A kicsik után a nagyok is

A kis- és középvállalkozások megszokott kommunikációs eszköze lett az internetes célirányos reklám, melynek a szlovák, cseh és magyar piacon vezető forgalmazója az ETARGET. Az USA-ban olyan nagyvállalatok mint a DaimlerChrysler az online marketing költségvetésének 20-30 százalékát fektetik be a célirányos internetes reklámba.

Az Organic amerikai tanácsadó cég nyilatkozata szerint ügyfelei az internetes reklám költségvetéseinek 20-30 százalékát  keresőoldalak szolgáltatásaiba invesztálják. Az internetes reklámra költött összeg 40 százaléka a PPC (pay-per-click), vagyis kattintás-alapú elszámolási rendszerekbe áramlik.

Az ETARGET társaság hasonló befektetések növekedését feltételezi a közép-európai régióban. "Magyarországon a nagyvállalatok egyelőre csak fokozatosan,  és óvatosan ismerkednek a célirányos internetes reklámmal. Azonban a globális áramlatokra tekintve jövőre a PPC rendszerekbe való befektetések jellegzetes növekedését várjuk a nagyvállalatok részéről."- mondta Kálmán Tamás, az ETARGET hazai vezetője.

"Az internetes kereskedést ma már nem csak az e-shopok jellemzik. Magyarországon  is túlnyomórészt internetes információbeszerzéssel kezdődik az üzletek lebonyolítása. Ezért is nagyon  fontos a reklám megfelelő és előnyös elhelyezése a keresőoldalokon és az online médiumokban. Az internetet, mint piaci csatornát nem csak a multimédia és a könyvkereskedők veszik igénybe, hanem alkalmas a magán- és kereskedelmi szektor összes termékeinek forgalmazására is. "A kereskedés és a vásarlás formái megváltoztak, a piaci ágazatok pedig szakosodnak. A kereskedőkben egyre inkáb tudatosodik, hogy előnyösebb az érdeklődők célirányos megszólitása."- nyilatkozta Kálmán Tamás.

"A célirányos internetes reklám a marketing egyik leghatékonyabb eszköze, melynek keretében egyszerű a befektetett eszközök kimutatása. A magyar média - és reklámügynökségek egyenlőre csak ismerkednek a PPC rendszerekkel és felhasználásukkal, de elmondhtajuk, hogy igen gyors fejlődés várható ezen a téren. A PPC rendszerek hatékony felhasználása tapasztalatokat követel,  következésképpen az az a médiaügynökség kerül előnyösebb helyzetbe, amelyik hamarabb kezd el komolyan foglakozni ezen rendszerekkel, hisz a nagyvállalati ügyfelek szakértői hozzáállást igényelnek a szolgáltatóktól," -jegyezte meg Kálmán Tamás.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo