A sikeres családi vállalat 3 alappillére

A fogyasztói szokások olyan gyökeres változása, mint a kisebb kiszerelés vagy a környezettudatos csomagolás iránti egyre erősödő igény új kihívások elé állítják a csomagolóipart. A hosszú távú stratégiával rendelkező cégek azonban igyekeznek felkészülni a várható töréspontokra, így könnyebben tudnak reagálni a hirtelen változásokra is. A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő és K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Sipospack Kft. szerint egy vállalat eredményes, hosszú távú működéséhez három tényezőre van szükség: vállalati szervezettség kialakítása, sikeres generációváltás és nyitottság az ismeretlen területek meghódítására.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A csomagolásnak ma már nemcsak az élelmiszer-biztonságban van kulcsszerepe, de a fogyasztók tájékoztatásában és megnyerésében is. A csomagolástechnika az utóbbi években dinamikusan fejlődött hazánkban, azonban folyamatosan új kihívásokkal kell szembenéznie. Az ágazatnak a fejlesztések során a fogyasztói szokások jelentős változását, mint például az egyszemélyes háztartások növekedése miatt a kisebb méretű kiszerelések, vagy a környezettudatos csomagolás iránti igényt is figyelembe kell vennie, amely egy hosszú távú kidolgozott stratégia híján hosszadalmas és bonyolult folyamat lehet. A stratégiával rendelkező cégeknek ugyanis határozott jövőképük van, és igyekeznek megfogalmazni azokat a várható töréspontokat és változásokat, amikhez alkalmazkodni kell a jövőben.

Kép:Pexels

„A K&H támogatási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelynek részeként a Bank kiemelt hangsúlyt fektet a hazai családi vállalatok hosszú távú működésének és a családi értékek továbbvitelének támogatására. A K&H családi vállalatok kiválósági díj hosszú távú sikeres stratégia kategóriájában azokat a cégeket díjazzuk, amelyek jól átgondolt és kidolgozott stratégiával tudatosan építik működésüket. Ezen vállalatokat ugyanis megfontolt stratégiai döntések és intézkedések jellemzik a dinamikusan versengő piaci környezetben. Egyértelmű, a belső vállalati erőforrások és képességek elosztásáról és fejlesztéséről szóló irányt, világos jövőképet és küldetést fogalmaznak meg, bizonyos stratégiai szintű teljesítménycélok elérése érdekében. Mindezekkel könnyebben fenntartható és akár tovább is növelhető az addig elért eredmény” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. „Legutóbb a több mint 20 év csomagolástechnikai múlttal rendelkező Sipospack Kft. eredményét ismertük el, ahol meghatározták, hogy az elkövetkezendő években pontosan mik szükségesek a céljaik eléréséhez és mindezt hogyan fogják megvalósítani a cég mindennapi működése során” – tette hozzá a szakember

Szervezettség mindenek felett

A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő Sipospack Kft. hosszú távú stratégiája három alappilléren alapul. „Működésünk egyik alapfeltétele a vállalaton belüli szervezettség kialakítása. A kezdetekben többnyire megérzéseken alapuló döntéseket hoztunk, illetve bíztunk a körülmények pozitív alakulásában. Mára beláttuk, hogy nehéz bizonytalanságokra alapozva vállalatot vezetni, így a korábbi szemléletmódot felváltotta a managementépítés, a teljesítménymutatók és a rendszeres értékelések bevezetése, valamint a folyamatoptimalizálás” – mondta el Sipos Gyula, a Sipospack Kft. ügyvezető igazgatója.

Készülj fel a generációváltásra!

A cég szerint a stratégia elengedhetetlen és egyben kritikus pontja a generációváltás sikeressége. A stafétabot átadása ugyanis nagymértékben meghatározza az üzletfolytonosságot, ezért érdemes előre felkészülni rá – lehetőleg írásban –, és meghatározni az átadni-átvenni kívánt feladatokat és jogköröket. Így nagy eséllyel elkerülhetők a jövőbeni nézeteltérések és félreértések a jelenlegi vezető és az utód között, valamint az üzleti partnerek és megrendelők felé is pozitívum, ha azt látják, hogy stabil a cég működése, mert zökkenőmentesen zajlik a folyamat.

Készüljünk fel az ismeretlenre!

A Sipospack stratégiájának harmadik eleme az ismeretlen területek meghódítása. „El kell fogadni azt a tényt, hogy ami 20-30 évvel ezelőtt bevált módszer volt, ma már nem biztos, hogy az, illetve a rohamosan fejlődő és változó világban semmi sem biztos. A felkészültség, a nyitottság és a rátermettség elengedhetetlen, hogy új területek felé nyissunk. Mindezekre igyekszünk a munkavállalók folyamatos képzésével és új vállalatirányitási rendszer modulok bevezetésével felkészülni, amelyek összességében stratégiánk legfontosabb elemét, a vállalati szervezettséget is erősíteni tudják” – tette hozzá Sipos Gyula.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo