A Tesco rekordeladással zárta az évet

Tavaly az év utolsó 5 hete alatt több mint 5,9 millióan vásároltak országszerte a Tesco különböző áruházaiban, azaz minden 2. hazai lakos legalább egyszer vásárolt Magyarország legnagyobb hipermarket kiskereskedelmi láncának egységeiben. Ez vásárlószámban 21,17 százalékos növekedést jelent, míg a forgalomnövekedés 32,83 százalékos a tavalyi év azonos időszakához képest. Az év utolsó 5 hetében az egy vásárlóra jutó költés 6282 forintnak felelt meg - mondta Paul House, a Tesco kereskedelmi igazgatója.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Decemberben a Tesco áruházaiban ugrásszerűen nőtt az ünnepi ételek elkészítéséhez szükséges alapanyagok csakúgy, mint az idényre jellemző élelmiszerek forgalma. Ennek ellenére az utolsó hónap legkelendőbb termékének mégis a sajtos stangli bizonyult, amelyből az utolsó hónapban 2,9 millió darab fogyott. Ez a termék egyébként az év egyéb szakaszaiban is listavezető. Emellett népszerűek voltak még a szezonális termékek is – 1,1 millió kg narancs került a kosarakba, és csaknem ugyanennyi banán.

Természetesen az ünnepi ételek is rekordmennyiségben fogytak, hiszen beigliből – a mákos volt a legnépszerűbb - országszerte 23 százalékkal nőtt az eladás a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ugyanakkor a karácsony és a szilveszter elmaradhatatlan kelléke, a pezsgő is előkelő helyen szerepelt az eladásban, hiszen összesen 6-700.000 palack fogyott decemberben, melynek 80 százaléka a hónap végén kelt el. A pezsgők fajtáját tekintve idén az édes volt a legnépszerűbb, a termékcsoporton belüli forgalom 65 százaléka származott édes pezsgőből.

Pontyból csupán a december 17-24 közötti időszakban hozzávetőlegesen 200 tonnát adott el a Tesco országszerte. A szilvesztert megelőző két hétben csupán a Tesco Gazdaságos virsliből fogyott 320 tonna. Az alacsony árkategóriás virsliből 30-35 százalékkal, míg a közepesből 20 százalékkal több került 2001december közepétől a hónap végéig a kosarakba, mint az előző évben. Szaloncukrok közül a zselés volt a legnépszerűbb, a fél kilogrammos kiszerelésből összesen 103.000 doboz fogyott november elejétől karácsonyig a polcokról, míg a többi fajtából 30-40 ezret vittek.

Azonban nemcsak az élelmiszerek forgalma ugrott meg a karácsony előtti időszakban, hiszen illatszer csomagokból 254.000 darab fogyott, amely 21-22%-os növekedést mutat a tavalyi azonos időszakhoz képest. Játékok közül a saját márkás illetve az akciós árú termékek voltak a legkapósabbak. Saját, illetve egyéb márkás izzókból kiemelkedően sok, megközelítőleg 160.000 darab elkelt. Ugyanakkor mind a televíziók, mind a hifitornyok tekintetében megközelítőleg 30 százalékos volt a forgalom növekedés az év utolsó 2 hónapjában az előző év azonos időszakához képest.



Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo