A Tesco eladása Magyarországon az elmúlt évben 49 százalékkal bővült, a növekedés 40 százaléka az újonnan nyílt áruházaknak köszönhető. A társaság forgalma az elmúlt évben 456 millió angol fontot tett ki, amely megközelítőleg a másfélszerese az azt megelőző év eredményének. A társaság tavaly Sopronban, Nagykanizsán, Győrött, Békéscsabán, Szekszárdon és Tatabányán nyitott új hipermarketeket, így hazai hipermarketeinek száma elérte a 21-et. A vállalat Magyarországot az európai térség kiemelt országának tekinti. A Tesco a következő 12 hónapban további 6 áruház átadását tervezi, s júniusban új elosztó központot helyez üzembe Herceghalmon. Kibővítik a székesfehérvári, a kaposvári és Budapesten a Fogarasi úti áruházakat. A vállalat negyedmillió négyzetméter eladótérrel rendelkezik országszerte, és több mint 10.000 embert foglalkoztat.
A Tesco Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Írországban és Thaiföldön is piacvezető. Az elmúlt évben 16 új hipermarketet nyitott Európában, 18-at Ázsiában, ezzel 102 hipermarkettel rendelkezik világszerte.
Eladásait másfélszeresére növelte, és ezzel nyereségessé vált a cég online vásárlói portálja, a Tesco.com, amely jelenleg az Egyesült Királyságban, Írországban, Dél-Koreában és az USA-ban működik, s a közeljövőben más országokban is el kívánják indítani.
A társaság az Egyesült Királyságban 9,1 százalékos eladás növekedést realizált, amelyből 6,2 százalék származik a már meglévő üzletekből, míg 2,9 százalék az elmúlt évben megnyitott kereskedelmi egységek működéséből. A működési nyereség 10,3 százalékkal 1.213 millió angol fontra növekedett. Nemzetközi viszonylatban ugyanakkor a társaság eladása 37,4 százalékkal 4 milliárd angol fontra emelkedett. Az Egyesült Királyságot leszámítva a Tesco Európában 25,6 százalékkal növelte eladásit, melynek eredményeképpen 2,5 milliárd angol fontot realizált.
A Tesco működési stratégiájának továbbra is az Egyesült Királyságbeli üzlet, a nem élelmiszer termékek, a kereskedelmi szolgáltatások és a nemzetközi működés marad a négy meghatározó eleme. Az Egyesült Királyságban a Tesco további vásárlókat hódított el a versenytársaktól, és mostanra 16,7 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak élelmiszerek terén. Az elmúlt évben a társaság az Egyesült Királyságban további 280 millió angol fontot fektetett be annak érdekében, hogy árait alacsonyan tartsa. Az árösszehasonlítások 70 százaléka azt mutatja, hogy a Tesco a legolcsóbb kiskereskedelmi lánc. Nem élelmiszer termékek területén 4 százalékos piaci részesedéssel szerepel idén a társaság.
A Tesco sikeres évet zárt
Terry Leahy, a cégcsoport vezérigazgatója ma Londonban bejelentette, hogy a 9 országban működő, 65.000 embernek munkát adó Tesco csoport összes eladása az utóbbi egy évben 12,7 százalékkal, 25.7 milliárd angol fontra növekedett. A nyereség 60,8 százalékos emelkedéssel elérte a 119 millió fontot. Az elmúlt évben 20.000-el nőtt az alkalmazottak száma. A Tesco csoport a következő 12 hónapban 21.000 új munkahely megteremtését irányozza elő.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.

Dagad a magyar kémbotrány, Magyar Péter szerint valóban érkeztek magyar kémek Brüsszelbe
Nemzetközi botrány felé közeledünk?

Csak nálunk vannak árrésstoppok, mégis Magyarországon a legmagasabb a térségben az élelmiszerinfláció
Rejtélyes a magyar infláció.