A Shell a Ferrari technikai partnere számára, Michael győzelme a Ferrarival egyben a Shell 21-dik győzelme. A világbajnok helye biztosított a Shell büszkeségei között, olyan legendák mellett, mint Alberto Ascari, Graham Hill és Ayrton Senna
A versenyt követő nyilatkozatában Tobias Tasche, a Shell Trackside Manager-e azt mondta, hogy, „Michael és a Ferrari sikerének ugyanúgy örülünk, mint mindig, bár ez alkalommal talán jobban ünneplünk, hiszen egy új üzemanyagot hoztunk Mangy Cours-ba. Az új termék az erő és a gazdaságosság minden korábbinál fejlettebb egyensúlyát biztosítja. Michael hosszabb ideig tudott a pályán maradni, mint versenytársai nagy része, ezzel is bizonyítva az általunk biztosított üzemanyag-gazdaságosságot.
„A Shellnél több, mint 50 szakember vesz részt ebben a projektben, akik a világ különböző részein dolgoznak, de mindannyian részesei ennek a győzelemnek.”
A verseny kezdete korántsem volt tökéletes a Ferrari számára, mivel Michael csapattársa, Rubens Barrichello autója nem indult el, ezért nem tudta elhagyni a rajtrács második sorában elfoglalt helyét. A mezőny elszáguldott mellette, amíg ő a kockájában maradt. A csapat nem tudta elindítani az autót, így kénytelen volt visszatérni a boxba.
A rajtnál Juan Pablo Montoyának sikerült a legtöbbet kihoznia pozíciójából és azonnal az élre tört. Michael hátul maradt Kimi Raikkonennel, aki megakadályozta őt az előzésben. Az élen haladó versenyzők - Montoya, Michael, Raikkonen, Ralf Schumacher és David Coulthard – szorosan egymás mögött haladva foglalták el a vezető helyeket.
Az első boxkiállásokra Montoya vezetésre tett szert és elsőként kanyarodott be a boxba. Azonban erőfeszítése nem volt elegendő, hiszen Michael több gyors körnek köszönhetően a kolumbiai versenyző előtt hagyta el a pályát a 26 körben. Az új Shell üzemanyag kiválóan dolgozott a verseny során. Michael időeredményei folyamatosan jók voltak, ugyanakkor hosszabb ideig tudott pályán maradni, mint a többiek.
A versenybe való visszatérés után Montoya szorosan követte a Ferrarit, azonban Michael a pályára való visszatéréskor a jobb első kerekével áthaladt a boxot és a pályát elválasztó záróvonalon. Michaelnek büntetésként át kellett haladnia a boxutcán. Harmadik helyen tért vissza a versenybe.
Ezt követően Michael, világbajnokhoz méltó versenyzéssel, felhozta magát az élre. Montoya kiesett az élbolyból, mivel egyre rosszabb időeredményeket ért el, így Michaelnek csupán Kimi Raikkonennel kellett megküzdenie a vezetésért. Kimi első nagydíj győzelméért küzdött, míg Michael az ötödik világbajnoki címéért. A mester és a tanítvány izgalmas és magával ragadó találkozása. Mikor csupán öt kör volt hátra, Michael keményen előretört, amikor a kocsik elérték a hajtűkanyart. Egy elakadt Toyota feküdt a pálya végében és a gyorsan közelítő Raikkonen túl szélesen vette a kanyart. Michael felismerve a helyzetet, akcióba kezdett és elhaladt Raikkonen mellett, így átvéve a vezetést, amiről nem mondott le a hátralevő körök során.
Juan Carlos Perez, a Shell globális szponzorálásért felelős menedzsere nagyon elégedett volt az eredménnyel: „A Shell újra sikert ért el a legmagasabb szinten,” mondta. „A Forma-1 Világbajnokságot rekordidő alatt sikerült megnyerni, úgy, hogy még hat futam van hátra. Azonban még ennél is fontosabb, hogy a pályán elért sikernek már a közeljövőben hatása lesz a közúti vezetés során használt termékekre is. Amint a Shell mérnökei összecsomagolták berendezéseiket és visszatérnek az Egyesült Királyságba, a Franciaországban használt, nyertes formulát világszerte alkalmazzák a Shell termékekben.”
A Shell új üzemanyaga segíti Schumachert a 2002-es világbajnoki győzelemben
Az új Shell üzemanyag segítette Michael Schumachert a múlt hétvégi Nagydíjon az ötödik világbajnoki címének megszerzésében, ezzel biztosítva a Ferrari csapat dominanciájának folyamatosságát. A Shell és a Ferrari mérnökeinek szoros együttműködése révén tervezett és kifejlesztett üzemanyag, létfontosságú szerepet játszott a csapat verseny-stratégiájában és sikerében.
Michael, megingathatatlan előnnyel nyerte meg a Forma 1 Világbajnokságot, hat futammal a bajnokság vége előtt. „A Shell ismételten olyan üzemanyaggal látott el minket, amely megadja azt a pluszt az autónak, amit mindig is keresünk,” mondta a Világbajnok. „A szezon során az autó különösen jól kezelhető volt, amely nagyrészt a Ferrari és a Shell mérnökeinek köszönhető, akik olyan motort és üzemanyagot fejlesztettek ki, amelyek tökéletesen működnek együtt.”
A minden korábbinál hatékonyabb üzemanyagnak köszönhetően Schumacher autója könnyebben, gyorsabban haladhatott és a szezon során a Ferrari csapat maximálisan ki tudta használni Schumacher boxkiállásait.
Jean Todt, a Ferrari csapat vezetője a következőket mondta: „A Shell új üzemanyaga pontosan úgy teljesített, amint azt a tesztek alapján vártuk. A gumik kiváló teljesítménye mellett az egyedülálló hatékonyság, amelyet ez az üzemanyag biztosít, nagy segítségünkre van a boxutcába való kitéréseknél. Ez óriási előnyt jelent a boxutca-kiállások megtervezésénél, illetve a versenystratégia kialakításánál. Nincs kétség afelől, hogy hozzásegítette Michaelt a cím elnyeréséhez.”
A csapat sikerének titka részben az együttműködés ereje, hiszen a Ferrari mindig csak az egyes területek legeslegjobbjaival dolgozik együtt. A Shell egy olyan elkötelezett üzemanyag és olajfejlesztő csapatot biztosít, amely folyamatosan túlteljesíti a vele szemben támasztott követelményeket, így segítve a Ferrarit, hogy ellenfelei fölé kerekedjen.
Ross Brown, technikai igazgató a következőket mondta a Shell és a Ferrari közötti kapcsolatról: „A Shellnek teljes körű hozzáférése van a motorunkhoz, a sebességváltónkhoz, valamint az autó bármely részéhez. Ugyanakkor megtekinthetik a terveinket, és tervezőinkkel együttműködve keresik a legjobb megoldásokat.”
A Ferrari nem az egyetlen nyertese a Shell fejlesztési programnak. Ugyanazok a mérnökök, akik a Ferrari Forma-1-es csapatának üzemanyagát és olaját tervezik és fejlesztik, dolgozzák ki a közutakon használt üzemanyagokat, így biztosítva azt, hogy a Forma-1 során nyert tapasztaltakból a Shell kutaknál tankoló vezetők is világszerte hasznot húzzanak. Lényeges, hogy a Föld különböző részein az autósok milliói által használt, a Shell által fejlesztett üzemanyagokat a Világbajnok Michael Schumacher és a Ferrari Forma 1 csapat teszteli. A Shell és a Ferrari mérnökeinek közös munkája biztosítja, hogy ez az együttműködés még tovább fejlődjön a jövőben, és még jobb üzemanyagokkal lássa el Schumacher és Barrichello Ferrari autóit, valamint az autósokat a világ minden részén.
A Ferrari a Shell új üzemanyagával nyerte meg a Francia Nagydíjat
A hétvégén Michael Schumacher nyerte meg a Forma-1 Francia Nagydíjat és ezzel együtt ötödik világbajnoki címét. A kivételesen izgalmas verseny során Kimi Raikkonentől vette át a vezetést a körök során, majd folyamatosan az élen haladva megnyerte a Nagydíjat.
Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?
Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!
2025. április 22. 15:30
Véleményvezér

Meglepetés, lengyelek vették meg a britek egyik legnagyobb csomagküldő cégét
Terjeszkedik a lengyel gazdaság.

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak
Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia
Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak
Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.

Szijjártó Péter nagyon megdicsérte magát az USA vámok felfüggesztése kapcsán, bár semmi köze nem volt hozzá
Szijjártó Péter rettenetesen büszke önmagára.