Az idén már több gombnyomásra nem vetemednek az országgyűlési képviselők, a 2006-os utolsó ujjmozdulatukkal ugyanis útjára bocsátották, törvénnyé szavazták a 2007-es költségvetést. Az államháztartás pénzforgalmi deficitje 1668 milliárd forint lesz, a hiány pedig a GDP 6,7 százalékára csökken.
A bevételekről az adókról szóló döntéseken keresztül már a konvergencia program szellemében korábban "intézkedetett" az Országgyűlés. Most a kiadásokat döntötte el végérvényesen. Például azt, hogy 2007-ben legalább 200 milliárd forint megy el az autópályák építésére, a vasút teljes befuccsolását részben egy 100 milliárdot meghaladó tőkeemeléssel, részben 100 milliárdra rúgó működési költség-kiegészítéssel előzi meg a büdzsé. A büdzsé szerint 300 milliárddal eleve kevesebb közigazgatási kiadás szerepel a jövő évi programban, mint amennyit az idén ilyen címen elköltöttek. Az önkormányzatok 835 milliárd forint költségvetési pénzből gazdálkodhatnak, ez mintegy 50 milliárddal kisebb tétel az ideinél. Az bizonyos, hogy jóval kevesebb embernek jut belőle, de még így is tetemes összeg az, amit gázártámogatás címen kifizet jövőre a büdzsé, a 112 milliárdot valóban a leginkább rászorultak kapják meg. A költségvetés törvényéből az is kiolvasható, hogy 2007-ben 4 százalékkal jut több pénz a nyugdíjakra, s a jogszabály csak a családi támogatások esetében őrzi meg a reálértéket.
A végszavazást megelőzően a pénzügyminiszter oda nyilatkozott, hogy már az idei államháztartási hiány sem lesz akkora, amekkorával hivatalosan kalkuláltak az utóbbi időben. Ugyan csak egyetlen tizeddel, de 10 százalék alá mérséklődik a deficit. Egyébként pedig az utolsó két hónapban 415 milliárd forintnyi hitelt vállalt át a költségvetés a Nemzeti Autópálya ZRt.-től. Egy hatvanmilliárdos tétel eldöntése maradt csak karácsonyra, a 2007-re esedékes törlesztésekből ennyit hoz előre a kormányzat. Így a jövő évi költségvetést már induláskor ennyivel kisebb kiadás terheli.