A Tesco sikeres évet zárt

Terry Leahy, a cégcsoport vezérigazgatója ma Londonban bejelentette, hogy a 9 országban működő, 65.000 embernek munkát adó Tesco csoport összes eladása az utóbbi egy évben 12,7 százalékkal, 25.7 milliárd angol fontra növekedett. A nyereség 60,8 százalékos emelkedéssel elérte a 119 millió fontot. Az elmúlt évben 20.000-el nőtt az alkalmazottak száma. A Tesco csoport a következő 12 hónapban 21.000 új munkahely megteremtését irányozza elő.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesco eladása Magyarországon az elmúlt évben 49 százalékkal bővült, a növekedés 40 százaléka az újonnan nyílt áruházaknak köszönhető. A társaság forgalma az elmúlt évben 456 millió angol fontot tett ki, amely megközelítőleg a másfélszerese az azt megelőző év eredményének. A társaság tavaly Sopronban, Nagykanizsán, Győrött, Békéscsabán, Szekszárdon és Tatabányán nyitott új hipermarketeket, így hazai hipermarketeinek száma elérte a 21-et. A vállalat Magyarországot az európai térség kiemelt országának tekinti. A Tesco a következő 12 hónapban további 6 áruház átadását tervezi, s júniusban új elosztó központot helyez üzembe Herceghalmon. Kibővítik a székesfehérvári, a kaposvári és Budapesten a Fogarasi úti áruházakat. A vállalat negyedmillió négyzetméter eladótérrel rendelkezik országszerte, és több mint 10.000 embert foglalkoztat.

A Tesco Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Írországban és Thaiföldön is piacvezető. Az elmúlt évben 16 új hipermarketet nyitott Európában, 18-at Ázsiában, ezzel 102 hipermarkettel rendelkezik világszerte.

Eladásait másfélszeresére növelte, és ezzel nyereségessé vált a cég online vásárlói portálja, a Tesco.com, amely jelenleg az Egyesült Királyságban, Írországban, Dél-Koreában és az USA-ban működik, s a közeljövőben más országokban is el kívánják indítani.

A társaság az Egyesült Királyságban 9,1 százalékos eladás növekedést realizált, amelyből 6,2 százalék származik a már meglévő üzletekből, míg 2,9 százalék az elmúlt évben megnyitott kereskedelmi egységek működéséből. A működési nyereség 10,3 százalékkal 1.213 millió angol fontra növekedett. Nemzetközi viszonylatban ugyanakkor a társaság eladása 37,4 százalékkal 4 milliárd angol fontra emelkedett. Az Egyesült Királyságot leszámítva a Tesco Európában 25,6 százalékkal növelte eladásit, melynek eredményeképpen 2,5 milliárd angol fontot realizált.

A Tesco működési stratégiájának továbbra is az Egyesült Királyságbeli üzlet, a nem élelmiszer termékek, a kereskedelmi szolgáltatások és a nemzetközi működés marad a négy meghatározó eleme. Az Egyesült Királyságban a Tesco további vásárlókat hódított el a versenytársaktól, és mostanra 16,7 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak élelmiszerek terén. Az elmúlt évben a társaság az Egyesült Királyságban további 280 millió angol fontot fektetett be annak érdekében, hogy árait alacsonyan tartsa. Az árösszehasonlítások 70 százaléka azt mutatja, hogy a Tesco a legolcsóbb kiskereskedelmi lánc. Nem élelmiszer termékek területén 4 százalékos piaci részesedéssel szerepel idén a társaság.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo