakában.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo