Decemberben a Tesco áruházaiban ugrásszerűen nőtt az ünnepi ételek elkészítéséhez szükséges alapanyagok csakúgy, mint az idényre jellemző élelmiszerek forgalma. Ennek ellenére az utolsó hónap legkelendőbb termékének mégis a sajtos stangli bizonyult, amelyből az utolsó hónapban 2,9 millió darab fogyott. Ez a termék egyébként az év egyéb szakaszaiban is listavezető. Emellett népszerűek voltak még a szezonális termékek is – 1,1 millió kg narancs került a kosarakba, és csaknem ugyanennyi banán.
Természetesen az ünnepi ételek is rekordmennyiségben fogytak, hiszen beigliből – a mákos volt a legnépszerűbb - országszerte 23 százalékkal nőtt az eladás a tavalyi azonos időszakhoz képest. Ugyanakkor a karácsony és a szilveszter elmaradhatatlan kelléke, a pezsgő is előkelő helyen szerepelt az eladásban, hiszen összesen 6-700.000 palack fogyott decemberben, melynek 80 százaléka a hónap végén kelt el. A pezsgők fajtáját tekintve idén az édes volt a legnépszerűbb, a termékcsoporton belüli forgalom 65 százaléka származott édes pezsgőből.
Pontyból csupán a december 17-24 közötti időszakban hozzávetőlegesen 200 tonnát adott el a Tesco országszerte. A szilvesztert megelőző két hétben csupán a Tesco Gazdaságos virsliből fogyott 320 tonna. Az alacsony árkategóriás virsliből 30-35 százalékkal, míg a közepesből 20 százalékkal több került 2001december közepétől a hónap végéig a kosarakba, mint az előző évben. Szaloncukrok közül a zselés volt a legnépszerűbb, a fél kilogrammos kiszerelésből összesen 103.000 doboz fogyott november elejétől karácsonyig a polcokról, míg a többi fajtából 30-40 ezret vittek.
Azonban nemcsak az élelmiszerek forgalma ugrott meg a karácsony előtti időszakban, hiszen illatszer csomagokból 254.000 darab fogyott, amely 21-22%-os növekedést mutat a tavalyi azonos időszakhoz képest. Játékok közül a saját márkás illetve az akciós árú termékek voltak a legkapósabbak. Saját, illetve egyéb márkás izzókból kiemelkedően sok, megközelítőleg 160.000 darab elkelt. Ugyanakkor mind a televíziók, mind a hifitornyok tekintetében megközelítőleg 30 százalékos volt a forgalom növekedés az év utolsó 2 hónapjában az előző év azonos időszakához képest.
A Tesco rekordeladással zárta az évet
Tavaly az év utolsó 5 hete alatt több mint 5,9 millióan vásároltak országszerte a Tesco különböző áruházaiban, azaz minden 2. hazai lakos legalább egyszer vásárolt Magyarország legnagyobb hipermarket kiskereskedelmi láncának egységeiben. Ez vásárlószámban 21,17 százalékos növekedést jelent, míg a forgalomnövekedés 32,83 százalékos a tavalyi év azonos időszakához képest. Az év utolsó 5 hetében az egy vásárlóra jutó költés 6282 forintnak felelt meg - mondta Paul House, a Tesco kereskedelmi igazgatója.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja
A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.