"Bár a magyar cégek túlnyomó része továbbra sem rendelkezik megfelelő követeléskezelő rendszerrel, az Atradius mégis javulást lát ezen a területen" - mondta Vanek Balázs, az Atradius Hitelbiztosító Magyarországi Fióktelepének vezetője. "A követeléskezelési kultúra elterjedése lassú folyamat. Ám a cégeknek, legyenek azok kicsik, közepesek vagy multik, igenis húsbavágó probléma, ha nem fizet egy vevőjük, ezért keresik a megoldásokat."
Vanek Balázs szerint több oka van a kintlévőségek kezelésében tapasztalható attitűdváltásnak. "A vállalatok továbbra sem számíthatnak semmi jóra: a kormányzati megszorítási intézkedések a fizetési fegyelem romlását és ezzel együtt a felszámolási eljárások növekedését vetítik előre. Emellett a csődtörvény sem nyújt megfelelő biztonságot, ezért a cégeknek kell tudatosabban törekedni a pénzügyi egyensúly megtartására."
A szakember szerint ebben a környezetben fegyelmezettebben kell kezelni az üzleti kockázatokat, és nagyobb hangsúlyt kell helyezni a megelőzésre. Ehhez viszont az szükséges, hogy a vállalatok felismerjék: lényegesen olcsóbb a hitelbiztosítási szolgáltatást megfizetni, mint az elkerülhetetlen hitelezési veszteséggel számolni. "A hitelbiztosítási díj fix, kalkulálható költséget jelent szemben a ki nem fizetett számlák kiszámíthatatlanságával."