A Tesco rekordeladással zárta az évet

Tavaly az év utolsó 5 hete alatt több mint 5,9 millióan vásároltak országszerte a Tesco különböző áruházaiban, azaz minden 2. hazai lakos legalább egyszer vásárolt Magyarország legnagyobb hipermarket kiskereskedelmi láncának egységeiben. Ez vásárlószámban 21,17 százalékos növekedést jelent, míg a forgalomnövekedés 32,83 százalékos a tavalyi év azonos időszakához képest. Az év utolsó 5 hetében az egy vásárlóra jutó költés 6282 forintnak felelt meg - mondta Paul House, a Tesco kereskedelmi igazgatója.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Decemberben a Tesco áruházaiban ugrásszerűen nőtt az ünnepi ételek elkészítéséhez szükséges alapanyagok csakúgy, mint az idényre jellemző élelmiszerek forgalma. Ennek ellenére az utolsó hónap legkelendőbb termékének mégis a sajtos stangli bizonyult, amelyből az utolsó hónapban 2,9 millió darab fogyott. Ez a termék egyébként az év egyéb szakaszaiban is listavezető. Emellett népszerűek voltak még a szezonális termékek is – 1,1 millió kg narancs került a kosarakba, és csaknem ugyanennyi banán.

Természetesen az ünnepi ételek is rekordmennyiségben fogytak, hiszen beigliből – a mákos volt a legnépszerűbb - országszerte 23 százalékkal nőtt az eladás a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ugyanakkor a karácsony és a szilveszter elmaradhatatlan kelléke, a pezsgő is előkelő helyen szerepelt az eladásban, hiszen összesen 6-700.000 palack fogyott decemberben, melynek 80 százaléka a hónap végén kelt el. A pezsgők fajtáját tekintve idén az édes volt a legnépszerűbb, a termékcsoporton belüli forgalom 65 százaléka származott édes pezsgőből.

Pontyból csupán a december 17-24 közötti időszakban hozzávetőlegesen 200 tonnát adott el a Tesco országszerte. A szilvesztert megelőző két hétben csupán a Tesco Gazdaságos virsliből fogyott 320 tonna. Az alacsony árkategóriás virsliből 30-35 százalékkal, míg a közepesből 20 százalékkal több került 2001december közepétől a hónap végéig a kosarakba, mint az előző évben. Szaloncukrok közül a zselés volt a legnépszerűbb, a fél kilogrammos kiszerelésből összesen 103.000 doboz fogyott november elejétől karácsonyig a polcokról, míg a többi fajtából 30-40 ezret vittek.

Azonban nemcsak az élelmiszerek forgalma ugrott meg a karácsony előtti időszakban, hiszen illatszer csomagokból 254.000 darab fogyott, amely 21-22%-os növekedést mutat a tavalyi azonos időszakhoz képest. Játékok közül a saját márkás illetve az akciós árú termékek voltak a legkapósabbak. Saját, illetve egyéb márkás izzókból kiemelkedően sok, megközelítőleg 160.000 darab elkelt. Ugyanakkor mind a televíziók, mind a hifitornyok tekintetében megközelítőleg 30 százalékos volt a forgalom növekedés az év utolsó 2 hónapjában az előző év azonos időszakához képest.



Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo