A szállítási ágazat ellentmondásos eredményei

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások 2002 I. negyedévében 9%-kal több árut szállítottak az előző év azonos időszakinál, az árutonna-kilométerben számított teljesítmény azonban 2%-kal visszaesett.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Közúton – az ágazaton kívüli vállalkozásokat is figyelembe véve – a szállított árumennyiség 12%-kal nőtt, az árutonna-kilométer értéke 5%-kal csökkent. Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 53 ezer, 43%-kal több az egy évvel korábbinál.2002. március 31-én a szállítási, valamint a szállítást kiegészítő tevé-kenység, utazásszervezés szakágazatokban az egyéni vállalkozások száma 2%-kal alacsonyabb, a társas vállalkozásoké ugyanannyival magasabb volt az előző év azonos napjához képest.
A legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozások adatait tekintve az alkalmazásban állók bázisidő-szakhoz viszonyított létszáma számottevően nem változott, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 13%-kal emelkedett.

A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások az I. negyedévben 43 millió tonna árut szállítot-tak. Valamennyi szakágazatban nőtt a szállított áruk mennyisége: közúton 13, vasúton 2%-kal. A Duna hajózási feltételeinek javulása – a rendkívülien alacsony bázis után – a vízi áruszállítás 51%-os növeke-désében mutatkozott meg.
Az árutonna-kilométerben számított teljesítmény 6 milliárdos értéke szakágazatonként eltérően alakult: vasúton 4%-kal, közúton – a nemzetközi szállítás első negyedévi visszaesése miatt – 12%-kal csökkent, a csővezetékes szállításban 13%-kal, a vízi szállításban 79%-kal emelkedett. A vasúti és közúti áruszállítás részaránya 26, illetve 43%, a vízi áruszállításé 5%. A nemzetközi közúti áruszállításban a magyar vállalkozások fuvarpiaci részesedése némileg csökkent. A vasút–közút részesedése az elmúlt év tendenciáitól eltérően 2002 I. negyedévében a belföldi szállításban utóbbi javára módosult.

A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma 2%-kal nőtt, az utaskilométer-teljesít-mény értéke gyakorlatilag változatlan. Vasúton 7, közúton 1%-kal nőtt az utaskilométer-teljesítmény értéke, míg a légi szállításban – részint a távol-keleti járatok megszűnésének következtében – 27%-kal csökkent. A közúti személyszállítás utaskilométer-értékének részesedése 50%, a vasúti személyszállításé 40%, a légi személyszállításé 9%.

A helyi tömegközlekedésben szállított utasok száma, illetve utaskilométer-teljesítménye 1%-kal marad el a bázisidőszak értékétől; a csökkenés valamennyi szállítási eszköz esetében közel azonos mér-tékű.
Az első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 53 ezer, a bázisidőszakhoz viszonyított növekedés kiemelkedően dinamikus: 43%. A két legnépszerűbb gyártmány továbbra is az Opel és a Suzuki, együttesen 35%-os piaci részesedéssel.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo