A Shell a Ferrari technikai partnere számára, Michael győzelme a Ferrarival egyben a Shell 21-dik győzelme. A világbajnok helye biztosított a Shell büszkeségei között, olyan legendák mellett, mint Alberto Ascari, Graham Hill és Ayrton Senna
A versenyt követő nyilatkozatában Tobias Tasche, a Shell Trackside Manager-e azt mondta, hogy, „Michael és a Ferrari sikerének ugyanúgy örülünk, mint mindig, bár ez alkalommal talán jobban ünneplünk, hiszen egy új üzemanyagot hoztunk Mangy Cours-ba. Az új termék az erő és a gazdaságosság minden korábbinál fejlettebb egyensúlyát biztosítja. Michael hosszabb ideig tudott a pályán maradni, mint versenytársai nagy része, ezzel is bizonyítva az általunk biztosított üzemanyag-gazdaságosságot.
„A Shellnél több, mint 50 szakember vesz részt ebben a projektben, akik a világ különböző részein dolgoznak, de mindannyian részesei ennek a győzelemnek.”
A verseny kezdete korántsem volt tökéletes a Ferrari számára, mivel Michael csapattársa, Rubens Barrichello autója nem indult el, ezért nem tudta elhagyni a rajtrács második sorában elfoglalt helyét. A mezőny elszáguldott mellette, amíg ő a kockájában maradt. A csapat nem tudta elindítani az autót, így kénytelen volt visszatérni a boxba.
A rajtnál Juan Pablo Montoyának sikerült a legtöbbet kihoznia pozíciójából és azonnal az élre tört. Michael hátul maradt Kimi Raikkonennel, aki megakadályozta őt az előzésben. Az élen haladó versenyzők - Montoya, Michael, Raikkonen, Ralf Schumacher és David Coulthard – szorosan egymás mögött haladva foglalták el a vezető helyeket.
Az első boxkiállásokra Montoya vezetésre tett szert és elsőként kanyarodott be a boxba. Azonban erőfeszítése nem volt elegendő, hiszen Michael több gyors körnek köszönhetően a kolumbiai versenyző előtt hagyta el a pályát a 26 körben. Az új Shell üzemanyag kiválóan dolgozott a verseny során. Michael időeredményei folyamatosan jók voltak, ugyanakkor hosszabb ideig tudott pályán maradni, mint a többiek.
A versenybe való visszatérés után Montoya szorosan követte a Ferrarit, azonban Michael a pályára való visszatéréskor a jobb első kerekével áthaladt a boxot és a pályát elválasztó záróvonalon. Michaelnek büntetésként át kellett haladnia a boxutcán. Harmadik helyen tért vissza a versenybe.
Ezt követően Michael, világbajnokhoz méltó versenyzéssel, felhozta magát az élre. Montoya kiesett az élbolyból, mivel egyre rosszabb időeredményeket ért el, így Michaelnek csupán Kimi Raikkonennel kellett megküzdenie a vezetésért. Kimi első nagydíj győzelméért küzdött, míg Michael az ötödik világbajnoki címéért. A mester és a tanítvány izgalmas és magával ragadó találkozása. Mikor csupán öt kör volt hátra, Michael keményen előretört, amikor a kocsik elérték a hajtűkanyart. Egy elakadt Toyota feküdt a pálya végében és a gyorsan közelítő Raikkonen túl szélesen vette a kanyart. Michael felismerve a helyzetet, akcióba kezdett és elhaladt Raikkonen mellett, így átvéve a vezetést, amiről nem mondott le a hátralevő körök során.
Juan Carlos Perez, a Shell globális szponzorálásért felelős menedzsere nagyon elégedett volt az eredménnyel: „A Shell újra sikert ért el a legmagasabb szinten,” mondta. „A Forma-1 Világbajnokságot rekordidő alatt sikerült megnyerni, úgy, hogy még hat futam van hátra. Azonban még ennél is fontosabb, hogy a pályán elért sikernek már a közeljövőben hatása lesz a közúti vezetés során használt termékekre is. Amint a Shell mérnökei összecsomagolták berendezéseiket és visszatérnek az Egyesült Királyságba, a Franciaországban használt, nyertes formulát világszerte alkalmazzák a Shell termékekben.”
A Shell új üzemanyaga segíti Schumachert a 2002-es világbajnoki győzelemben
Az új Shell üzemanyag segítette Michael Schumachert a múlt hétvégi Nagydíjon az ötödik világbajnoki címének megszerzésében, ezzel biztosítva a Ferrari csapat dominanciájának folyamatosságát. A Shell és a Ferrari mérnökeinek szoros együttműködése révén tervezett és kifejlesztett üzemanyag, létfontosságú szerepet játszott a csapat verseny-stratégiájában és sikerében.
Michael, megingathatatlan előnnyel nyerte meg a Forma 1 Világbajnokságot, hat futammal a bajnokság vége előtt. „A Shell ismételten olyan üzemanyaggal látott el minket, amely megadja azt a pluszt az autónak, amit mindig is keresünk,” mondta a Világbajnok. „A szezon során az autó különösen jól kezelhető volt, amely nagyrészt a Ferrari és a Shell mérnökeinek köszönhető, akik olyan motort és üzemanyagot fejlesztettek ki, amelyek tökéletesen működnek együtt.”
A minden korábbinál hatékonyabb üzemanyagnak köszönhetően Schumacher autója könnyebben, gyorsabban haladhatott és a szezon során a Ferrari csapat maximálisan ki tudta használni Schumacher boxkiállásait.
Jean Todt, a Ferrari csapat vezetője a következőket mondta: „A Shell új üzemanyaga pontosan úgy teljesített, amint azt a tesztek alapján vártuk. A gumik kiváló teljesítménye mellett az egyedülálló hatékonyság, amelyet ez az üzemanyag biztosít, nagy segítségünkre van a boxutcába való kitéréseknél. Ez óriási előnyt jelent a boxutca-kiállások megtervezésénél, illetve a versenystratégia kialakításánál. Nincs kétség afelől, hogy hozzásegítette Michaelt a cím elnyeréséhez.”
A csapat sikerének titka részben az együttműködés ereje, hiszen a Ferrari mindig csak az egyes területek legeslegjobbjaival dolgozik együtt. A Shell egy olyan elkötelezett üzemanyag és olajfejlesztő csapatot biztosít, amely folyamatosan túlteljesíti a vele szemben támasztott követelményeket, így segítve a Ferrarit, hogy ellenfelei fölé kerekedjen.
Ross Brown, technikai igazgató a következőket mondta a Shell és a Ferrari közötti kapcsolatról: „A Shellnek teljes körű hozzáférése van a motorunkhoz, a sebességváltónkhoz, valamint az autó bármely részéhez. Ugyanakkor megtekinthetik a terveinket, és tervezőinkkel együttműködve keresik a legjobb megoldásokat.”
A Ferrari nem az egyetlen nyertese a Shell fejlesztési programnak. Ugyanazok a mérnökök, akik a Ferrari Forma-1-es csapatának üzemanyagát és olaját tervezik és fejlesztik, dolgozzák ki a közutakon használt üzemanyagokat, így biztosítva azt, hogy a Forma-1 során nyert tapasztaltakból a Shell kutaknál tankoló vezetők is világszerte hasznot húzzanak. Lényeges, hogy a Föld különböző részein az autósok milliói által használt, a Shell által fejlesztett üzemanyagokat a Világbajnok Michael Schumacher és a Ferrari Forma 1 csapat teszteli. A Shell és a Ferrari mérnökeinek közös munkája biztosítja, hogy ez az együttműködés még tovább fejlődjön a jövőben, és még jobb üzemanyagokkal lássa el Schumacher és Barrichello Ferrari autóit, valamint az autósokat a világ minden részén.
A Ferrari a Shell új üzemanyagával nyerte meg a Francia Nagydíjat
A hétvégén Michael Schumacher nyerte meg a Forma-1 Francia Nagydíjat és ezzel együtt ötödik világbajnoki címét. A kivételesen izgalmas verseny során Kimi Raikkonentől vette át a vezetést a körök során, majd folyamatosan az élen haladva megnyerte a Nagydíjat.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.