A sikeres családi vállalat 3 alappillére

A fogyasztói szokások olyan gyökeres változása, mint a kisebb kiszerelés vagy a környezettudatos csomagolás iránti egyre erősödő igény új kihívások elé állítják a csomagolóipart. A hosszú távú stratégiával rendelkező cégek azonban igyekeznek felkészülni a várható töréspontokra, így könnyebben tudnak reagálni a hirtelen változásokra is. A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő és K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Sipospack Kft. szerint egy vállalat eredményes, hosszú távú működéséhez három tényezőre van szükség: vállalati szervezettség kialakítása, sikeres generációváltás és nyitottság az ismeretlen területek meghódítására.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A csomagolásnak ma már nemcsak az élelmiszer-biztonságban van kulcsszerepe, de a fogyasztók tájékoztatásában és megnyerésében is. A csomagolástechnika az utóbbi években dinamikusan fejlődött hazánkban, azonban folyamatosan új kihívásokkal kell szembenéznie. Az ágazatnak a fejlesztések során a fogyasztói szokások jelentős változását, mint például az egyszemélyes háztartások növekedése miatt a kisebb méretű kiszerelések, vagy a környezettudatos csomagolás iránti igényt is figyelembe kell vennie, amely egy hosszú távú kidolgozott stratégia híján hosszadalmas és bonyolult folyamat lehet. A stratégiával rendelkező cégeknek ugyanis határozott jövőképük van, és igyekeznek megfogalmazni azokat a várható töréspontokat és változásokat, amikhez alkalmazkodni kell a jövőben.

Kép:Pexels

„A K&H támogatási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelynek részeként a Bank kiemelt hangsúlyt fektet a hazai családi vállalatok hosszú távú működésének és a családi értékek továbbvitelének támogatására. A K&H családi vállalatok kiválósági díj hosszú távú sikeres stratégia kategóriájában azokat a cégeket díjazzuk, amelyek jól átgondolt és kidolgozott stratégiával tudatosan építik működésüket. Ezen vállalatokat ugyanis megfontolt stratégiai döntések és intézkedések jellemzik a dinamikusan versengő piaci környezetben. Egyértelmű, a belső vállalati erőforrások és képességek elosztásáról és fejlesztéséről szóló irányt, világos jövőképet és küldetést fogalmaznak meg, bizonyos stratégiai szintű teljesítménycélok elérése érdekében. Mindezekkel könnyebben fenntartható és akár tovább is növelhető az addig elért eredmény” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. „Legutóbb a több mint 20 év csomagolástechnikai múlttal rendelkező Sipospack Kft. eredményét ismertük el, ahol meghatározták, hogy az elkövetkezendő években pontosan mik szükségesek a céljaik eléréséhez és mindezt hogyan fogják megvalósítani a cég mindennapi működése során” – tette hozzá a szakember

Szervezettség mindenek felett

A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő Sipospack Kft. hosszú távú stratégiája három alappilléren alapul. „Működésünk egyik alapfeltétele a vállalaton belüli szervezettség kialakítása. A kezdetekben többnyire megérzéseken alapuló döntéseket hoztunk, illetve bíztunk a körülmények pozitív alakulásában. Mára beláttuk, hogy nehéz bizonytalanságokra alapozva vállalatot vezetni, így a korábbi szemléletmódot felváltotta a managementépítés, a teljesítménymutatók és a rendszeres értékelések bevezetése, valamint a folyamatoptimalizálás” – mondta el Sipos Gyula, a Sipospack Kft. ügyvezető igazgatója.

Készülj fel a generációváltásra!

A cég szerint a stratégia elengedhetetlen és egyben kritikus pontja a generációváltás sikeressége. A stafétabot átadása ugyanis nagymértékben meghatározza az üzletfolytonosságot, ezért érdemes előre felkészülni rá – lehetőleg írásban –, és meghatározni az átadni-átvenni kívánt feladatokat és jogköröket. Így nagy eséllyel elkerülhetők a jövőbeni nézeteltérések és félreértések a jelenlegi vezető és az utód között, valamint az üzleti partnerek és megrendelők felé is pozitívum, ha azt látják, hogy stabil a cég működése, mert zökkenőmentesen zajlik a folyamat.

Készüljünk fel az ismeretlenre!

A Sipospack stratégiájának harmadik eleme az ismeretlen területek meghódítása. „El kell fogadni azt a tényt, hogy ami 20-30 évvel ezelőtt bevált módszer volt, ma már nem biztos, hogy az, illetve a rohamosan fejlődő és változó világban semmi sem biztos. A felkészültség, a nyitottság és a rátermettség elengedhetetlen, hogy új területek felé nyissunk. Mindezekre igyekszünk a munkavállalók folyamatos képzésével és új vállalatirányitási rendszer modulok bevezetésével felkészülni, amelyek összességében stratégiánk legfontosabb elemét, a vállalati szervezettséget is erősíteni tudják” – tette hozzá Sipos Gyula.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo