A szállítási ágazat ellentmondásos eredményei

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2002 I. negyedévében 9%-kal több árut szállítottak az előző év azonos időszakinál, az árutonna-kilométerben számított teljesítmény azonban 2%-kal visszaesett.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közúton – az ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve – a szállított árumennyiség 12%-kal nőtt, az árutonna-kilométer értéke 5%-kal csökkent. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 53 ezer, 43%-kal több az egy évvel korábbinál.2002. március 31-én a szállítási, valamint a szállítást kiegészítő tevé-kenység, utazásszervezés szakágazatokban az egyéni vállalkozások száma 2%-kal alacsonyabb, a társas vállalkozásoké ugyanannyival magasabb volt az előző év azonos napjához képest.
A legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók bázisidő-szakhoz viszonyított létszáma számottevően nem változott, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 13%-kal emelkedett.

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások az I. negyedévben 43 millió tonna árut szállítot-tak. Valamennyi szakágazatban nőtt a szállított áruk mennyisége: közúton 13, vasúton 2%-kal. A Duna hajózási feltételeinek javulása – a rendkívülien alacsony bázis után – a vízi áruszállítás 51%-os növeke-désében mutatkozott meg.
Az árutonna-kilométerben számított teljesítmény 6 milliárdos értéke szakágazatonként eltérően alakult: vasúton 4%-kal, közúton – a nemzetközi szállítás első negyedévi visszaesése miatt – 12%-kal csökkent, a csővezetékes szállításban 13%-kal, a vízi szállításban 79%-kal emelkedett. A vasúti és közúti áruszállítás részaránya 26, illetve 43%, a vízi áruszállításé 5%. A nemzetközi közúti áruszállításban a magyar vállalkozások fuvarpiaci részesedése némileg csökkent. A vasút–közút részesedése az elmúlt év tendenciáitól eltérően 2002 I. negyedévében a belföldi szállításban utóbbi javára módosult.

A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma 2%-kal nőtt, az utaskilométer-teljesít-mény értéke gyakorlatilag változatlan. Vasúton 7, közúton 1%-kal nőtt az utaskilométer-teljesítmény értéke, míg a légi szállításban – részint a távol-keleti járatok megszűnésének következtében – 27%-kal csökkent. A közúti személyszállítás utaskilométer-értékének részesedése 50%, a vasúti személyszállításé 40%, a légi személyszállításé 9%.

A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma, illetve utaskilométer-teljesítménye 1%-kal marad el a bázisidőszak értékétől; a csökkenés valamennyi szállítási eszköz esetében közel azonos mér-tékű.
Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 53 ezer, a bázisidőszakhoz viszonyított növekedés kiemelkedően dinamikus: 43%. A két legnépszerűbb gyártmány továbbra is az Opel és a Suzuki, együttesen 35%-os piaci részesedéssel.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo