A család a legfontosabb

Minden harmadik magyar felnőtt rendelkezik személyre szóló biztosítással. Legnépszerűbb a vegyes életbiztosítás, ezt követi a nyugdíj- és az elérésre szóló életbiztosítás - állapítja meg a GfK Piackutató Intézet.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK 2003. harmadik negyedévére vonatkozó felmérése szerint az életbiztosítások tulajdonosainak egyharmadát családjuk anyagi körülményeinek fenntartása motiválja. Második fő ok egy váratlan baleset anyagi nehézségeinek áthidalása, illetve a takarékoskodás későbbi kiadásokra.

Az elmúlt két évben jelentősen átrendeződött a személyre szóló biztosítások megoszlása. A vegyes életbiztosítások aránya 22-ről 33, a kockázati életbiztosításoké 11-ről 19 százalékra nőtt. Csökkent viszont az elérésre szóló biztosítások aránya 35-ről 24 százalékra, kisebb mértékben pedig a nyugdíj-, illetve magán balesetbiztosítás pozíciója is gyengült. Az önkéntes alapú nyugdíjbiztosítás leginkább a havi nettó 200 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásokban élőkre jellemző. Kockázati életbiztosítással sokkal több férfi rendelkezik, mint nő, ahogyan a legalább érettségizettek is felülreprezentáltak.

A motívumok közül a család anyagi körülményeinek fenntartása főként jellemző a férfi, 50 évesnél idősebb és a kisebb vidéki kisvárosban élő biztosítottakra.Esetleges baleset anyagi következményeinek áthidalása végett a leginkább férfiak és magas jövedelműek kötöttek életbiztosítást. Általában férfiak és nők egyforma arányban rendelkeznek életbiztosítással. A motívumok közül azonban balesetük esetén a gondoskodás a családjukról inkább vezérli a férfiakat, míg a nők közül többen tekintik a takarékoskodás egyik formájának az életbiztosítást, illetve kevesebben gondolják végig a biztosítás célját.

A lakossági biztosítási piac fő adatait a GfK Piackutató Intézet negyedévenként tárja fel, a 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot fontos szempontokból reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése révén.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo