A család a legfontosabb

Minden harmadik magyar felnőtt rendelkezik személyre szóló biztosítással. Legnépszerűbb a vegyes életbiztosítás, ezt követi a nyugdíj- és az elérésre szóló életbiztosítás - állapítja meg a GfK Piackutató Intézet.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A GfK 2003. harmadik negyedévére vonatkozó felmérése szerint az életbiztosítások tulajdonosainak egyharmadát családjuk anyagi körülményeinek fenntartása motiválja. Második fő ok egy váratlan baleset anyagi nehézségeinek áthidalása, illetve a takarékoskodás későbbi kiadásokra.

Az elmúlt két évben jelentősen átrendeződött a személyre szóló biztosítások megoszlása. A vegyes életbiztosítások aránya 22-ről 33, a kockázati életbiztosításoké 11-ről 19 százalékra nőtt. Csökkent viszont az elérésre szóló biztosítások aránya 35-ről 24 százalékra, kisebb mértékben pedig a nyugdíj-, illetve magán balesetbiztosítás pozíciója is gyengült. Az önkéntes alapú nyugdíjbiztosítás leginkább a havi nettó 200 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásokban élőkre jellemző. Kockázati életbiztosítással sokkal több férfi rendelkezik, mint nő, ahogyan a legalább érettségizettek is felülreprezentáltak.

A motívumok közül a család anyagi körülményeinek fenntartása főként jellemző a férfi, 50 évesnél idősebb és a kisebb vidéki kisvárosban élő biztosítottakra.Esetleges baleset anyagi következményeinek áthidalása végett a leginkább férfiak és magas jövedelműek kötöttek életbiztosítást. Általában férfiak és nők egyforma arányban rendelkeznek életbiztosítással. A motívumok közül azonban balesetük esetén a gondoskodás a családjukról inkább vezérli a férfiakat, míg a nők közül többen tekintik a takarékoskodás egyik formájának az életbiztosítást, illetve kevesebben gondolják végig a biztosítás célját.

A lakossági biztosítási piac fő adatait a GfK Piackutató Intézet negyedévenként tárja fel, a 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo