A mennyiségi adminisztráció helyett a minőségi kapcsolattartás lehetőségét hozza a toborzásban – közölte a 21 tagszervezetével a versenyszféra kölcsönzött munkavállalóinak több mint kétharmadát képviselő, és több ezer vállalkozással napi kapcsolatban álló Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége.
Alapvető átalakuláson megy keresztül a magyar munkaerőpiac. A KSH Népszámlálási atlasza szerint 2011 és 2022 között a középszintű, rutinszerű munkakörök száma drasztikusan csökkent, miközben a magas szaktudást igénylő és betanított fizikai munkák terén növekedés következett be. Ez a polarizálódás különösen az adminisztratív és könyvelési területeken látványos, ahol az automatizálás és a mesterséges intelligencia egyre gyorsabban terjed.
„A mostani ‘Y’, és hétköznapi szóhasználatban zoomerekként azonosított ‘Z’ generáció számára az MI felhasználása olyan természetes, mint számunkra az, hogy reggel felkelünk és bemegyünk a munkahelyünkre dolgozni. Az MI ésszerű és megfelelő arányú alkalmazása, beépítése a szolgáltatásainkba rugalmasabb, költséghatékonyabb és gyorsabb toborzást, kiválasztást, üzemeltetést tesz lehetővé, de továbbra sem helyettesíti a személyes emberi kapcsolatokat, ami egy HR-szolgáltató számára elsődlegesen fontos és meghatározó” – fogalmaz Dénes Rajmund Roland, az MMOSZ kommunikációs alelnöke.
Csizmadia Gábor, az MMOSZ alelnöke, a Viapan Group vezérigazgatója szerint a kulcs a rugalmas alkalmazkodás: „Aki képes együtt dolgozni az új technológiákkal, versenyképes marad. Az oktatási rendszer lassú alkalmazkodása miatt sok esetben a vállalatoknak kell vállalniuk az átképzés terhét, de aki nyitott az újra, az megtalálja a helyét a dinamikusan változó munkaerőpiacon.”