Ahogy a vásárlók, úgy a dolgozók sem egyformák
Természetesen mindezzel együtt a meglévő dolgozók motiválásáról és a fejlődésük biztosításáról sem lehet megfeledkezni. Itt is új kihívásokkal néz azonban szembe a munkáltatói kommunikáció. Míg ugyanis a vásárlókat, ügyfeleket a demográfiai, fogyasztási és számos egyéb sajátosság alapján minél inkább testre szabott ajánlatokkal szolgáljuk ki, addig a munkatársakat többnyire egyetlen egységes csoportként kezeljük.
Pedig a kollégáknál is szükség van arra, hogy figyelembe vegyük a munkaterület mellett az eltérő életkorból, élethelyzetből, érdeklődési körből eredő sajátosságokat.
„Ahogyan a vásárlóknál, úgy a munkáltatói kapcsolatépítés esetében is az a hatékonyság alapja, hogy ismerjük és értsük az igényeket. Sőt, mi több, így érhető el az is, hogy a vállalat olyan munkavállalói programokat és juttatásokat kínáljon, amelyek valóban motiválni tudnak, lehetőséget adnak az egyéni fejlődésre és a munka-magánélet egyensúly megteremtésére” – emelte ki a szakember.